Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #660 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 10:31:53 »
Daarstraks in Leopoldsburg.  Er komt mij een groepje van hooguit een tiental wielertoeristen tegemoet gereden.  Het moeten wel heel belangrijke mannen geweest zijn.  Ze waren immers voorafgegaan door een motard van de verkeerspolitie, en gevolgd door een combi van de politie.  Voor tien fietsers....  Halleluja, met wiens belastinggeld....
Daar is politiepersoneel voor, net zoals voor wielerwedstrijden (waar ontieglijk veel politie-uren aan verspild worden), maar niet voor de begeleiding van uitzonderlijk vervoer ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #661 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 10:32:58 »
Weet ge wat ik haat? Mensen die ineens gaan optrekken als je hen wil inhalen... Degoutant! Dan rijden ze eerst overdreven traag maar dan willen ze je niet voor laten...
Laat de cruise-control dan maar af staan als je die hebt  :D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #662 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 11:11:35 »
Weet ge wat ik haat? Mensen die ineens gaan optrekken als je hen wil inhalen... Degoutant! Dan rijden ze eerst overdreven traag maar dan willen ze je niet voor laten...
Laat de cruise-control dan maar af staan als je die hebt  :D

Daarstraks weer van dat. Iemand blijft hinderen op de linkerrijstrook op de E19 richting Antwerpen, snelheid 110 km/u. Meermaals had hij de mogelijkheid naar de middenrijstrook te gaan omdat die over meerdere 100-den meters vrij was. Uiteindelijk is er een gat van meer dan 500 m en gaat hij naar rechts, net voor hij dat doet zie ik een wolkje roet uit zijn uitlaat komen, hij heeft het gas aardig ingetrapt, zelfs met 125 km/u op de teller haal ik hem niet meer in !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #663 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 11:31:13 »
Gisteren avond omstreeks 21.30.  Al het verkeer moet tussen Wilrijk en Aartselaar, in de richting van Brussel de middenrijbaan verlaten en verder rijden op het buitenvak.  Oranjegele tijdelijke wegmarkeringen zijn aangebracht.  Komt er daar een lijnbus aangereden van lijn 500 die elke voorligger beschouwt als de vijand in persoon.  En die gaat hij natuurlijk te vuur en te zwaar bestrijden.  Knipperen met zijn faren, claxonneren, wild gesticuleren, bumperkleven,... noem maar op.  Hij drukt elke voorligger quasi letterlijk naar links.  Dan moet je weten dat er tussen de tijdelijke vangrail en de busstrook aldaar, amper plaats is om een motorfiets tussen te laten rijden, laat staan een auto.  Voorts moet en zal hij er voorbij, desnoods maar over het fietspad met zijn harmonicabus.  Dat hij daar ei zo na een fietser omver rijdt, zal de man blijkbaar worst wezen.  Weet deze man dan niet dat:

1) die oranjegele wegmarkeringen de andere witte markeringen die op dezelfde plaats zijn aangebracht, waardeloos maken?
2) er dus tijdelijk niet eens een busstrook meer was, en men nog altijd zo dicht mogelijk tegen de rechterrand van de rijbaan MOET rijden?
3) hij sowieso niet over het fietspad heen mag rijden, laat staan daar een fietser in gevaar brengen?
4) hij een voldoende veiligheisdafstand moet houden?
5) hij zijn grootlichten niet mag gebruiken? (zichtbaarheid was meer dan 100 meter)
6) hij niet mag claxonneren? (er dreigt immers geen gevaar voor een ongeval, tenzij het gevaar waarvoor hij zélf verantwoordelijk is)
7) zelfs al was daar nog een busstrook, ik daar wel degelijk mag rijden wanneer ik van richting wil veranderen? (ik gaf duidelijk en tijdig richting aan naar rechts)


Uiteindelijk zag 'm zijn kans schoon, en welgeteld twee auto's verderop hangt 'm achter een vrachtwagen.  En moet hij net als iedereen mee aanschuiven in de file.  Zinloze bewegingen les 1.
« Laatst bewerkt op: woensdag 09 juni 2010 - 11:35:58 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #664 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 12:42:21 »
Weet je meteen waarom De Lijn bijna 8 ongevallen / 100.000 gereden kilometers heeft ...
De gevaarlijkste bestuurders van Vlaanderen.
Je hoeft niet noodzakelijk in fout te zijn, om zelf ook een bijdrage te leveren aan de onveiligheid ...
Veilig rijden is ook ongevallen vermijden, zelfs al ben je "in je recht".
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #665 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 12:43:18 »
Weet ge wat ik haat? Mensen die ineens gaan optrekken als je hen wil inhalen... Degoutant! Dan rijden ze eerst overdreven traag maar dan willen ze je niet voor laten...
Laat de cruise-control dan maar af staan als je die hebt  :D
Dat heb ik allemaal niet, ik heb zelfs geen servo mwahahahaha

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #666 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 12:46:14 »
Weet je meteen waarom De Lijn bijna 8 ongevallen / 100.000 gereden kilometers heeft ...
De gevaarlijkste bestuurders van Vlaanderen.

Ik moet 't gaan geloven, ja.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #667 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 12:52:58 »
Je hoeft niet noodzakelijk in fout te zijn, om zelf ook een bijdrage te leveren aan de onveiligheid ...
Veilig rijden is ook ongevallen vermijden, zelfs al ben je "in je recht".

En wat zou dan de oplossing wel zijn? 

* Uitwijken naar links, en me laten sandwichen tussen links een ijzeren (tijdelijke) vangrail, en rechts een heetgeblakerde lijnbuschauffeur?  Nee, dank u.
* Zelf uitwijken naar het fietspad, en dan zelf maar die (in dit geval compleet onschuldige) fietser in gevaar brengen?  Uit een ander topic meen ik mij nochtans iets anders te mogen herinneren.   
   Namelijk dat wanneer anderen mij in gevaar brengen, ik moet vermijden om op mijn beurt weer een onschuldige andere weggebruiker in gevaar te brengen.  Of toch zoiets in die aard, nee?
* Sneller beginnen rijden, ging ook niet... file

Suggesties altijd welkom.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #668 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 12:56:02 »
Als er zo ene achter mij staat te flikkeren, ga ik toch eens even stoppen om te kijken wat er aan mijn achterbumper scheelt :D

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #669 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 14:47:59 »
Als er zo ene achter mij staat te flikkeren, ga ik toch eens even stoppen om te kijken wat er aan mijn achterbumper scheelt :D
ik zou net hetzelfde zeggen
hij zou nog net iets meer tijd verliezen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #670 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 15:19:04 »
Je hoeft niet noodzakelijk in fout te zijn, om zelf ook een bijdrage te leveren aan de onveiligheid ...
Veilig rijden is ook ongevallen vermijden, zelfs al ben je "in je recht".

En wat zou dan de oplossing wel zijn? 
't ging wel over De Lijn ...
Bijna 8 ongevallen / 100.000 km.
De Lijn zegt dan dat ze "meestal" niet in fout zijn.
Kan best, maar ze zitten er toch wel elke keer mee tussen, en dat telt ook.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #671 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 15:39:46 »
De Lijn zegt dan dat ze "meestal" niet in fout zijn.
Kan best, maar ze zitten er toch wel elke keer mee tussen, en dat telt ook.

Inderdaad.

Je kan in België gemakkelijk 10 "ongevallen" per dag veroorzaken waarvoor de tegenpartij volledig aansprakelijk gesteld wordt. Alleen houd je het dan niet lang vol bij je verzekeraar, maar dat probleem heeft De Lijn niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #672 Gepost op: donderdag 10 juni 2010 - 23:36:37 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #673 Gepost op: vrijdag 11 juni 2010 - 00:13:41 »
Vraagt zich af wanneer ze dat verdomde meetlint nu eens eindelijk gaan verwijderen. Is zo'n teller/snelheidsmeter/weet ik veel wat nog die gespannen is tot halfweg de rijstrook.

Leen van iemand een wagen zonder ABS, en blokkeer de wielen net vóór het lint, zodat je erover schuift met de banden. Bye bye lint.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #674 Gepost op: vrijdag 11 juni 2010 - 02:10:03 »
Vraagt zich af wanneer ze dat verdomde meetlint nu eens eindelijk gaan verwijderen. Is zo'n teller/snelheidsmeter/weet ik veel wat nog die gespannen is tot halfweg de rijstrook. Door de perfecte plaatsing steekt in het midden van de rijstrook nog een stuk draad omhoog. Natuurlijk klopt dat tegen mijn wagen en weiger ik over dat onding te rijden.
Op het bijhorende kastje staat normaal een telefoonnummer.

Citaat
Schandalig, werkelijk schandalig is het hier.
21% BTW op alles ... voertuigschade veroorzaken loont.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder