Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #675 Gepost op: vrijdag 11 juni 2010 - 02:21:29 »
Daarstraks ook bijna prijs.

Vlak voor mijn neus schiet er een jong meisje met haar fiets vanachter een struik de rijbaan op aan een zebrapad.
Om de hoek van waar dit voorval gebeurde.
Met dat verschil dat ik wel tijdig kon afremmen.

Dat wicht zwalpt dan tot halverwege de rijstrook, pakt een bocht en gaat dan kwakkelend in de richting rijden waarin ik reed.
Een zatlap rijdt doorgaans beter rechtdoor !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #676 Gepost op: vrijdag 11 juni 2010 - 05:10:33 »
Vraagt zich af wanneer ze dat verdomde meetlint nu eens eindelijk gaan verwijderen. Is zo'n teller/snelheidsmeter/weet ik veel wat nog die gespannen is tot halfweg de rijstrook.

Leen van iemand een wagen zonder ABS, en blokkeer de wielen net vóór het lint, zodat je erover schuift met de banden. Bye bye lint.

Dat was vroeger plezant met een lege oplegger.
Tegenwoordig staat dat daar niet meer op maar toen had je een hendel waarmee je de wielen van de oplegger kon blokkeren.
Net op het gepaste moment es aan die hendel trekken en inderdaad "Bye bye lint."  ;D ;D ;D
Jammer dat dit enkel met een lege oplegger ging. >:(

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #677 Gepost op: vrijdag 11 juni 2010 - 07:38:32 »
Deze ochtend een vrolijke Spanjaard die zijn 40-ton-combinatie voor me ingooide... Op een verder lege snelweg... 50 meter voor mijn neus... Zonder richtingsaanwijzer...


wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #678 Gepost op: vrijdag 11 juni 2010 - 10:14:48 »
Enkele uren later wel kickass een nieuwe brusseleir gefuckt. Madameke in een Franse Twingo rijdt een parkeerplaats voorbij met de bedoeling er achteruit in te rijden.  Een bruine tegenligger had die plek ook in de mot, draait 180° en veegt zich daar scheef in die plek terwijl madameke net achteruit rijdt.

Ik wandel net op de stoep als ik het zie gebeuren, en ga naar die bruine brusseleir "eila manneke, schuft es een bieken oep". Bruine brusseleir: "monsieur ce parking n'est pas reservé". "Nieks meej te make, joeng. Schuft een bekke up zoda da meske hier kan parkieren". Bruine brusseleir twijfelt even, gooit wat franse scheldwoorden naar mij toe, rijdt achteruit en ik blokkeer z'n weg zodat de franse mademoiselle kan inparkeren.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #679 Gepost op: vrijdag 11 juni 2010 - 10:19:33 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 11 juni 2010 - 10:48:39 door Rafael »

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #680 Gepost op: vrijdag 11 juni 2010 - 11:48:29 »
Citaat van: Inazuma
Op het bijhorende kastje staat normaal een telefoonnummer.

In de meeste gevallen afkomstig en geplaatst door Igean in opdracht van Provincie of gemeentebesturen. Registreert niet alleen de snelheid, maar tevens ook het aantal voertuigen, hun gewicht. Kan zo ingesteld worden dat enkel personenwagens, vrachtwagens, bromfietsers of fietsers worden geregistreerd.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #681 Gepost op: vrijdag 11 juni 2010 - 13:09:33 »
Enkele uren later wel kickass een nieuwe brusseleir gefuckt. Madameke in een Franse Twingo rijdt een parkeerplaats voorbij met de bedoeling er achteruit in te rijden.  Een bruine tegenligger had die plek ook in de mot, draait 180° en veegt zich daar scheef in die plek terwijl madameke net achteruit rijdt.
Deijn broijnen Brousseleijr het weil veujrang ze.
Deijn koemt vajn rechs hé.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #682 Gepost op: zaterdag 12 juni 2010 - 14:39:12 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #683 Gepost op: zaterdag 12 juni 2010 - 15:12:44 »
Net ook al 4 à 5 putjes in mijn voorruit gevonden, g-e-w-e-l-d-i-g. Auto is verdomme 2 maand oud, voorgrill is al beschadigd en nu mijn raam ook.

In België rijden is inderdaad een zeer dure zaak.

Na mijn recentste trip naar België heb ik onze Touran ook naar de dealer mogen brengen. Lakschade aan de motorkap; ze volledig laten herspuiten was me te duur, dus heb ik ze maar laten bijwerken, maar je blijft het natuurlijk zien. En een kanjer van een ster in de voorruit. "Neen," zei de chef van de werkplaats, "die is te groot om nog duurzaam te kunnen hersteld worden, en zo krijg ik de Touran de volgende keer niet door de keuring." Nieuwe voorruit dus. Dat alles na ongeveer 400 km in België.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #684 Gepost op: zaterdag 12 juni 2010 - 15:33:51 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #685 Gepost op: zaterdag 12 juni 2010 - 16:19:25 »
Voor Be is vooral een "stevige" metallic lak voor de carrosserie van belang...

Maar snelheid en vooral tussenafstand speelt ook een rol, als het in de praktijk toch realiseerbaar is.
Ook wind en waar ge achter rijdt (rijstijl/type/camion...) speelt een rol, natuurlijk vooral of de (autosnel) weg onderhouden is....

In jonge jaren reed ik regelmatig snel > 220 kmh op de Autobahn... dan is nog het fijnste opvliegend steenkorreltje ook goed voor een putje in de carosserie of voorruit en schijnwerpers.

Porsches hadden toen na ca 100.000 km of minder  d´office beter een nieuwe vooruit nodig (waren niet zo duur (= verzekering  :-X) vergeleken met een grote inspectie), de lak was al happiger zeker als men geen metallic-lac had.
Metallic opspuiten is wel duurder maar gaat veel langer mee (tot ge het toch ziet)

Voor de niet-metallic lakkleuren kon men beter wel extra een ferme klaarlaklaagje bijnemen tegen betaling (was populair toen zeker bij zwart of donkere kleur). Gewoon rood was zeer gevoelig -ook voor de zon-.


Nieuwste campagne langs de snelweg is ook weer brullen van het lachen:
"Het enige medicijn tegen ongevallen is trager rijden"
Ge zou het ook domme radeloosheid kunnen noemen...
Dat zal de 5-10 % onverbeterlijke echte snelheidsduivels overtuigen...   ::)  ;D    

De verkeersdoden zijn in 2009 serieus gestegen + 7% op de snellere wegen sinds ze veel trager rijden door flitspalen en bermtoeristen...   :-X
Citaat
                             Op nationaal vlak
Tabel 3 : Ongevallen geregistreerd door de lokale en de federale politie
Federale Politie:
                     Voortschrijdend jaartotaal december 2009    Voortschrijdend jaartotaal december 2008   Verschil JT 2009/JT 2008  Evolutie in %
Aantal geregistreerde doden ter plaatse     153                                    143                            10                         7,0%

http://bivvweb.ipower.be/baro/docs_nl/baro%20NL%20december%202009.pdf
In 2009 gaat Be alweer serieus achteruit (sprake van 10 % in barometer) tov de meeste landen in Europa...
« Laatst bewerkt op: zaterdag 12 juni 2010 - 16:45:56 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #686 Gepost op: zaterdag 12 juni 2010 - 16:54:09 »
Nieuwste campagne langs de snelweg is ook weer brullen van het lachen:
"Het enige medicijn tegen ongevallen is trager rijden"

We kunnen het BIVV alvast niet verwijten dat het zijn belachelijke campagnes niet trouw blijft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #687 Gepost op: zaterdag 12 juni 2010 - 16:57:38 »
Ook wind en waar ge achter rijdt (rijstijl/type/camion...) speelt een rol

Als het niet moet herspoten worden, is het voor het koetswerk inderdaad niet zo gezond om gezandstraald te worden door een vooroprijdende vrachtwagen die met een ton minder zand aankomt dan waarmee hij vertrokken is.

Citaat
In 2009 gaat Be alweer serieus achteruit (sprake van 10 % in barometer) tov de meeste landen in Europa...

Zelfs in het wegverkeer wordt het land alsmaar meer onbestuurbaar.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #688 Gepost op: zaterdag 12 juni 2010 - 19:37:39 »


Nieuwste campagne langs de snelweg is ook weer brullen van het lachen:
"Het enige medicijn tegen ongevallen is trager rijden"
Dus ergens rijden is een ziekte?  A ja want trager kan altijd tot je stil staat.
Eigenlijk in dezelfde trant maken ze ons dus voor ziekelijke personen.....?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #689 Gepost op: zaterdag 12 juni 2010 - 20:19:16 »


Nieuwste campagne langs de snelweg is ook weer brullen van het lachen:
"Het enige medicijn tegen ongevallen is trager rijden"
Dus ergens rijden is een ziekte?  A ja want trager kan altijd tot je stil staat.
Eigenlijk in dezelfde trant maken ze ons dus voor ziekelijke personen.....?

Stel je voor dat den bompa die tegen 70 km/h op de autosnelweg taffelt, dat gaat opvolgen en tegen 50 km/h gaat rijden... de kans op een ongeval zal nogal verhogen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."