Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #705 Gepost op: zondag 13 juni 2010 - 22:59:54 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #706 Gepost op: maandag 14 juni 2010 - 01:33:28 »
Citaat van: JC
Eliomys dacht er aan om ook dergelijke attributen te gaan kopen, anders werd hij met zijn Duitse platen toch nog aanzien voor een buitenlander.

Ik wil mij hier zoveel mogelijk integreren, maar niet wat betreft het roekeloos rijgedrag dat hier schering en inslag is.

Wat dat betreft, mogen ze mij hier gerust als een "Zugeroaster" blijven beschouwen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #707 Gepost op: maandag 14 juni 2010 - 02:04:37 »
Citaat van: JC
Eliomys dacht er aan om ook dergelijke attributen te gaan kopen, anders werd hij met zijn Duitse platen toch nog aanzien voor een buitenlander.

Ik wil mij hier zoveel mogelijk integreren, maar niet wat betreft het roekeloos rijgedrag dat hier schering en inslag is.

Wat dat betreft, mogen ze mij hier gerust als een "Zugeroaster" blijven beschouwen.

Na 6 jaar in Duistland is die best geïntegreerd, niet in het minst omdat hij 185 pk onder de voet heeft. Nochtans hebben we over de berg gewandeld om ontbijt te gaan halen bij de bakker, wat dan weer niet typisch Duits is denk ik. Welke Duitser wandelt er een half uur om broodjes te gaan halen ? Onze dochters klaagden niet wanneer de papa's met hen gingen wandelen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #708 Gepost op: maandag 14 juni 2010 - 16:01:27 »
Welke Duitser wandelt er een half uur om broodjes te gaan halen ?

Wandelen niet.

Er wordt hier veel gewandeld, niet alleen door de toeristen. Maar om in het supermarktje 250 meter van huis een pakje sigaretten te gaan kopen, nemen ze de auto.

Maar boodschappen doen neemt hier enorm veel tijd in beslag. Want ze gaan bij de ene slager witte worst kopen omdat die de beste witte worsten heeft, maar bij een andere slager zwarte worst omdat die de beste zwarte worsten heeft. En zo is het met alles.

Bovendien kent iedereen hier iedereen. In elke winkel waar je komt, ontmoet je wel minstens iemand die je kent. En dan wordt er een praatje geslagen dat veel langer duurt dan het inkopen. Zo weet hier ook iedereen alles van iedereen.

En 's zondags is de bakker gesloten. Dan legt hij zijn tien of meer soorten broodjes te koop in het tankstation.
« Laatst bewerkt op: maandag 14 juni 2010 - 16:05:07 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #709 Gepost op: dinsdag 15 juni 2010 - 08:12:28 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 juni 2010 - 08:16:42 door Rafael »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #710 Gepost op: dinsdag 15 juni 2010 - 15:54:42 »
Héhé, alsof de duivel er mee gemoeid is.
OV, je moet er van houden.
Heeft niets met duivels te maken, enkel met slechte organisatie ...

Als je op tijd ergens wil of moet geraken, zorg je maar beter voor eigen vervoer.
Ondanks de miljarden (euro's !) die in De Lijn en NMBS gepompt worden, zijn deze organisaties zelfs wanneer ze niet staken, onbetrouwbaar inzake hun basisopdracht : mensen op tijd vervoeren.
Ondanks alle eigen beddingen, BOBs en bus-rijstroken die aangelegd zijn te nadele van de individuele weggebruikers.


Ter vergelijking :
In de 7 jaar dat ik voor mijn huidige werkgever werk, ben ik 1 keer 8 minuten te laat gekomen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #711 Gepost op: dinsdag 15 juni 2010 - 16:07:42 »
Ondanks alle eigen beddingen, BOBs en bus-rijstroken die aangelegd zijn te nadele van de individuele weggebruikers.
verbetering
 die aangelegd zijn te nadele van de individuele niet gesubsidieerde, te veel betalende (voor wat ze krijgen) weggebruikers.
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #712 Gepost op: dinsdag 15 juni 2010 - 22:14:03 »
Vanavond op de snelweg. Madammeke achter mij in haar Audi A4 hevig aan het bellen. Madammeke voor mij in eveneens een Audi A4 hevig haarkammen. En de snelheid was 120 km/u :)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #713 Gepost op: maandag 21 juni 2010 - 13:49:56 »
Als je op tijd ergens wil of moet geraken, zorg je maar beter voor eigen vervoer.
Ondanks de miljarden (euro's !) die in De Lijn en NMBS gepompt worden, zijn deze organisaties zelfs wanneer ze niet staken, onbetrouwbaar inzake hun basisopdracht : mensen op tijd vervoeren.
Ondanks alle eigen beddingen, BOBs en bus-rijstroken die aangelegd zijn te nadele van de individuele weggebruikers.

Het kan ook anders, hoor.  Bij ons in Hemiksem moet je wel héél goed op tijd aan de bushalte staan.  MINSTENS vijf à tien minuten voor het aangeduide uur.  Zoniet, dan zit de kans er wel héél dik in dat je je bus voor je neus ziet wegrijden wegvliegen.  Nochtans ligt onze halte nagenoeg aan het begin van het traject van de desbetreffende bus.

Ofwel maakt de dispatching een vreselijk slechte inschatting van de aanrijtijd van halte naar halte.  Ofwel rijden de chauffeurs gewoon veel te snel.

Ik vermoed een combinatie van beide.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #714 Gepost op: maandag 21 juni 2010 - 14:15:39 »
De afgelopen week nog...

* een exclusieve voorrangsnegeerder (Audi R8)

* zo'n 500m achter een politiecombi gehangen waarvan de inzittenden op die belachelijk korte afstand een rits overtredingen gewoon negeerden :
- auto geparkeerd op trottoir + fietspad
- 2 fietsers spookrijdend op een linksgelegen fietspad (Art 9.1.2.1° icm Art 74 )
- 2 fietsers die in een smalle straat een C1 negeren (derdegraads overtreding !) en waar ze zelfs voor moesten uitwijken


Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #715 Gepost op: maandag 21 juni 2010 - 14:55:48 »
* zo'n 500m achter een politiecombi gehangen waarvan de inzittenden op die belachelijk korte afstand een rits overtredingen gewoon negeerden :
- auto geparkeerd op trottoir + fietspad
- 2 fietsers spookrijdend op een linksgelegen fietspad (Art 9.1.2.1° icm Art 74 )
- 2 fietsers die in een smalle straat een C1 negeren (derdegraads overtreding !) en waar ze zelfs voor moesten uitwijken
toch ff zeggen
niet alle politecombies die je ziet rijden worden ingezet voor 'het verkeer'
sommigen hebben andere taken, en die zullen niet tussenkomen bij wat niet hun taak is
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #716 Gepost op: maandag 21 juni 2010 - 15:41:52 »
niet alle politecombies die je ziet rijden worden ingezet voor 'het verkeer'
sommigen hebben andere taken, en die zullen niet tussenkomen bij wat niet hun taak is
Ze waren duidelijk niet druk ergens anders mee bezig of dringend naar op weg...

Basistaak van een geuniformeerde politie-patrouille : patrouilleren en elke overtreding die men opmerkt doen ophouden en verbaliseren.
Hou dat doorgedreven vol, en je zal er resultaat van zien.
Als ze dat echter niet meer doen, loopt het boeltje uit de hand zoals volop aan het gebeuren is.

In het verkeer net zo goed als op andere vlakken.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #717 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 04:07:41 »
Is al van vrijdag eigenlijk.
De zoon voor de derde keer in 2 jaar thuisgekomen van school met een stuk geknipt fietsslot gemaakt uit staaldraad van een centimeter dik.
Hij was amper 4u weggeweest (examen).

Met de trein zou je er al geweest zijn....yep vooral tussen de slachtoffers van fietsdiefstallen.
Vorige maand onze buurman nog en vorig jaar iemand uit de kennissenkring 3x in zes weken te voet naar huis van het station na het werk.
Dit terwijl er constante camerabewaking is en er 2 personen van de veiligheid er (zouden moeten) aanwezig zijn.

Als klap op de vuurpijl lees je dan een pagina groot artikel in de weekendkrant dat de criminaliteit aan het station in Denderleeuw sterk gedaald is. ::)

Enkele maanden geleden nog zat ik te wachten in de auto, terwijl mijn passagiers aan het station frieten gingen halen na een uitstapje om thuis op te eten, en werd ik nogal agressief aangeklampt door iemand die op zoek was naar drugs.
Toffe buurt waar ik hier terecht ben gekomen, amai.

Moet je voor 1 of ander formaliteit naar het gemeentehuis denk je onmiddellijk dat je ergens in Afrika zit wanneer je binnenstapt, soms denk je het al op straat.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #718 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 10:31:38 »
Als klap op de vuurpijl lees je dan een pagina groot artikel in de weekendkrant dat de criminaliteit aan het station in Denderleeuw sterk gedaald is. ::)
Telkens gaan aangeven, anders blijven ze afkomen met dergelijke onderschatte gegevens.

Citaat
Enkele maanden geleden nog zat ik te wachten in de auto, terwijl mijn passagiers aan het station frieten gingen halen na een uitstapje om thuis op te eten, en werd ik nogal agressief aangeklampt door iemand die op zoek was naar drugs.
Toffe buurt waar ik hier terecht ben gekomen, amai.

Moet je voor 1 of ander formaliteit naar het gemeentehuis denk je onmiddellijk dat je ergens in Afrika zit wanneer je binnenstapt, soms denk je het al op straat.
En met een linkse N-VA regering gaat dat enkel erger worden.
N-VA / De Wever wou al een - nog - softer beleid tov druggebruikers.
Als men daar 2/3de meerderheid wil voor een staatshervorming, betekent dat NVA/CD&V/SPA (Groen ??? ) + PS/CDH/Ecolo  ... dat is een duidelijk links georiënteerde regering vol partijen die het huidige beleid gemaakt hebben of nog willen versoepelen ...
En De Wever gaat hier en daar wel moeten plooien.

Een spiegelregering die dan even lang kan aanblijven als de voor een vaste termijn verkozen regionale parlementen, is voor sommigen een gedroomde kans.
Het federale parlement omvormen tot een legislatuur-parlement met dezelfde vaste looptijd als de regionale parlementen is ook een fetisj van al wie er in verkozen geraakt : men is dan zeker van zijn plaatsje voor 5 jaar.
Tegenover de bevolking verkopt men dat dan als samenvallende verkiezingen ... maar het is louter jobprotectionisme.
Valt de regering , dan moet er uit hetzelfde parlement dat immers blijft zitten, een andere, nieuwe regering gevormd worden.
Eens dat dan gelukt is, is het waarschijnlijk bijna tijd om weer het parlement te gaan kiezen en stopt de regering er ook mee ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #719 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 17:17:55 »