Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906102 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #720 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 17:20:06 »
Moet je voor 1 of ander formaliteit naar het gemeentehuis denk je onmiddellijk dat je ergens in Afrika zit wanneer je binnenstapt, soms denk je het al op straat.

't Ziet daar dus zwart van 't volk...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #721 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 18:58:00 »
Is aangegeven geweest en bij de rest gestopt met de raad eens naar de verkoop te gaan van verloren/gevonden voorwerpen en daar een anderen te kopen van een € of 30. ::)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #722 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 19:08:01 »
Vandaag in een zo goed als blinde bocht voorbij gestoken geweest door een boosterke, ik reed 50 en verschoot me een ongeluk zo hard ging hij (80-90), had vlak voor de bocht nog inmijn spiegels geklen en niets te zien.
Iets verderop neemt hij het rond punt langs links.  :o
Jaja laat de nummerplaat maar komen voor brommers, eentje langs voor en eentje langs achter, formaat van de nieuwe motoplaten.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #723 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 19:45:18 »
Euh, Rafaël, die fietser rechts bij sekonde 5 had wel voorrang ...  :-X
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #724 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 19:56:04 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #725 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 20:06:10 »
Euh, Rafaël, die fietser rechts bij sekonde 5 had wel voorrang ...  :-X

Die had ik, geef ik toe, verkeerd ingeschat en was inderdaad mijn fout. Ik heb hem gelukkig niet gehinderd, want op het moment dat ik afdraaide, stak hij de straat over. Moest hij rechtdoor gekomen zijn, zou ik hem ook nipt niet gehinderd hebben. Heb dat stukje ook bewust niet van het filmpje geknipt :)
Waar komt die eigenlijk vandaan, want hij rijdt noch op het éne, noch op het andere fietspad, doet dan kort aan spookrijden (links van de weg), en laat dan erg laat merken dat hij daar het fietspad wil gaan volgen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #726 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 20:12:36 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #727 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 20:22:31 »
Waar komt die eigenlijk vandaan, want hij rijdt noch op het éne, noch op het andere fietspad, doet dan kort aan spookrijden (links van de weg), en laat dan erg laat merken dat hij daar het fietspad wil gaan volgen.

Bij -pause- op 4 sec en 5 sec leek het wel dat die fietser het kp diagonaal wou oversteken... (groot beeld genomen)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 juni 2010 - 20:28:10 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #728 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 21:05:36 »
Vooral blijven verkondigen dat zwakke weggebruikers overal voorrang hebben, zoals bijvoorbeeld fietsers op een zebrapad (niet dus), het werpt zijn vruchten af.
ik moet toegeven dat ik al lang mijn claxon gebruikt zou hebben
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #729 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 21:14:29 »
Waar komt die eigenlijk vandaan, want hij rijdt noch op het éne, noch op het andere fietspad, doet dan kort aan spookrijden (links van de weg), en laat dan erg laat merken dat hij daar het fietspad wil gaan volgen.

Klopt allemaal wel, maar als 'm op je motorkap of onder je wielen moest belanden, heb je desondanks een dik probleem, niet?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #730 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 21:50:41 »
Klopt allemaal wel, maar als 'm op je motorkap of onder je wielen moest belanden, heb je desondanks een dik probleem, niet?

En hoe zou dat "als... " dan kunnen in dat filmpje ?

Mss "als" Rafael veel te langzaam reed bij het links afdraaien ?  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #731 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 22:12:52 »
In dit concrete filmpje niet, natuurlijk.  Het was dus zeker niet als een verwijt aan Rafaël bedoeld, verre van zelfs.

Maar je zal zo maar eens een fietser op je weg tegenkomen, diagonaal overstekend, spookrijdend, niet duidelijk makend waar hij naartoe wil etc.  Maw: een fietser die zelf ook in de fout gaat, en er komt helaas een ongeval van.

Dan heb je gewoonlijk als automobilist wel 't gedonder in de glazen.  Punt is dus: ook al gaat de fietser mee in fout, wie mag er meestal voor opdraaien in de Belgische kromspraak?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #732 Gepost op: woensdag 23 juni 2010 - 00:21:53 »
Feit is dat de fietsers in het filmpje van Rafael:

- overduidelijk geen kaas gegeten hebben van enig defensief rijgedrag.
- volstrekt niet getuigen van de dubbele voorzichtigheid die aan kruispunten geboden is.
- een houding aannemen die van de overtuiging getuigt dat zij, als zwakke weggebruikers, wat ze ook doen of laten, bij een ongeval nooit aansprakelijk gesteld zullen worden.
- zich duidelijk niet bekommeren om hun kwetsbaarheid als fietsers.

Het zijn bijgevolg blijkbaar jongeren die een grafopschrift "Hij was in zijn recht" verkiezen boven te blijven leven.

Het ontgaat hen blijkbaar ook dat ze, indien ze de leeftijd van 14 jaar bereikt hebben en de rechter oordeelt dat ze een onverschoonbare fout begaan hebben, verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor een aanrijding, en in dat geval geen schadevergoeding ontvangen, doch integendeel de schade van de hen aanrijdende automobilist dienen te vergoeden.

Het is maar zeer de vraag in welke mate een zogenaamde "familiale verzekeraar" hiertoe zonder regres zou bereid zijn als de rechter oordeelt dat er een onverschoonbare fout begaan werd.

Hoe dan ook vind ik het zeer spijtig dat dergelijke jongeren er niet meer voor over hebben om ernstig lichamelijk letsel of de dood te vermijden.

Hen werd klaarblijkelijk nooit ingeprent dat het er in het wegverkeer in de eerste plaats op aankomt om, hoe dan ook, ongevallen te vermijden.
« Laatst bewerkt op: woensdag 23 juni 2010 - 00:24:54 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #733 Gepost op: woensdag 23 juni 2010 - 01:09:14 »
Het ontgaat hen blijkbaar ook dat ze, indien ze de leeftijd van 14 jaar bereikt hebben en de rechter oordeelt dat ze een onverschoonbare fout begaan hebben, verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor een aanrijding, en in dat geval geen schadevergoeding ontvangen, doch integendeel de schade van de hen aanrijdende automobilist dienen te vergoeden.

Het is maar zeer de vraag in welke mate een zogenaamde "familiale verzekeraar" hiertoe zonder regres zou bereid zijn als de rechter oordeelt dat er een onverschoonbare fout begaan werd.
Zelfs zonder onverschoonbare fout draaien deze 2 op voor de schade van de autobestuurder, die gasten voeren een maneuver uit zonder voorrang te verlenen.
Die voorrangsplicht bestaat zelfs als de andere partij - de automobilist - zelf een overtreding zou begaan ...
Daar wringt geen rechter zich onderuit.

Citaat
Hen werd klaarblijkelijk nooit ingeprent dat het er in het wegverkeer in de eerste plaats op aankomt om, hoe dan ook, ongevallen te vermijden.
Wat wil je als niemand nog verantwoordelijk is voor zijn daden, ze overal verkeerdelijk te horen krijgen dan ze toch altijd in hun recht zijn, en door pa en ma doorgaans als zeldzame halfgoden aanbeden worden en er zich ook naar gedragen ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #734 Gepost op: woensdag 23 juni 2010 - 02:51:43 »
't Ziet daar dus zwart van 't volk...  :D

Soms letterlijk.