Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906073 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #735 Gepost op: woensdag 23 juni 2010 - 10:04:39 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #736 Gepost op: woensdag 23 juni 2010 - 19:45:07 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #737 Gepost op: vrijdag 25 juni 2010 - 08:33:08 »
We hebben allemaal al veel zotte dingen gezien op de Belgische wegen, maar er kan nog altijd wel iets bij.

Vandaag heb ik even file gehad en dat is al lang geleden. De E19 richting Antwerpen is meestal filevrij (het weg werken van de vork in Kontich heeft blijkbaar wel iets uitgehaald). Vandaag dus niet, vlak voor Rumst begon alles fel te vertragen. Dan denk je onmiddellijk 'ongeval'. Een beetje verder zie ik inderdaad een wagen op de pechtstrook en een andere wagen er schuin naast. Deze laatste wagen staat een flink stuk op de rechter rijstrook en dat vertraagt de boel. Als ik er dan voorbij kom zie ik dat het helemaal geen ongeval is, maar panne. De linkse wagen probeert de rechtse te starten met startkabels ! :o :o :o
Dat men daarvoor één van de drukste snelwegen van het land, op het spitsuur, dicht zet is natuurlijk niet belangrijk. Men wandelde ook vrolijk rond de voertuigen zonder hesjes, ook links van het linkse voertuig. Solliciteren die nu voor de Darwin-award ?

Natuurlijk niets blauw te bekennen. Mijn opinie voor dergelijke verkeersovertreders, oppakken en rijbewijs levenslang afnemen ! Als je niet inziet dat dit levensgevaarlijk en totaal onacceptabel is hoor je niet in een auto thuis.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #738 Gepost op: vrijdag 25 juni 2010 - 09:33:59 »
Laat me raden.  De gevarendriehoek was ook niet geplaatst, neem ik aan?  Tegenwoordig zie ik maar al te vaak dat men ipv een gevarendriehoek te plaatsen, zich ertoe beperkt om een fluohesje te laten wapperen aan de linkerspiegel van het defecte voertuig.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #739 Gepost op: zaterdag 26 juni 2010 - 00:04:04 »

In een aantal landen waar men al wat snuggerder geworden is, is elke vorm van amateur-pechverhelping op de auto(snel)wegen al lang verboden ...

Hesjes en veiligheidsdriehoeken helpen geen bal, geven eerder een vals gevoel van veiligheid opdoeken die rommel !
Motor af.
Gevaarlichten aan.
Uit de auto.
In de berm.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #740 Gepost op: zaterdag 26 juni 2010 - 00:11:34 »
en een gevarendriehoek oppikken mag ook al niet meer

Citaat van: vrt tt
152    tt-EEN 152 vr 25 jun    23:08:42
   Brussel   ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
                                       
   RIJVERBOD NA DIEFSTAL GEVARENDRIEHOEK
 ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
 Een Brusselaar heeft van de rechter   
 twee weken rijverbod gekregen voor het
 meenemen van een gevarendriehoek. De   
 man kreeg ook een flinke boete.       
                                       
 De man zag in Bertem langs de E40 een 
 gevarendriehoek staan op de pechstrook.
                                       
 Toen hij stopte en 100 meter           
 achteruitreed om die driehoek op te   
 laden, werd hij betrapt en beboet door
 de wegpolitie.                         
                                       
 Eerst kreeg hij van de politierechter 
 van Leuven geen rijverbod, maar het   
 parket ging in beroep en krijgt nu     
 gelijk.
ik veronderstel dat de berichtgeving hier terug de fout ingaat, en dat de brave man het rijverbod kreeg om achteruitte rijden op de snelweg
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #741 Gepost op: zondag 27 juni 2010 - 22:46:13 »
Tja, daar gaan we weer, pechstrook misbruikers.

Daarstraks in de bocht van de E313-34 naar de ring rond Antwerpen, richting Gent. In deze bocht zijn er wel meer die het decor invliegen. Niet zo deze keer, er stond een auto op de pechstrook in panne. De gevarendriehoek was keurig geplaatst. De inzittenden hadden rustig de vouwstoeltjes buiten gehaald, zich iets te drinken genomen en zaten achter hun wagen op de pechstrook te camperen ! Dit is de buitenkant bocht van een bocht waar regelmatig wel eens een wagen het decor kiest.  :o :o :o Ze zaten dus op de pechstrook en niet achter de vangrail, zonder hesjes.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #742 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 08:20:19 »
Het kan ook anders, hoor.  Bij ons in Hemiksem moet je wel héél goed op tijd aan de bushalte staan.  MINSTENS vijf à tien minuten voor het aangeduide uur.  Zoniet, dan zit de kans er wel héél dik in dat je je bus voor je neus ziet wegrijden wegvliegen.  Nochtans ligt onze halte nagenoeg aan het begin van het traject van de desbetreffende bus.

Ofwel maakt de dispatching een vreselijk slechte inschatting van de aanrijtijd van halte naar halte.  Ofwel rijden de chauffeurs gewoon veel te snel.

Ik vermoed een combinatie van beide.
Bus 1? Da's vast om de tijd in te halen die ze verliest op de Rijnkaai......

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #743 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 10:15:54 »
Daarstraks, zo rond 8u25, gezien hoe de Lierse politie op de Grote Markt haar actie tegen foutparkeerders op parkeerplaatsen voor gehandicapten voert : door er zelf op te gaan staan ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #744 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 10:20:17 »
Daarstraks in de bocht van de E313-34 naar de ring rond Antwerpen, richting Gent. In deze bocht zijn er wel meer die het decor invliegen. Niet zo deze keer, er stond een auto op de pechstrook in panne. De gevarendriehoek was keurig geplaatst. De inzittenden hadden rustig de vouwstoeltjes buiten gehaald, zich iets te drinken genomen en zaten achter hun wagen op de pechstrook te camperen ! Dit is de buitenkant bocht van een bocht waar regelmatig wel eens een wagen het decor kiest.  :o :o :o Ze zaten dus op de pechstrook en niet achter de vangrail, zonder hesjes.
Hoe langer hoe meer bestuurders hebben duidelijk ook maar het verkeers-IQ van de C43s die daar - onreglementair - staan :


In HLN stond vorige zomer een hele reportage van 2 pagina's over dergelijke idioten.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #745 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 15:56:38 »
Daarstraks, zo rond 8u25, gezien hoe de Lierse politie op de Grote Markt haar actie tegen foutparkeerders op parkeerplaatsen voor gehandicapten voert : door er zelf op te gaan staan ...

De politiebeamte die rechts vooraan zat, heeft wellicht tegen de bestuurder gezegd dat hij daar moest parkeren => bevel van een bevoegd persoon.  :D

Mogelijk was ook minstens één van beiden (geestelijk) gehandicapt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #746 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 18:38:01 »
Tja, daar gaan we weer, pechstrook misbruikers.

Daarstraks in de bocht van de E313-34 naar de ring rond Antwerpen, richting Gent. In deze bocht zijn er wel meer die het decor invliegen. Niet zo deze keer, er stond een auto op de pechstrook in panne. De gevarendriehoek was keurig geplaatst. De inzittenden hadden rustig de vouwstoeltjes buiten gehaald, zich iets te drinken genomen en zaten achter hun wagen op de pechstrook te camperen ! Dit is de buitenkant bocht van een bocht waar regelmatig wel eens een wagen het decor kiest.  :o :o :o Ze zaten dus op de pechstrook en niet achter de vangrail, zonder hesjes.

Dan zitten ze erbij op de eerste rij als er nog es eentje recht het decor in gaat.....  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #747 Gepost op: woensdag 30 juni 2010 - 15:40:49 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #748 Gepost op: woensdag 30 juni 2010 - 17:16:00 »
Voor de liefhebbers een filmpje, waarin ook te zien is dat ik aan de late kant rem en naderhand bekeken vroeger had moeten reageren, maar op dat ogenblik besefte ik niet dat het zo'n grote groep ging zijn en dat ze ook allemaal ineens gingen verder komen. Kon beter van mezelf.

Om van te kotsen, dat barbaars gedrag van die wielerterroristen.

Je hebt nog goed gereageerd, Rafael.

Je zou maar eens moeten gedaan hebben alsof je ging doorrijden en pas op het allerlaatste moment vol in de remmen gegaan zijn. Dan zou je nog een ander spektakel meegemaakt hebben.

Vreselijk, dat gevoel van onmacht dat een mens op zo een ogenblik kan ervaren.

Tot ze eens iemand treffen die zichzelf niet meer kan beheersen en er doorrijdt. Dan is het weer die roekeloze automobilist die die arme zwakke zwakzinnige fietsers aangereden heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #749 Gepost op: woensdag 30 juni 2010 - 20:05:59 »
Maar nee  die wielerterroristen doen niets verkeerd, JIJ MOET TOLERANTER WORDEN, jij bent verkeerd bezig, je begrijpt het niet hoe moeilijk het wel is om met een fiets te rijden, jij zult wel een uitgezakte kont krijgen in je opermachtige vierwieler, mensen als jij ....
klik mijn crimineel modus toch maar uitgeschakeld.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien