Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906075 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #780 Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 19:40:37 »
Bij deze een filmpje. Geluk gehad dat er op het moment dat ik er was geen verkeer aanwezig was zodat ik exact 70 km/u gps snelheid heb kunnen aanhouden gedurende het hele traject. Het zijn 3 asverschuivingen ipv 2 en een serieuze verkeersdrempel. Snelheid richting 1 op de drempel is 25 km/u, dik aan mispakt, snelheid richting 2 is 18 km/u (trager kan ik niet in 2de, dus ik moet gaan overwegen om verkeersdrempels in 1ste te nemen!)
Komen daar autobussen ?


Welke kwiet van een wegbeheerder is dat daar, de verplicht aan te brengen fietspadmarkering ontbreekt zo ongeveer overal aan de kruispunten op deze weg ... !
Op de plaatsen waar ze er wel liggen (vanaf 2:20), zijn ze ternauwernood nog zichtbaar.

Zone 70 "Herhaling" ... die borden zijn niet voorzien voor snelheidszones, en mogen bijgevolg niet meer geplaatst worden.`

B1's op bijna 4m hoogte ??? (2:07)

Geen aankondiging van B1 met B3 (2:50 / 5:40) hoewel buiten BBK en rijbaan >3m breed  ...

Overgangen van wegbedekking in bochten - iets wat je absoluut moet vermijden
(verschillende gripcoëfficienten, verschillend effect op weggedrag bij sneeuw, ijzel, regen)

Verkeersplateaus op wegen waar de toegelaten snelheid hoger ligt dan 50 (= verboden !)

De verkeersveiligheid zou er ook bij gebaat zijn indien de opzettelijke asverschuivingen weer verdwenen ...

Fraai staaltje wegwanbeheer.
Helaas is dit absoluut geen uitzondering, maar de regel in Vlaanderen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #781 Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 20:03:09 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #782 Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 20:18:18 »
De herhalingsborden zijn ook een trend, weet er zo los nog wel een paar staan.
Oh, ik weet ze bij dozijnen staan ...

We zijn op sommige plaatsen intussen zo ver gekomen dat er voor bijna zo goed als elke verdwenen lokale C43, nu een zonale C43 of Zonale C43 "Herhaling" staat ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #783 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 03:46:04 »
Dit weekeinde eens gereden over de E314.  Kon ik meteen de kwaliteit van het zopas vernieuwde wegdek tussen Zolder en Houthalen eens testen.  De werkzaamheden zijn er in de loop van de voorbije week afgerond, richting Aken.  Zelfs met een gewone personenauto is goed te voelen hoe hobbelig het erbij ligt.  Beslist geen biljartlaken, amaai.  En zeggen dat ze zeker niet enkel de toplaag afgefreesd hebben, maar wel een stuk dieper gegaan zijn.....

Ben jij dan al iets anders gewoon geweest de laatste 25 jaar in België?
Ik in ieder geval niet.
Ik ken wegen in België die er zeker al 40 jaar liggen en in betere staat zijn dan andere wegen die vorige maand vernieuwd zijn.

Op de asverschuivingen zijn ze trots, want nu zou je volgens hen daar onmogelijk sneller kunnen dan 70 km/u. Dat is ook de aanleiding van het filmpje; je zou daar met moeite 70 km/u kunnen rijden.

Veel moeite zou ik nochtans niet moeten doen om daar het dubbele te halen met den Dodge. ;D ;D ;D

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #784 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 09:44:49 »
Onderuit in de badkamer, rib gekneusd. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #785 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 09:52:25 »
Onderuit in de badkamer, rib gekneusd. >:(

Ik ben zaterdag van de trap gedonderd. De zichtbare schade begint nu allerlei kleurtjes te vertonen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #786 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 10:15:59 »
De meeste ongelukken gebeuren ook thuis.
In elk geval zit ik nu samen met mijn vrouw thuis, die heeft haar voet omgeslagen (spieren gescheurd) en bij de val ook haar pols gebroken, verleden week pin in gezet. Maar dat hoort onder sporten is gezond.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #787 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 12:04:59 »
Aan JC: een spoedig herstel toegewenst, en Jo, idem dito voor je echtgenote
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #788 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 12:23:26 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #789 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 17:30:52 »
Onderuit in de badkamer, rib gekneusd. >:(

Ik ben zaterdag van de trap gedonderd. De zichtbare schade begint nu allerlei kleurtjes te vertonen.

Goe bezig gasten !

Jo, ik wens je een zure week zonder lachen toe  ;)
En JC, een schat aan het einde van de regenboog van kleurtjes.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #790 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 17:47:02 »
Zal het gaan?  >:( Hé kijk het werkt.  ;)
Niezen hoesten ed. zijn verschrikkelijk, is een rib hoog op de borst.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #791 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 18:44:00 »
Uit solidariteit heb ik maar meegedaan met de valpartijen. Terwijl ik een gloeilamp in de trapzaal aan het vervangen was, braken de twee delen van mijn trapladder uit elkaar. In mijn val greep ik de bovenkant van een kast vast. Dat heeft de snelheid van mijn val aanzienlijk verminderd, maar ik lag daarna wel op de vloer met die kast boven op mij. En natuurlijk was ik alleen thuis.

Gelukkig goed afgelopen, slechts een paar schrammetjes, en in de val is de glazen afdekking van de lamp gesneuveld, wijl de trapladder uiteraard rijp is voor het containerpark.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #792 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 20:30:38 »
Gisteren een paar vreemd zaken. T kruispunt als volgt ingericht qua blauwe zone: (Station Leopoldsburg)
________
Parking \
_______  \
_______\  \________________
           B
_____________         _____
            |        |A
            |        |
Komende van 'onder', stelt A een bord einde blauwe zone voor. Bord B stelt een bord begin blauwe zone voor. Ben ik nu te simpel als ik gewoon bord A en B aan de straat rechts gezet zou hebben?
Dat zou inderdaad een eenvoudigere oplossing zijn die het nu benodige aantal borden halveert ...

Als men dat wil natuurlijk.
Er lopen VZVIW nog onderzoeken naar fraude in de verkeerssignalisatie-sector.
Frauderen kan op meerdere manieren : je kan teveel betalen ... of teveel bestellen.
Een nodeloos complexe plaatsing levert denkelijk ook meer retributies op ... of minder van wie de wegcode goed kent.  ;D

De meest voor de hand liggende oorzaak is echter incompetentie ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #793 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 21:15:35 »
Jozef bedankt voor de solidariteit maar ik hoop voor u dat het niet na een paar uren overal zeer begint te doen, ik voelde in eerste instantie ook amper iets.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #794 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 23:50:44 »
Ben zo ook eens uitgegleden op een anti-slipmat (jawel, 'k lach ni) in de badkamer. M'n echtgenote kwam de badkamer binnen.  Haar mond viel wagewijd open en ze riep "Aaaargh, Een ferme barst in dat douchescherm".

Pas toen viel haar "frang" dat ik daar dus nog lag, met m'n hoofd vlak naast het toilet.  En dat ik me dus flink bezeerd had.  (Bedankt voor 't medeleven, meisje) Ipv mij overeind te helpen, schoot ze dan nog in de slappe lach ook.

En neen, 't was zeker niet van zattigheid (ik drink geen alchohol).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone