Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906069 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #795 Gepost op: woensdag 14 juli 2010 - 19:53:36 »
Binnen een zone 30 in Berchtesgaden is er nu een stuk zone 20 geworden.

Da's écht wel traaaaaag...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #796 Gepost op: woensdag 14 juli 2010 - 19:59:48 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #797 Gepost op: woensdag 14 juli 2010 - 20:31:56 »
Breng ze hier niet op gedachten, ik zie ze hier al dromen van een zone 5.

Vandaag nog maar eens een idioot tegengekomen die niet op rotondes kan rijden. Op een drukke rotonde met 2 rijstroken op de rotonde dien ik pas de tweede afslag te nemen. Er rijdt iemand op het buitenste rijvak, de eerste afslag neemt hij niet, dus zal hij wel de tweede nemen, niet ? Nee, dus, hij moet pas de derde afslag op de rotonde hebben, waardoor er een conflictsituatie ontstaat. Het wordt tijd dat men de Belgen eens uitlegd hoe men op rotondes rijdt !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #798 Gepost op: woensdag 14 juli 2010 - 20:56:00 »
Breng ze hier niet op gedachten, ik zie ze hier al dromen van een zone 5.


Die bestaat al, mobiel nogwel, ik had die bui voor me hangen.
BMW met een L, nadat die eerst een kleine minuut dwars op de rijbaan had gestaan (2 richtingen geblokkeerd) na het vertrek uit garage, toen zat die in zone 5, proficiat, zijn er niet veel die zo traag kunnen rijden. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #799 Gepost op: woensdag 14 juli 2010 - 21:06:01 »
De Wijnegemsteenweg in 'S Gravenwezel gaat heraangelegd worden, Hilde De Ridder (communicatieambtenaar gemeente Schilde) verduidelijkt in de "Bode van Schoten" (Gratis aan huis bedeeld blad) : De verkeersveiligheid op de Wijnegemsteenweg wordt verhoogd door toepassing van opvallende gele wegmarkeringen op de kruispunten.  :-\
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #800 Gepost op: donderdag 15 juli 2010 - 01:54:10 »
Binnen een zone 30 in Berchtesgaden is er nu een stuk zone 20 geworden.

Da's écht wel traaaaaag...

Da's dus in eerste rijden.. Of in tweede op stationair toerental. Leuk zo.

Als ik het traject bergop rijdt, kan de Bora het niet in tweede versnelling zonder hem geweld aan te doen.

De Touran, die een kortere overbrenging heeft, kan het met een toerental van amper 1.200 tpm.

De reden voor die zone 20? Een Oostenrijker heeft er geïnvesteerd in de nieuwbouw van een viersterrenhotel Hotel Edelweis. Dat hotel heeft een terras aan de kant van de belangrijkste straat die door Berchtesgaden loopt, en dus moeten de toeristen tijd hebben om dat terras te bekijken, zodat ze hun auto even verder gaan parkeren en naar dat terras keren.

Het Landratsamt had oorspronkelijk de plannen afgekeurd, omdat het gebouw architectonisch totaal niet in zijn omgeving past.

Maar de politici van Berchtesgaden hebben bij het Landsratamt hun beste beentje voorgezet om, mits enkele onbenullige wijzigingen aan de plannen om gezichtsverlies voor het Landsratamt te vermijden, het project er tóch door te krijgen. Want dit hotel levert namelijk aanzienlijk wat inkomsten op voor de lokale overheid.

Concurrentie voor het hotel waar mijn vrouw werkt, levert het alvast niet op, want Hotel Bergheimat is "maar" een driesterrenhotel (het enige wat er nog ontbreekt om 4 sterren te krijgen is een eigen safe op elke kamer).

Het verschil tussen de prijzen van Hotel Edelweis en Hotel Bergheimat is daarentegen niet gering.

Hotel Edelweis richt zich dan ook meer op gasten die, op kosten van hun werkgever, deelnemen aan één of ander congres in het nabijgelegen Kur- und Kongresshaus.
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 juli 2010 - 01:56:45 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #801 Gepost op: donderdag 15 juli 2010 - 08:27:20 »
proficiat, zijn er niet veel die zo traag kunnen rijden. ???
Nee, vooral niet met een BMW! :P

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #802 Gepost op: donderdag 15 juli 2010 - 12:05:45 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #803 Gepost op: donderdag 15 juli 2010 - 13:37:14 »
't gaat daar dus ook al bergaf. Letterlijk en figuurlijk.

Met de maximum toegestane snelheid inderdaad wel.

Maar een snelheidscontrole duurt hier nooit langer dan een kwartier, daarna vangen ze niets meer.

Wie het doet en hoe hij het doet, heb ik nog niet kunnen achterhalen. Maar telkens er in de straat waar de onze op uitkomt een snelheidscontrole is, staat er enkele honderden meters vooraf op het trottoir een kanister waar in het groot "RADARFALLE" opgeschreven staaat.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #804 Gepost op: donderdag 15 juli 2010 - 17:07:01 »
ik zie ze hier al dromen van een zone 5.

Woooow, zone 5 afterburner ... Anytime Baby  8)


© Dave Baranek
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #805 Gepost op: zaterdag 17 juli 2010 - 19:31:00 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #806 Gepost op: zaterdag 17 juli 2010 - 21:22:21 »
Zonet terug van een zààààlig weekje Sauerland met m'n vrouwtje en 2 kids.  Alleen, vlak na de afdaling van de Hohe Bracht efkes vol in de ankers moeten gaan voor een wielertoerist wielerterrorist.  Ik rij naar beneden, op dat ogenblik zo'n 55 per uur schat ik.  Word ik toch wel ingehaald door zo'n gek zeker?  Net op het moment dat er een tegenligger aankwam nota bene.  Maar goed dat ik geregeld m'n spiegels check, én goed bij de les was.  Zoniet was die kerel nu de klant geweest van een begrafenisondernemer.  Veel trok de kerel het zich allemaal niet aan, want hij bleef gaan.  Met de auto kon ik hem alvast niet bijhouden.  Wat ze in de Tour kunnen, kan ik ook..... (of lag het aan de warmte?)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #807 Gepost op: zaterdag 17 juli 2010 - 22:21:54 »
Dat inhalen, daar kunnen ze hier ook wat van.

Enkele dagen geleden reed ik op een weg met één rijstrook in elke richting tegen de aldaar toegestane maximumsnelheid van 100 km/. Ongeveer 100 meter vóór een bocht zie ik plots twee tegenliggers naast elkaar naar me toekomen. De ingehaalde tegenligger en ik zijn, ieder ten opzichte van zijn rijrichting, uiterst rechts gaan rijden, en de inhaler is er gewoon tussendoor gesjeesd.

Dagelijkse kost hier. En ook niemand die daar iets bijzonders aan vindt. 't Is goed afgelopen, so what?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #808 Gepost op: zaterdag 17 juli 2010 - 22:41:29 »
Ja, dat is dan ook (weer maar eens) goed afgelopen.  Maarreuhm,.... gegerandeerd: ooit komt es die 1e keer dat het dan toch grondig mis gaat.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #809 Gepost op: zondag 18 juli 2010 - 01:01:08 »
Bah, stukje 120 km/u toegelaten tussen Mol en Lommel, ik controleer 5x al mijn spiegels en zie dat de persoon achter mij op de linkerrijstrook nauwelijks dichterbij komt en nog vér genoeg is. Ik begeef me naar links en zie hem opeens snél dichterbij komen.
De nationale sport van de linksplakker ... verkeer dat wel netjes rechts gaan rijden is, vastzetten ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder