Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906063 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #810 Gepost op: zondag 18 juli 2010 - 14:42:30 »
Ja, dat is dan ook (weer maar eens) goed afgelopen.  Maarreuhm,.... gegerandeerd: ooit komt es die 1e keer dat het dan toch grondig mis gaat.

O maar er gebeuren hier in onze streek dagelijks heel wat ongevallen.

Er zijn in Bayern 97 inschrijvingskringen voor motorvoertuigen, en wij staan op de 87ste plaats wat betreft de uitgekeerde ongevalsschade door de verzekeringen, met andere woorden, we behoren tot de slechtsten in Bayern.

De mentaliteit hier Bert. "Het leven in de bergen is nu eenmaal gevaarlijk. Als we een ongeval hebben, dan hebben we pech gehad, 't is dat het zo moest zijn." Nooit staan ze er eens bij stil dat ze dat ongeval misschien hadden kunnen vermijden.

Ze gaan snel door de onoverzichtelijke bochten, want ze kennen ze immers allemaal op hun duimpje. Daarbij vergeten ze dat zowel de Duitse wegcode als het gezond verstand de verplichiting opleggen om op de afstand die je kunt overzien of, als kruisen ter plaatse niet mogelijk is, op de helft van de afstand die je kunt overzien te kunnen stoppen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #811 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 00:43:34 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #812 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 10:37:18 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #813 Gepost op: woensdag 21 juli 2010 - 21:21:01 »
Da's om zeeziek van te worden, zoiets.  ???
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #814 Gepost op: woensdag 21 juli 2010 - 22:20:00 »
Omwille van de Nationale feestdag toch maar even Belziek verlaten. Mijn vrouw zag een dagje shoppen in Maastricht wel zitten. Dat is zo'n 110 km rijden voor me, maar ik zie er niet echt tegen op, behalve dan de laatste 4 km ! Via de N2 (vanuit Bilzen) reed ik naar Maastricht (Via Regia). Vanaf de grensovergang tot aan het centrum, dat is zo'n 4 km heb ik er 40 min over gedaan ! Dit vooral door de 'conflictvrije' verkeerslichten. Hierdoor kon er op deze belangrijke toegangsweg naar de stad maar weinig verkeer per groencyclus door, welgeteld 4 voertuigen. De roodtijd was dan nog eens gigantisch lang, normaal een 2-tal minuten, maar als er een voetganger op de knopjes duwde makkelijk het dubbele. Ik ben maar teruggereden langs de A2 en via Luik, een serieuze omweg, maar wel veel sneller.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #815 Gepost op: woensdag 21 juli 2010 - 23:42:59 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 22 juli 2010 - 10:33:38 door Rafael »

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #816 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 09:45:45 »
dinsdagavond zijn de kinderen terug wakkergeworden bij het binnenrijden van belgië
"zijn we er al?"
na de verkeersdrempel op de snelweg bij het overschrijden van de gens
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #817 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 14:18:25 »
Vandaag ook een discussie proberen te voeren.. Enfin, discussie, 't was eigenlijk zielig. Bewering dat je op je rijexamen in 2de moet rijden bij een voorrang van rechts, dat ze je anders buizen en dat de rijschool dat zo zegt. Mijn respons was dat het best kan dat ze je zoiets in het begin in de rijschool zeggen, zodat het wat 'simpeler' is, maar dat er geen versnelling plakt op zulke zaken. Dat je ook kp's hebt waar je werkelijk niets ziet of kp's waar je ruim zicht hebt. Allemaal niet waar wat ik zeg, tweede moet en zal het zijn, want 'een zus' was om die reden gebuisd ::) Heb maar eens diep gezucht en het opgegeven.

Om het nog leuker te maken kreeg ik vandaag opnieuw bericht; VVR is dikke 'nest' en zou VVL moeten zijn :o

Nog een geluk dat ze met jou discussieerde. Jij hebt immers alvast het Nederlands als moedertaal.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #818 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 14:41:45 »
Gelukkig dat ik dan kon stoppen voor een VVR op een baan van (dacht ik) 70 op mijn examen! :P

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #819 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 15:37:26 »
Gelukkig dat ik dan kon stoppen voor een VVR op een baan van (dacht ik) 70 op mijn examen! :P

VVR op een weg waar 70 km/h toegestaan is... op hun kop gevallen en bijven botsen op de beton-ton-ton-ton-ton-ton.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #820 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 15:45:38 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #821 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 16:05:24 »
Nog een geluk dat ze met jou discussieerde. Jij hebt immers alvast het Nederlands als moedertaal.

Zij ook, maar daar staat nog meer haar op dan op het mijne.

Als het maar haar is. Er zijn er bij wie er een oerwoud op staat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #822 Gepost op: donderdag 22 juli 2010 - 19:32:45 »
Gelukkig dat ik dan kon stoppen voor een VVR op een baan van (dacht ik) 70 op mijn examen! :P

VVR op een weg waar 70 km/h toegestaan is... op hun kop gevallen en bijven botsen op de beton-ton-ton-ton-ton-ton.
Wijnegem -Schoten langs het kanaal is zo een perfect voorbeeld, ik kan het haast niet geloven dat er daar nog nooit in het kanaal zijn gevlamt.
Deze week nog gezien, vrachtwagen waarvan de bestuurder zijn hoofd volop naar rechts had gedraait (kijken of er niets aankomt), naar links had hij nog steeds niet gekeken wanneer hij al bijna volledig afgedraait was naar links.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #823 Gepost op: vrijdag 23 juli 2010 - 00:53:55 »
dinsdagavond zijn de kinderen terug wakkergeworden bij het binnenrijden van belgië
De E34  waarschijnlijk.  ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #824 Gepost op: vrijdag 23 juli 2010 - 01:55:44 »
dinsdagavond zijn de kinderen terug wakkergeworden bij het binnenrijden van belgië
De E34  waarschijnlijk.  ;)

Doet er eigenlijk niet toe.
Mijn ervaring met de vrachtwagen indertijd was binnen de 5 kilometer aan eender welke grensovergang.