Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906173 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #885 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 04:14:31 »
Je kan het al moeilijk negeren als boyke (de "ke" kan ondertussen eigenlijk weggelaten worden) gewoon op je voeten komt zitten. Er in bijten zou ik liever niet meemaken. ;D

Offline Rudi

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #886 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 10:04:14 »
Zondag (08/08/2010) reed ik in de namiddag van Aalst naar de Kust. Ter hoogte van Merelbeke richting Kust (het is 16.03 uur) staan de dynamische borden op 90 kmu en dit tot in Drongen. Het was droog en er was matig verkeer zodat ik die verlaging van de snelheid helemaal niet snap. Eens drongen voorbij was er weinig verkeer omdat het oponthoud door die 90 beperking ophield.
Toen ik omstreeks 21 uur terug kwam van de Kust zat ik plots in Nevele goed in de file maar alle fileborden waren UIT. Geen verwittiging voor file gevaar.  Dus over de werking van het verkeerscentrum heb ik nu ook wel mijn bedenkingen. Tenzij ze daar met iets anders bezig waren dan toezicht op het verkeer (cfr seinhuistoestanden in Brussel zuid). Als er moet bespaard worden mevrouw Crevits : opdoeken die nutteloze handel.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #887 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 14:04:10 »
Je kan het al moeilijk negeren als boyke (de "ke" kan ondertussen eigenlijk weggelaten worden) gewoon op je voeten komt zitten. Er in bijten zou ik liever niet meemaken. ;D

 ;D ;D ;D

Boyke, onze labrador, heeft zich met zijn gewicht van 50 kg gezellig neergezet op de voeten van bibi585...

De "ke" blijft omdat hij zo lief is.

Ik zou hem er nooit trachten toe te overhalen iemand aan te vallen, want als hij ook maar een tik zou krijgen, ga ik door het lint.

Ik denk ook niet dat ik hem er ooit zou kunnen van overtuigen om iemand aan te vallen. Hij zou met die persoon alleen maar willen spelen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #888 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 15:12:35 »
Zondag (08/08/2010) reed ik in de namiddag van Aalst naar de Kust. Ter hoogte van Merelbeke richting Kust (het is 16.03 uur) staan de dynamische borden op 90 kmu en dit tot in Drongen. Het was droog en er was matig verkeer zodat ik die verlaging van de snelheid helemaal niet snap. Eens drongen voorbij was er weinig verkeer omdat het oponthoud door die 90 beperking ophield.
Je mag daar enkel beginnen als files creëren je hobby is.
Kan je van je hobby je werk komen maken ...

Citaat
Toen ik omstreeks 21 uur terug kwam van de Kust zat ik plots in Nevele goed in de file maar alle fileborden waren UIT. Geen verwittiging voor file gevaar.  Dus over de werking van het verkeerscentrum heb ik nu ook wel mijn bedenkingen.
Je bent niet alleen.

Waanzinnige snelheidsbeperkingen.
De meest dwaze - en gevaarlijk - opeenvolging van snelheidsbeperkingen.
Illegale snelheidsbeperkingen.
Snelheidsbeperkingen die niet stroken met vast aangebrachte C43's.


Het Vlaams verkeerscentrum is eerder een gevaar voor de verkeersveiligheid dan een hulp !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #889 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 15:18:26 »
Ik ben ook al een paar keer gaan lopen, maar eigenlijk lijkt het devies te zijn om zelf effectief ook uit je wagen te komen.
Nooit uit je wagen komen bij verkeersagressie ...
Je zit als een middeleeuwse ridder veilig in je stalen harnas - in elk geval veiliger dan zonder harnas.

Rij weg als je kan.
Gebruik je wagen als wapen als het moet.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #890 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 20:35:03 »
Ah, maar het is gebleken dat een verkeersagressor het wel durft opnemen tegen een deur - omdat die toch niet terugslaat - maar eens het tot een vuistgevecht durft te komen heel wat huisvaders toch hunne kak terug intrekken.  Het is een spel van intimidatie en als je geen dreumes 1m65 bent maar bv 1m90 zit daar al je voordeel.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #891 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 21:38:35 »
Ah, maar het is gebleken dat een verkeersagressor het wel durft opnemen tegen een deur - omdat die toch niet terugslaat

Tot ik er met volle kracht tegen duw, ze vervolgens ontgrendel, en zijn appel voelt hoeveel inertie zo een bruusk openslaande deur wel kan hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #892 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 23:18:29 »
Idiote snelheidsbeperkingen zijn spijtig genoeg niet beperkt tot België alleen. Een tijdje geleden reed ik 's morgens vroeg (7 u) en dan nog op een zondag door Oostenrijk. Ik volgde de route vanuit München naar Salzburg en dan via de Taurntunnel naar Villach en dan via de Karawankentunnel in Slovenië. De snelheidsbeperkingen wisselden bijna sneller dan de kilometerpaaltjes en varieerde van 80 naar 100 en soms 120. Ik zou zeggen dat toch minstens een derde slechts 80 km/u was. Als je dan uit nachtelijk Duitsland komt gereden lijkt het wel stilstaan.
Ik vertrouw de Oostenrijkse politie voor geen haar en heb me maar keurig aan die absurde beperkingen gehouden. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik ze Belgische struikrover technieken zie toepassen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #893 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 23:38:16 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #894 Gepost op: dinsdag 10 augustus 2010 - 00:05:19 »
Idiote snelheidsbeperkingen zijn spijtig genoeg niet beperkt tot België alleen. Een tijdje geleden reed ik 's morgens vroeg (7 u) en dan nog op een zondag door Oostenrijk. Ik volgde de route vanuit München naar Salzburg en dan via de Taurntunnel naar Villach en dan via de Karawankentunnel in Slovenië. De snelheidsbeperkingen wisselden bijna sneller dan de kilometerpaaltjes en varieerde van 80 naar 100 en soms 120.
Ik weet waar die ene 100 en daarna 80 ligt, ik heb daar schoonfamilie wonen.
Dat was aan het knooppunt E55/E66 (A10) afrit Seeboden naar de Millstättersee, mooie streek daar.

Lieserbrücke, Seeboden, Österreich  ca. 40 km voor Villach.

Die 100 en dan 80 is voor die uitzonderlijke linkse afritten -vanuit beide richtingen (zie link)- op dat ´stukje´ autobahnknooppunt dat zelf ook nog in een langgerekte (wat onoverzichtelijke) bocht ligt.
Langzame voertuigen als camions "= max 80" moeten daar soms (ook plots...) de linkse afrit nemen en moeten naar het linkervak.
Ofwel rijden die naar Lendorf (E66) of naar Seeboden (A10-uitloper)


Als ge naar het zuiden rijdt moet kort voor die langerekte bocht een vaste flitspaal staan, ik denk nog bij 100 kmh.
En soms wordt daar ook mobiel geflitst op 100 en 80.
Even checken:
http://www.scdb.info/de/software-karte/
Inzoomen op dat snelwegknooppunt en je vindt 2 ´pakplaatsen´ op 100 kmh.

Edit ! en 10 km ervoor heb je ook een stuk 100 kmh heen- en terugrichting, naast de A10 ligt namelijk een Baby en KinderHotel, Trebesingerhof en wegens geluidsredenen is daar ook een stuk 100 kmh beperkt... ondanks "geluidstunnel".
http://www.babyhotel.eu/  ;)

Daar wordt trouwens ook geflitst op 100, kun je inzoomen in de flitslink.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 augustus 2010 - 00:43:00 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #895 Gepost op: vrijdag 13 augustus 2010 - 22:29:54 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #896 Gepost op: vrijdag 13 augustus 2010 - 22:53:47 »
Wat voor auto?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #897 Gepost op: vrijdag 13 augustus 2010 - 22:55:49 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #898 Gepost op: vrijdag 13 augustus 2010 - 23:01:42 »
En wie had die gelegd?

In elk geval een tweetje begint al aardig zeldzaam te worden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #899 Gepost op: vrijdag 13 augustus 2010 - 23:09:18 »