Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906059 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #915 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 01:15:36 »
Oude pee die zonder kijken de baan oprijdt. Toen ik uitleg kwam vragen, was zijn reactie "ge moet maar niet zo hard rijden" (ik draaide net links van een kruispunt, en zat net in tweede versnelling, op circa 50 meter van een bord F1). Hij had de gordel aan, verzekerde hij mij, toen ik vroeg of het zijn gewoonte is om zo zonder gordel te stunten.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #916 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 01:37:57 »
Ook es testje gedaan. (joepie, kheb toch al verbindeing met Telebrol. Zijn er eigenlijk wel goeie in BE?)

Citaat
Last Result:
Download Speed: 2431 kbps (303.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 853 kbps (106.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 108 ms
vrijdag 20 augustus 2010 1:27:22


Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #917 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 05:19:32 »
Ik heb net een lange nachtelijke rit achter de rug, van het Berchtesgaden-land naar Mechelen, in totaal 930 km. Ik heb voor mijn favoriete variant van de route gekozen: München - Nurnberg - Wurzburg - Frankfurt - Keulen - Aachen - Leuven - Mechelen. Met rustpauze inbegrepen kostte het mij 7u20min, mijn boordcomputer gaf gemiddeld 133 km/u aan  ;D. De kinderen werden wakker net voor Leuven, perfecte rit dus. Ik heb zo'n 60 l diesel opgereden een grote fles sprudel, 2 koffies en 2 mueslirepen. Misschien toch maar eens in mijn bed kruipen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #918 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 14:08:33 »
Ik heb net een lange nachtelijke rit achter de rug, van het Berchtesgaden-land naar Mechelen, in totaal 930 km. Ik heb voor mijn favoriete variant van de route gekozen: München - Nurnberg - Wurzburg - Frankfurt - Keulen - Aachen - Leuven - Mechelen. Met rustpauze inbegrepen kostte het mij 7u20min, mijn boordcomputer gaf gemiddeld 133 km/u aan  ;D.

Is ook mijn route als ik naar Oostenrijk rij. Wel ferm gemiddelde, ook ´s nachts.
Uiteraard heb je vanaf de grens wat ingeboet, veronderstel ik.  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #919 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 14:14:49 »
Ik heb net een lange nachtelijke rit achter de rug, van het Berchtesgaden-land naar Mechelen, in totaal 930 km. Ik heb voor mijn favoriete variant van de route gekozen: München - Nurnberg - Wurzburg - Frankfurt - Keulen - Aachen - Leuven - Mechelen. Met rustpauze inbegrepen kostte het mij 7u20min, mijn boordcomputer gaf gemiddeld 133 km/u aan  ;D.

Is ook mijn route als ik naar Oostenrijk rij. Wel ferm gemiddelde, ook ´s nachts.
Uiteraard heb je vanaf de grens wat ingeboet, veronderstel ik.  ;)

Vooral tot Wurzburg ging het heel vlot, vandaar beginnen de baustelle, in totaal zo'n 15 denk ik, waarbij enkele lange van meer dan 10 km. Het is vooral daar dat het gemiddelde totaal om zeep wordt geholpen. Tot in München was het eigenlijk te druk om goed door te gaan, het ging er eigenlijk zelden sneller dan 160 km/u. Vanaf München tot in Wurzburg ging het veelal boven de 200 km/u als het toegelaten was (ff gepiekt op 225 km/u  ;) ). Voorbij Keulen ben ik vertraagd omdat ik voelde dat de concentratie terugliep. In Belziek was het serieus balen, lege veelal verlichte snelweg en dan voorttuffen aan 124 op cc.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Freddie

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 127
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #920 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 14:58:21 »
Ivm die Belgacom-historie bij Rafael: blijven klagen.

Hier had ik vorig jaar op een goeie dag ook disconnects enzo.
Bellen naar de storingen, ze pasten iets aan en inderdaad het was in orde.
Tot ik ging kijken in m'n router weliswaar, ipv de 3,3mbps voorheen kreeg ik nog 2,2mbps.
2x teruggebeld: "ja dat ligt aan de afstand tot de centrale, meer kan je niet krijgen"
Ondertussen ook m'n beklag gedaan op de supportforums van Belgacom, want bij die helpdesk is er niet veel helpen aan.

Probeer die pipo's daar maar eens uit te leggen dat je sinds 2001 probleemloos 3,3mbps haalt dus dat de afstand er niets mee te maken heeft...
Daarnaast het feit dat m'n opa met een Light abo aan de overkant van straat 4,4mbps haalt...
Door m'n beklag op de forums enzo is er dan eindelijk een technieker langsgeweest en inderdaad: het probleem lag aan Belgacom.
Uiteindelijk hebben ze de kabels in de straat gecontroleerd, bleek dat er ergens een rotte kabel ofzo was, kabel hersteld en m'n probleem was opgelost.

'k heb ook wel moeten dreigen met overstappen naar de concurrentie enzo, uiteindelijk nog 10 euro compensatie gehad op de volgende factuur ook.
Had ik niets gedaan zat ik nog op 2,2mbps...

Sinds januari wel een pack met digitv => vdsl2, wat een verademing is me dat:

Download Speed: 18215 kbps (2276.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1240 kbps (155 KB/sec transfer rate)
Latency: 48 ms
vrijdag 20 augustus 2010 14:50:02

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #921 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 16:52:52 »

Offline Freddie

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 127
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #922 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 17:32:58 »
Ivm die Belgacom-historie bij Rafael: blijven klagen.

Supportforum van Belgacom staat al redelijk vol van mij (denk dat mijn topic van destijds het meeste hits ooit heeft daar), in de shop in Hasselt kenden ze me destijds al alsook in de shop in Mol. Tijden geweest dat ik dagelijks aan hun storingen lijn hing, maar zoiets verveelt snel als je elke keer een half uur wachtmuziek hoort en je meestal mensen aan de lijn krijgt die er niets van af weten. Kabel in de straat is hier rot, kabel naar het huis ook. Kabel aan het eerste contact is lapperig hersteld, omdat die afbrokkelde/afbrak toen de eerste technieker er aan begon te werken. De kabel tot het eerste contact is Belgacom hun verantwoordelijkheid (itt Telenet, daar is de kabel tot aan je huis eigen verantwoordelijkheid)

Jij had waarschijnlijk geluk dat het slechts een breuk in de kabel was, en geen hele rotte kabel. Belgacom blijft steevast weigeren om herstellingen uit te voeren, zeker nu ze hun 'befaamde' glasvezel aan het plaatsen zijn. Tot eind 2006 had ik trouwens probleemloos 4,4 Mbit. VDSL zal voor mij dus pas in april 2011 beschikbaar zijn.
Ja, dat klopt wel ivm die storingslijn. In't begin raakte ik snel binnen, maar toen...
Als je dan eindelijk iemand aan de lijn had vonden ze van alles uit om de schuld maar van zich af te schuiven.

Is er niemand anders in je straat getroffen door die rotte kabel dan dat ze blijven weigeren?
Als ze dan toch bezig zijn met glasvezel kunnen ze imo wel voorrang geven aan de straten rondom jou, dan is het probleem van die rotte kabel direct opgelost.

Nu, ze zullen ginder waarschijnlijk reageren "er is toch internet dus 't is niet dringend"

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #923 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 17:58:54 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #924 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 20:42:06 »
Ik hoop voor hen dat ze hun kont goed reppen, want ik zal niet gelukkig worden als ze het ons ook lappen dat het voetpad 3 dagen (!!!) open blijft liggen waardoor je oprit niet bereikbaar is. Mijn wagen is nieuw, mijn vader zijn wagen is nieuw en 's nachts op de rijbaan parkeren zie ik niet zitten.

Hier hebben ze een aantal jaren geleden de straat 3x opengelegd op drie jaar. Een van die keren kon ik 3 weken niet met een auto voor mijn deur geraken. Als je weet hoeveel criminaliteit er rond het station in Mechelen in die tijd aan auto's gebeurde, werd je daar niet gelukkig van. Toen uiteindelijk de nieuwe straat af was kwam Belgacom 3 weken later de boel terug openleggen om een kabel te trekken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #925 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 21:08:31 »
Klagen bij Belgacom is nutteloos. Het product is inferieur, zelfs onder de beste omstandigheden.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #926 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 21:38:01 »
Vandaag heb ik nog maar eens de filemachine van het verkeerscentrum in actie gezien. In Massenhoven werd het verkeer richting Antwerpen op de E313 al vertraagd tot 50 km/u, om het dan weer te laten versnellen tot 110 km/u. Uiteindelijk mocht je voor de staart van de file in Wommelgem terug 90 km/u. Het lijkt erop dat ze op elke portiek een andere snelheid trachten te zetten. Natuurlijk werd er op die manier heel efficiënt een harmonicafile gecreëerd.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #927 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010 - 21:49:27 »
Download Speed: 2626 kbps (328.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 408 kbps (51 KB/sec transfer rate)
Latency: 82 ms
vrijdag 20 augustus 2010 21:39:15
Toch tijd dat ik eens wat aan die Belgacom ga doen.... :-[
Modems, 2001-2003 4 stuks, ik telkens voor de aanbieding ; modem met internet erbij, die verkopers snapte gewoon niet dat ik heel die rimram niet wou invullen, het internet dat erbij zat niet ging gebruiken, zo goedkoop kon je nergens een modem vinden. ;D
Sindsdien, hout vasthouden. :-\
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #928 Gepost op: zaterdag 21 augustus 2010 - 15:59:13 »
Vandaag heb ik nog maar eens de filemachine van het verkeerscentrum in actie gezien.
De efficientste instelling van de ganse Vlaamse overheid.
Maakt files waar er geen zijn, en lost er geen op waar ze wel zijn.

Hier en daar is er echter nog wel een idioot die denkt dat zo'n verkeerscentrum moet dienen om het verkeer vlotter te laten lopen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #929 Gepost op: zaterdag 21 augustus 2010 - 20:43:38 »
Vandaag heb ik nog maar eens de filemachine van het verkeerscentrum in actie gezien.
De efficientste instelling van de ganse Vlaamse overheid.
Maakt files waar er geen zijn, en lost er geen op waar ze wel zijn.

Hier en daar is er echter nog wel een idioot die denkt dat zo'n verkeerscentrum moet dienen om het verkeer vlotter te laten lopen ...
Men zou denken dat de Belgische matrixborden niet automatisch "computergestuurd" worden, maar wel met natte vinger... ?
Weet iemand hoe zo´n verkeerscentrum<>matrixborden werkt in Be ?
1. - liggen er inductielijnen (sets) onder het wegoppervlakte ? ;
 die elk voertuig: aantal, snelheid en aard (pw,camion, ca + ahw, bus , enz...), kunnen detecteren en de data doorsturen ?
zelfs 8 soorten voertuigen kunnen onderscheiden worden... (2 ´sensors´ per rijvak)

2. - staan er weerstations langs de snelweg ?
Voor al de wegdek-weersomstandheden-parameters naar de centrale computer door te sturen.

3. - staan er zichtcamera´s langs de snelweg ?
voor zichtwijdtes te bepalen, o.a. mist, mistbanken, felle regenval...;

4. 5. 6. en natuurlijk de nodige bekabeling, portalen met matrixborden, dan de ondercentrale-units of de centrale computer ergens...

De nummers 1-6 betreffen volgend schema met uitlegvb. Duitsland A8:
het aantal meetinstrumenten en nodige delen op 45 km snelweg(heen -terug) zet ik in het vet.
Citaat
http://www.rp.baden-wuerttemberg.de/servlet/PB/menu/1158113/index.html


Verkehrsbeeinflussungsanlagen

Verkehrsleitsysteme werden eingesetzt, um folgende Ziele zu erreichen:
- Erhöhung der Verkehrssicherheit durch aktuelle Gefahrenwarnung z. B.
- Unfall- und Stauwarnung
- Warnung vor Witterungseinflüssen (Nebel, Nässe, Glätte)
- Hinweis auf Baustellen
- Wahrung der Mobilität durch
- Umlenkung des Verkehrs auf Alternativrouten

Allgemeine Informationen zur Verkehrslage
- Optimale Nutzung des Straßenraums durch Harmonisierung des Verkehrsablaufes auf Basis der Verkehrslage z. B. Anordnung von Geschwindigkeitsbegrenzungen
- Lkw-Überholverbote
- Sicherung von Arbeits- und Unfallstellen im Straßenraum
 
Am Beispiel der Streckenbeeinflussungsanlage auf der Autobahn A8 auf der Schwäbischen Alb von Hohenstadt nach Ulm-Riedheim, mit einer Länge von 45 km je Fahrtrichtung, werden die Bestandteile einer solchen Anlage dargestellt.

Die Erfassung des aktuellen Verkehrsgeschehens erfolgt über Einrichtungen, die in der Fahrbahndecke eines jeden Fahrstreifens als sog. „Induktionsschleifen“ eingebaut sind und jedes Fahrzeug detektieren. Ein mit diesen ‚Schleifen’ verbundener Rechner errechnet die Fahrzeuggeschwindigkeit, gruppiert das Einzelfahrzeug nach der Fahrzeugart PKW oder LKW ein und stellt diese Daten einem Verkehrsrechner in einer sog. Unterzentrale zur Verfügung.
Bei der Streckenbeeinflussungsanlage A 8 sind 210 Induktionsschleifen eingebaut.

Der Verkehrsrechner ermittelt aufgrund dieser Daten die aktuelle Verkehrslage und steuert daraufhin automatisch die Gesamtanlage. Auf den Wechselverkehrszeichen entlang der Strecke werden dann Überholverbote, Stauwarnungen, Geschwindigkeitsbegrenzungen usw. angezeigt.
Die Anlage A 8 besteht aus 43 Schilderbrücken mit 132 Wechselverkehrszeichen.

Zusätzlich zur Verkehrsdatenerfassung werden i.a. auch Umfelddaten erhoben, die Einfluss auf die Steuerung einer Beeinflussungsanlage haben.
Über Wetterstationen (Bild), die entlang der Strecke aufgebaut sind, werden Wind, Regen, Luftfeuchte, Luft- und Fahrbahntemperatur gemessen. Daraus resultieren Warnungen an den Verkehrsteilnehmer (z. B. Nässe, Glatteis) in Verbindung mit Verkehrsbeschränkungen (Geschwindigkeit, Überholverbot).
Auch Sichtweitenmessgeräte (Bild) sind häufig Bestandteile in Beeinflussungsanlagen, wenn sich Strecken z. B. in nebelgefährdeten Regionen befinden. Über eine besondere Messeinrichtung wird die Dichte einer Luftschicht ermittelt und in die Steuerungssoftware der Anlage eingespeist. Je nach Messergebnis wird auf den Wechselverkehrszeichen z. B. „Nebel“ angezeigt, im allgemeinen einhergehend mit einer Geschwindigkeitsreduzierung.

 43 Schilderbrücken mit 132 Wechselverkehrszeichen.


210  Induktionsschleifen

Link met grafische data:
Citaat
http://www.rp.baden-wuerttemberg.de/servlet/PB/menu/1158191/index.html
... Es können erfassungstechnisch bis zu 8 Fahrzeugarten unterschieden werden. z.B. PKW, PKW mit Anhänger, LKW (> < 3,5 t), LKW mit Anhänger, Bus, Motorrad, Lastzug, usw.

... Bestimmung der Geschwindigkeit der Fahrzeuge
Zur Erfassung von Geschwindigkeiten werden im Abstand von 2,5 m zwei Induktionsschleifen pro Fahrstreifen in die Fahrbahndecke eingebaut. Aus dem zeitlichen Hüllkurvenversatz und dem Schleifenabstand errechnet sich die Fahrzeuggeschwindigkeit.
Abbildung 6 zeigt die Hüllkurven beim Durchfahren der elektormagnetischnen Felder zweier Schleifen eines LKW mit Anhänger.
...

Die Anlage auf der Albhochfläche im Zuge der A 8 hat 12 Wetterstationen und 22 Sichtweitenmessgeräte.

12 Wetterstationen


22 Sichtweitenmessgeräte

Op wiki-NL is niet veel te vinden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Matrixbord
op Wiki-D vooral Oostenrijk:
http://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsbeeinflussungsanlage
« Laatst bewerkt op: zaterdag 21 augustus 2010 - 21:09:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I