Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906067 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #930 Gepost op: zaterdag 21 augustus 2010 - 20:51:28 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #931 Gepost op: zaterdag 21 augustus 2010 - 22:34:28 »
Hoor ik van mijn vader dat iemand van de gemeente tegen hem zat te brabbelen dat ik wel eens problemen ging krijgen als ik niet oplette met wat ik zei.
Tijd om het een stapje verder te nemen, en je meldingen aangetekend te doen, met als aanhef : Ingebrekestelling
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #932 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 09:03:58 »
Kruisen, dat doe je toch "achterlangs" he?! Dus eerst elkaar voorbijrijden enzo... Blijkbaar heel moeilijk voor sommige mensen...
Zie beeld:

Ik ben die rode, ik moet naar de andere richting. Ik zet mij dus op dat middenstuk zo ver mogelijk. (Heb ook wel wat ruimte nodig om mijn draai te kunnen maken)
Komt er van de andere kant een taxi afgevlamd die zich nog VOOR mij wurmt en begint te gebaren dat ik gek ben en dat ik verkeerd sta enzzzzzz...
Euh pardon?!

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #933 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 10:15:30 »
Enkel in Belgie moet dat, en je bent gek om het te doen. Ik had je ook vreemd aangekeken.

Achter iemand links afslaan is enkel nuttig als uit beide richtingen maar 1 auto komt. Vanaf het moment dat er een rij autos links wil afslaan verlies je het voordeel van de verbeterde zichtbaarheid, met als extra bonus dat je klem kan geraken.

Dus ja... Hou dat achter iemand links afslaan maar voor het examen, en leer het dan af.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #934 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 10:38:59 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #935 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 11:39:38 »
Dus ja... Hou dat achter iemand links afslaan maar voor het examen, en leer het dan af.
En voor de eerste 2 jaar na je examen voor rijbewijs B.
Anders mag je met wat pech misschien nog eens terug ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #936 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 11:40:34 »
Komt er van de andere kant een taxi afgevlamd die zich nog VOOR mij wurmt en begint te gebaren dat ik gek ben en dat ik verkeerd sta enzzzzzz...
Euh pardon?!
Nummerplaat, tijd en firma opschrijven.
Mailke sturen  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #937 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 11:50:27 »
Enkel in Belgie moet dat, en je bent gek om het te doen. Ik had je ook vreemd aangekeken.

Een rasechte Belg: iemand gek verklaren en vreemd aankijken omdat ze zich aan de regels houdt.

Blij dat ik daar weg ben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #938 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 12:20:42 »
Komkom, het is eerder Belgisch om als enige land ter wereld een regel aan te houden die niemand volgt - zelfs de eigen politiediensten niet.

Ik ben er zelfs zeker van dat het legertje ikbenvoor.be-auto's deze regel regelmatig los negeren. Buiten examinatoren en lesgevers is er niemand die die regel kent, laat staan toepast. Ja, en een verloren beroeps-sadist met kepie en bevoegdheden.

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #939 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 14:24:19 »
Het is de regel dat je zo moet keren, dus dan doe ik dat. Punt.
Als mensen dat anders willen doen, mij goed, maar dan moeten ze niet op mij zitten vloeken!

Trouwens, je moet daar wel achterlangs kruisen, want anders zou je moeten "spookrijden" om de straat aan de overkant te kunnen bereiken (rode stippellijn en bij de gele hoort er eigenlijk ook eentje als je daar in mag)

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #940 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 16:46:18 »
Trouwens, je moet daar wel achterlangs kruisen, want anders zou je moeten "spookrijden" om de straat aan de overkant te kunnen bereiken (rode stippellijn en bij de gele hoort er eigenlijk ook eentje als je daar in mag)

Daar kan je ook komen in als je voorlangs kruist, en dan lichtjes schuin overrijdt.  :-X

Btw er ligt een identieke situatie in Genk-Zwartberg waar duizenden voertuigen elke twee weken (match KRC Genk) voorlangs kruisen - of tenminste links voorsorteren- op een paar uur tijd... de politie staat erbij en kijkt een tijdje ernaar... en vanaf 1 uur voor de match gaan ze daar het verkeer regelen, natuurlijk ook voorlangs kruisen...

Noordelijk vanuit de Torenlaan(N76) de Lucien Londotstraat inrijden/voorlangs kruisen

Lucien Londotstraat voorlangs kruisen verder naar parkings Cristal Arena

Hmm Jari, als ge op een gewoon recht kruispunt aankomt (gewone 1+1 wegen) -en ge wilt linksaf(pinker) oprijden-, en tegelijkertijd staat bijna recht tegenover aan de andere kant van het kp ook een auto die ook linksaf (pinker) wil, hoe kruis je ?

Even fotootje zoeken:... noppes
wel het verschil en afbeeldingen Be en NL-wegcode:
http://www.weeswegwijs.be/wegcode/files/de_wegcode/rijden/kruisen/kruisen_op_een_kruispunt.php?desti=nederlands
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/afslaanwet5.htm

Zeker niet de Belgische "regel" willen toepassen als *de ruimte* het niet toelaat zoals het meestal is (kp-voorrangsweg kan geblokkeerd worden), laat dan best je opponent eerst links opdraaien door een seintje, zal alleszins veel veiliger zijn als rechts te willen kruisen.   :-X  
*ook langere voertuigen (of sleep)*
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 augustus 2010 - 18:58:12 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #941 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 17:50:18 »
Enkel in Belgie moet dat, en je bent gek om het te doen. Ik had je ook vreemd aangekeken.
Een rasechte Belg: iemand gek verklaren en vreemd aankijken omdat ze zich aan de regels houdt.
Blij dat ik daar weg ben.
Je zou al voor minder.   ;D

Mijn vrouw zei dat ca. 40 jaar geleden (toen ze haar D-rijbewijs haalde) het al principieel voorlangs kruisen was in D, ze heeft niets anders geweten.  
Citaat
I. Allgemeine Verkehrsregeln
§9 Abbiegen, Wenden und Rückwärtsfahren
...
(4) Wer nach links abbiegen will, muß entgegenkommende Fahrzeuge, die ihrerseits nach rechts abbiegen wollen, durchfahren lassen. Führer von Fahrzeugen, die einander entgegenkommen und jeweils nach links abbiegen wollen, müssen voreinander abbiegen, es sei denn, die Verkehrslage oder die Gestaltung der Kreuzung erfordern, erst dann abzubiegen, wenn die Fahrzeuge aneinander vorbeigefahren sind.
http://www.verkehrsportal.de/stvo/stvo_09.php
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 augustus 2010 - 17:52:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #942 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 18:50:31 »
Citaat van: wooter
Komkom, het is eerder Belgisch om als enige land ter wereld een regel aan te houden die niemand volgt - zelfs de eigen politiediensten niet.

Dacht je dat in andere landen regels dan maar afgeschaft worden als blijkt dat men er zich niet aan houdt?

En wat betreft een bende die zich in het wegverkeer niet aan de regels houdt, kon je er uiteraard geen betere vinden dan de flikken.

Citaat van: Jari
Als mensen dat anders willen doen, mij goed, maar dan moeten ze niet op mij zitten vloeken!

Voilà. Als mensen zich het recht toeeigenen om het anderen kwalijk te nemen dat deze laatsten de regels volgen, zijn we een brug te ver.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #943 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 19:26:46 »
Dacht je dat in andere landen regels dan maar afgeschaft worden als blijkt dat men er zich niet aan houdt?

Hier in Belziek pertang wel, hoor.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #944 Gepost op: woensdag 25 augustus 2010 - 19:28:25 »
Onlangs nog een familieuitstapje gemaakt (vrouw en 2 kleine kinderen 10 en 11 j op de achterbank) we reden op een heel rustige weg moederziel alleen en naderden een rotonde waar een 10-tal meter ervoor een fietsoversteekplaats was - en ik zag 2 volwassen mannelijke fietsers 30 à 40 j rustig fietsend van links naderen en ze leken me amper te willen vertragen -ze reden naar het middeneiland- alhoewel er achter mij niets meer kwam konden ze gemakkelijk onmiddellijk achter me door en ze zagen duidelijk de kinderen op de achterbank (zaten hoger)...
;  en ik dacht die zullen de regels toch wel kennen... ik vertraagde ook in zekere mate maar ook weer niet té... en aangezien ik voorrang had reed ik voorzichtig voor hun door en kwaad keken dat ze deden en hun vuist opsteken... (er was ook helemaal geen verkeer op de rotonde); dan reden ze achter me door en ik stopte voor de lege rotonde...toen wou ik het toch eens weten en deed mijn vensters open en vroeg beleefd   ;)  "scheelt er iets ?"

En ze brulden "nog nooit van hoffelijkheid gehoord, of zoiets "
Gij blijkbaar nog nooit van regels en beleefdheid schreeuwde ik terug... en wij zijn met vier hé en keek naar de achterbank...

Ge zoudt beter kinderen het voorbeeld geven ...   anders denken ze met hun fietsje ook voorrang te krijgen op elke fietsoversteekplaats... dacht ik verder...  

bahbahbAH JONG kregen we terug, en weg waren ze.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I