Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #960 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 19:16:24 »
Jozef heeft precies niet zoveel ervaringen met hyperbolen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #961 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 19:37:48 »
En aan wat Sniper en Jozef reeds schreven, kan ik nog wel een bepalingetje toevoegen.  Namelijk dat je niet abnormaal traag mag rijden en daardoor de normale gang van andere bestuurders hinderen, wanneer daar geen geldige reden toe is (zie artikel 10.2).

Al moet ik wel erkennen dat het bij zulke bepalingen erg moeilijk is om objectief vast te leggen waar de grens ligt tussen een lagere doch aanvaardbare snelheid en een hinderlijk trage snelheid anderzijds.  Dat zal afhangen van de inschatting van de mogelijke verbalisant, en bij betwisting eventueel de beoordeling door een rechter.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #962 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 19:38:25 »
Jozef heeft precies niet zoveel ervaringen met hyperbolen.

hyper...watte? 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #963 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 19:49:28 »
Ik vreesde al voor een elektrisch probleem op mijn C5. Sinds maandag merkte ik dat ik geen dimlichten meer had. De garage even gebeld en daar vertelde men me dat als de twee dimlichten tegelijk stuk gaan het meestal een relais of computerprobleem is. Vandaag de auto dan maar even naar de garage gereden en hem 's avonds weer opgehaald. Geen elektrisch probleem, gewoon twee lampjes die ongeveer op hetzelfde moment zijn stuk gegaan. Ze hebben nog even alles uitgemeten, geen overspanning, geen storing, nada, gewoon pech gehad.

Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik in Slovenië bijna drie weken heb moeten rondrijden met dimlichten, zowel overdag als 's nachts?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #964 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 20:13:12 »
Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik in Slovenië bijna drie weken heb moeten rondrijden met dimlichten, zowel overdag als 's nachts?

Geen idee wat ze voor baggerlampjes in je C5 hebben gestoken, maar de lampjes van m'n XM zitten er al een jaar of vier in. En ze branden dagelijks, want ik vertik het om ook maar een halve meter te rijden zonder werkende verlichting, zowel overdag als 's nachts.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #965 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 20:49:07 »
Jozef heeft precies niet zoveel ervaringen met hyperbolen.

Dat is inderdaad ongeveer 40 jaar geleden, toen ik in de Latijns-wiskundige humaniora analytische meetkunde studeerde.

Maar in het wegverkeer heb ik andere prioriteiten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #966 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 20:49:33 »
Hmm, ik had toch even een voltmetertje tegen zo een lampje gehouden om te kijken of ze echt dood waren :)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #967 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 20:50:34 »
Hmm, ik had toch even een voltmetertje tegen zo een lampje gehouden om te kijken of ze echt dood waren :)

Ik zou daarvoor eerder de weerstand doorgemeten hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #968 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 20:55:39 »
Zucht.. Mijn voltmetertje... Schakelaar... Weerstandsmeter... Doet van biep als er geen weerstand is... :)

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #969 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 22:22:41 »
Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik in Slovenië bijna drie weken heb moeten rondrijden met dimlichten, zowel overdag als 's nachts?

Geen idee wat ze voor baggerlampjes in je C5 hebben gestoken, maar de lampjes van m'n XM zitten er al een jaar of vier in. En ze branden dagelijks, want ik vertik het om ook maar een halve meter te rijden zonder werkende verlichting, zowel overdag als 's nachts.

2 lampjes op 60 000 km vind ik zo slecht nog niet. Gewoon pech dat het er twee op hetzelfde moment waren.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #970 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 22:32:46 »
Zucht.. Mijn voltmetertje... Schakelaar... Weerstandsmeter... Doet van biep als er geen weerstand is... :)
Hij doet biep vanaf er weerstand is. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #971 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 23:08:04 »
Bibi, post je verhaal eens op www.tik.be op het forum! Dat kan soms ook helpen....

Bedankt voor de tip Jari doch echter op 4 Julie dit jaar heb ik dit reeds gedaan KLIK en naar aloude gewoonte ..... geen reactie.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #972 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 23:10:06 »
Zucht.. Mijn voltmetertje... Schakelaar... Weerstandsmeter...

Dan is het geen "voltmetertje", maar een multimeter. Daarmee moet je dan nog wel weten wanneer je wat dient te meten. De functie spanningsmeter aan de electroden van een lamp meten gaat weinig opleveren. Vandaar dat ik jou even op de goede weg wilde helpen.  :P
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #973 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 23:38:14 »
Mobistar werkt overigens met de koper van Belgacom, en kan bij hardwareproblemen niks anders doen dan het melden aan BGC. Dan was je bij Telenet toch beter af :D.

Ik heb vroeger nog met het koper van Belgacom gewerkt en behalve dat het wat traag ging (zo snel kan mijn ouwe pc toch dikwijls niet aan en wat is snel want mijn laatste testje was nu ook zo snel niet wanneer ik vergelijk met anderen) ging het tenminste wat ik van Telenet niet kan zeggen, nog hier nog in mijn vroegere woonplaats 100km hier vandaan.
En daarbij, voor het ogenblik zouden rooksignalen voor mij nog beter zijn dan Telenet.

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #974 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 07:53:29 »
Hmm Jari, als ge op een gewoon recht kruispunt aankomt (gewone 1+1 wegen) -en ge wilt linksaf(pinker) oprijden-, en tegelijkertijd staat bijna recht tegenover aan de andere kant van het kp ook een auto die ook linksaf (pinker) wil, hoe kruis je ?
Ik kan dat zo niet zeggen, dat hangt er vanaf wat de andere persoon zijn intentie is... Als hij aanstalten maakt om voorlangs te kruisen, dan volg ik wel. Ik ga ook niet iedereen ophouden he, da's ook niet mijn bedoeling!