Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906074 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #990 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 14:55:47 »
Jozef. Ik rij zelf met een scheurijzer dat 11 jaar oud is. En mijn vorige auto was 12 jaar oud en had geen sterren toen ik 'm weg deed.

Maar dat zal je misschien wel ontgaan zijn...

Net zoals die smileys.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #991 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 19:50:28 »
Mijn auto is 13 jaar en heeft 240000km.
Wat uitstoot betreft wil ik alle moderne prul naast mijn LPG zetten.
Wat sterren betreft ze verkopen mijn wagen nog steeds nieuw met dezelfde carroserie.
Volgende week weer naar de keuring.
Volgende maand ook eens kijken of we de Landrover gekeurd krijgen.
13 jaar en 290000km.
Euronorm? Het is een 300Tdi die heeft euronorm 1 maar het is wel de beste motor voor de Defender.
Ncap? wat wil je bij zo een chassis?
2500€? als je er eentje jonger dan 10 jaar kunt vinden onder de 10.000€ heeft hij denkelijk stukken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #992 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 20:58:18 »
Ik denk niet dat een Defender in dezelfde klasse mag geschoven worden als een voertuig voor beginners :).

Overigens heeft LR stevig wat problemen met het blijven produceren van de Defender. Het ding is nog aitijd uitermate goed geschikt voor offroad, maar onroad loop je wel degelijk 15 jaar achter, en wordt het erg moeilijk om nog aan de regels te voldoen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #993 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 23:57:47 »
De vernieuwing bij LR staat in de stootblokken, eerlijk gezegd na dik 60 jaar mag er wel iets nieuw en beters komen, nu de werkzaamheden hier vorderen begrijp ik steeds minder dat dit tegenwoordig nog verkocht mag worden. :-[
Al een chance dat de USA deze voertuigen verbied anders deden ze er in UK nog 60 jaar bij. ::) :-X
Best mogelijk dat ik de 130 ruil met iets anders. Only Time Will Tell ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #994 Gepost op: zaterdag 28 augustus 2010 - 00:43:24 »

Citaat
een Defender 130
mijn natte droom
De vernieuwing bij LR staat in de stootblokken, eerlijk gezegd na dik 60 jaar mag er wel iets nieuw en beters komen, nu de werkzaamheden hier vorderen begrijp ik steeds minder dat dit tegenwoordig nog verkocht mag worden.
op de belgische wegen is dit het beste voertuig dat er bestaat
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #995 Gepost op: zaterdag 28 augustus 2010 - 09:23:48 »
Best mogelijk dat ik de 130 ruil met iets anders. Only Time Will Tell ;D
Toyota Pick-up? :D

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #996 Gepost op: zaterdag 28 augustus 2010 - 12:30:55 »
Best mogelijk dat ik de 130 ruil met iets anders. Only Time Will Tell ;D
Toyota Pick-up? :D
Ik had laatst bijna een Polonez  Pick-up gekocht, gewoon voor de fun, emblemen eraf en niemand weet wat het is. :D

Geen idee wat, iets voor erbij dus mag zeker werk aan zijn, een countach bvb. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #997 Gepost op: zondag 29 augustus 2010 - 23:01:57 »
Daarstraks, 't was me wel de moeite, amaai.  Ik rij op de Sint-Bernardsesteenweg te Hoboken, en wil de R11 opdraaien.  Blijkt dat de politie dit kruispunt lamgelegd heeft.  We staan daar met z'n allen al dik tien minuten, een kwartiertje.  Eindelijk komen er al een stuk of vier motards van de politie het kruispunt opgereden, de R11 op (komende via de Krijgsbaan).  Even later een wagen van de federale reserve, nog eens vijf, zes motards en wat voorwagens van een wielerwedstrijd.  

Enfin, om een lang verhaal kort te maken: 't ging dus om een wielerwedstrijd(je).  Alleen: op die tijd waren we met de auto toch al lang weg geweest, zeker?  Enne, ik denk dat ik meer blauwe vrienden gezien heb, dan wielrenners.  Wanneer ik vervolgens de R11 opdraai, blijkt elk kruispunt ook nog eens zwart te zien van de agenten....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #998 Gepost op: zondag 29 augustus 2010 - 23:52:12 »
Enne, ik denk dat ik meer blauwe vrienden gezien heb, dan wielrenners.  Wanneer ik vervolgens de R11 opdraai, blijkt elk kruispunt ook nog eens zwart te zien van de agenten....

Maar ondanks alles zie ik bij een wielerwedstrijd toch nog liever de blauwe broeders van liefde op een kruispunt dan zatte signaalgevers uit een beschutte werkplaats.

Hoewel ik het met politiemannen ook al eens meegemaakt heb dat de ene me teken deed om te stoppen en zijn collega om nog vlug door te rijden...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #999 Gepost op: maandag 30 augustus 2010 - 14:36:38 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1000 Gepost op: maandag 30 augustus 2010 - 15:22:30 »
Deze morgend ging het goed mis met mijn reistraject naar het werk. Ik plande om de trein te nemen om 8:33. Ik had vorige week al gemerkt dat die al eens enkele minuten te laat is. Om 8:40 was er echter nog geen trein te zien. Blijkbaar is er een defect en word de trein afgeschaft. Om 8:51 vertrekt de volgende trein dus ga ik op perron 3 maar verder mijn krantje lezen. Pas rond 9:05 wordt gemeld dat deze trein ook is afgeschaft wegens een defect (twee treinen defect ?). Een beetje later wordt de trein van 9:14 ook afgeschaft. Ik speel dan maar op zeker en neem de IC naar Brussel van 9:08. Deze arriveert met kleine 10 min vertraging in Brussel-Centraal vanwaar ik de metro naar Merode neem. Behalve de prijs van de rit, 1,7 euro, valt dit stukje mee. Ik kom uiteindelijk met ongeveer 50 min vertraging op het werk aan.
Via www.railtime.be kom ik te weten dat ik beter in Vilvoorde was uitgestapt om daar de trein te nemen naar Merode. Deze optie hadden ze best wel kunnen omroepen in Mechelen, die bleek een 15 min sneller te zijn dan mijn traject maar je moet het wel weten.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1001 Gepost op: maandag 30 augustus 2010 - 16:07:13 »
Deze morgend ging het goed mis met mijn reistraject naar het werk.
't Heeft nog lang geduurd.

OV = Onbetrouwbaar Vervoer
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1002 Gepost op: dinsdag 31 augustus 2010 - 20:33:27 »
Vandaag dan maar eens de auto genomen om naar het werk te rijden. Ik deed er net iets langer over dan mijn gemiddelde tijd met het openbaar vervoer. Helaas gaat de rijtijd met de auto de komende dagen enkel serieus toenemen. Ik ga eens een weekje proberen om erg vroeg uit mijn bed te komen zodat ik voor de file in Brussel ben. Daarna is het tijd om te beslissen, wagen of trein.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1003 Gepost op: dinsdag 31 augustus 2010 - 23:28:02 »
JC, ik denk dat het verkeer al vrij kort bij het niveau is van een klassieke september... Afijn, klassiek na de crisis :)

Waar parkeer je je? Vandaag noodgedwongen ook met de wagen gegaan, en na 5 euro aan munten had ik al 50 cent teveel betaald dan de maximum parkeertijd... En dat ding geeft geen geld terug blijkbaar...

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1004 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 10:41:52 »
gisteren ff naar Delfzijl op en neer
ik snap niet goed waarom wij hier wegenbelasting betalen hoor
of betalen ze in NL en DE zoveel meer, dat ze daar wel goeie wegen kunnen leggen

heb in totaal maar drie bijna accidenten gezien in het buitenland
en drie keer met een belg (gelukkig niet ik)

het was echt een 'plezier' om terug te zijn tegen avond in de heksenketel die men hier veilig verkeer heet
better a bad day at sea
than a good day at the office