Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906060 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1005 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 16:13:05 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1006 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 17:00:58 »
het was echt een 'plezier' om terug te zijn tegen avond in de heksenketel die men hier veilig verkeer heet

Je zou eens moeten weten wat voor een verschrikking het voor mij is om in België te moeten rijden, nu ik het niet meer gewoon ben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1007 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 18:10:00 »
6-karakters nummerplaat, beginnend met een B.


He dat was misschien 1 van mijn eerste platen ; BUJ XXX en BKS XXX , zat nog een plaat tussen maar dat was niet met een B
Binnenkort de Laro inschrijven, wacht ik tot na 15 nov. of daarvoor.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1008 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 22:08:45 »
Deze middag mijn kindjes afgehaald van school (mama had hen gebracht).  Ik steek over op het zebrapad, een auto stopt keurig.  Voor de lijnbuschauffeur die erachter komt, gaat 't blijkbaar allemaal niet snel genoeg.  De limiet van 30 per uur mag zijn rijtijden blijkbaar niet in de war schoppen.  En stoppen voor een zebrapad, waar een gemachtigd opzichter het verkeer heeft stilgelegd en voetgangers oversteken, ho maar.  Neenee, meneer haalt met veel zwier en zwaai het autootje dat wél keurig gestopt is, in.  Vlak voor een zebrapad, waar ikzelf, en verschillende andere ouders met kleuters bezig zijn over te steken, dus!  Moest ik toen niet gebruld hebben, waren de gevolgen wellicht niet te overzien geweest.

Ik heb die kerel (jong manneke, ik schat hem hooguit 21 à 22 jaar), ferm in z'n gezicht uitgekafferd.  Hij trekt zo'n koppeke van "Wat is 't, jong?"  en steekt de obligate middenvinger op.  Waarna hij doodleuk verder rijdt, nota bene zonder eerst te kijken of hij dat intussen wel veilig kan.

Nummerplaat genoteerd, mailtjes vertrokken naar zowel DE LIJN, als naar z'n patroon (pachter).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1009 Gepost op: woensdag 01 september 2010 - 22:45:07 »
Deze avond ben ik me weer eens 45 min gaan afreageren door hier langs het kanaal in Mechelen te gaan lopen, even naar Plankendaal en terug. Het traject is perfect om even je verstand op nul te zetten en gewoon de km af te lopen. Het begon al te schemeren maar ik ben goed zichtbaar door mijn lichte kleding en de fluostrips op mijn schoenen en een led-lampje Ik ben daar natuurlijk niet alleen want het is een snelweg naar Leuven voor zwakzinnige weggebruikers en dat bleek vandaag nog maar eens. Op de terugweg begon het al aardig donker te worden, maar voor de fietsers hoeft verlichting natuurlijk niet. Er was zelfs een juffrouwtje bij, volledig in het zwart met zwarte fiets die het niet nodig vond om de verlichting aan te zetten. Natuurlijk laat je op dat moment je zwarte labrador uit, een leiband vindt dat beestje vervelend, dus je laat die maar lopen. Ik schrok me rot van die zwarte massa die plots voor mijn neus stond.
Op het jaagpad loop ik bij voorkeur links van de weg. Ik zie het verkeer komen en kan indien nodig in de berm springen. Van de 10 andere lopers ben ik blijkbaar de enige, de rest loopt rechts  ???. Mij is toch altijd verteld dat de juiste plek op een weg zonder voetpad links was, zeker als je alleen bent.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1010 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 00:15:23 »
Ja maar niet op het jaagpad JC, heb ik hier genoeg ondervonden dat je dan de enige bent.
Is hier trouwens heel plezant aangezien alle medewerkers van de AWW over een machtiging beschikken om de jaagpaden te gebruiken, ze doen dat dan ook tegen een rotvaart (60-80-100????), je moet ze maar horen aankomen denken ze wellicht, scheuren je de broek van je lijf, zo dicht rijden ze. >:(

Bert nr van de bus en het nummer van de lijn moet je doorgeven met het juiste uur en de plaats.
Op nummerplaat weten ze niet wie of wat het is, zelfs als je de lijnnr. weet te zeggen, precieze plaats en tijd met de rijrichting (en dan denken dat ik dat nog geloof ook). ::)
En inderdaad / mail doorgeven want / telefoon duurt het zowat een kwartier. >:(
« Laatst bewerkt op: donderdag 02 september 2010 - 00:17:19 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1011 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 00:18:58 »
Ja maar niet op het jaagpad JC, heb ik hier genoeg ondervonden dat je dan de enige bent.
Is hier trouwens heel plezant aangezien alle medewerkers van de AWW over een machtiging beschikken om de jaagpaden te gebruiken, ze doen dat dan ook tegen een rotvaart (60-80-100????), je moet ze maar horen aankomen denken ze wellicht, scheuren je de broek van je lijf, zo dicht rijden ze. >:(

Het is exact daarom dat ik links loop, dan zie ik ze tenminste komen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1012 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 00:25:49 »
Daarom prefereer ik normaal ook de links regel, maar die gebruikt geen man, zelfs niet op een boerenweg. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1013 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 17:47:35 »
Natuurlijk laat je op dat moment je zwarte labrador uit, een leiband vindt dat beestje vervelend, dus je laat die maar lopen. Ik schrok me rot van die zwarte massa die plots voor mijn neus stond.

Maar Joeri toch, je hebt bij ons toch gezien hoe lief zo een zwarte labrador wel is...  :D

Gisteren is hij in volle vaart naar de dame gerend die hier een reclamekrantje komt brengen. Dat mens is 74 jaar, maar ze is geen centimeter achteruit gegaan. Boyke weet dat hij van haar altijd snoepjes krijgt, en zij weet dat ze van hem likjes krijgt.
« Laatst bewerkt op: donderdag 02 september 2010 - 17:50:10 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1014 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 22:06:04 »
na 5 euro aan munten had ik al 50 cent teveel betaald dan de maximum parkeertijd... En dat ding geeft geen geld terug blijkbaar...
Zijn er ergens in B parkeermeters die teruggeven ???
Nooit tegengekomen.
Op de meeste die ik ooit gezien heb staat zelfs niet op dat die krengen niet weergeven ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1015 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 22:12:46 »
Een "gemachtigd opzichtster" met niet reglementair bordje.
Een vrouw met een fluovestje die denkt dat dit genoeg is om het verkeer te mogen stil leggen.

Een een shitload aan onreglementaire verkeerstekens .
Het wordt er duidelijk enkel maar erger op.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1016 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 22:32:51 »
vandaag een moeder gezien die vanuit haar voertuig (aan de andere kant van de straat) het verkeer probeerde tegen te houden om haar zoontje (+/- 1ste leerjaar) de weg te laten oversteken op 20 mtr van een zeebrapad
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1017 Gepost op: donderdag 02 september 2010 - 23:44:38 »
Zijn er ergens in B parkeermeters die teruggeven ???
Nooit tegengekomen.
Op de meeste die ik ooit gezien heb staat zelfs niet op dat die krengen niet weergeven ...
Je zou verwachten dat als een automaat die 8 soorten blikjes of 80 soorten snoep moet kunnen uitwerpen én correct wisselgeld teruggeven dat kan, dat een parkeerautomaat die enkel papiertjes moet uitspuwen dat ook kan...

Mis gedacht dus...

Ook heeft het ding een kaartlezer. Voor de eigenaars van een parkeerabonnement. Niet voor Proton.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1018 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 00:43:29 »
Je zou verwachten dat als een automaat die 8 soorten blikjes of 80 soorten snoep moet kunnen uitwerpen én correct wisselgeld teruggeven dat kan, dat een parkeerautomaat die enkel papiertjes moet uitspuwen dat ook kan...

Mis gedacht dus...

Diegene die die parkeerautomaat ontworpen heeft, is ervan uitgegaan dat iemand die er teveel instopt, er wat drinkgeld wil aan toevoegen.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1019 Gepost op: vrijdag 03 september 2010 - 11:10:08 »
Ook heeft het ding een kaartlezer. Voor de eigenaars van een parkeerabonnement. Niet voor Proton.
Wacht tot je per sms een ticketje koopt, en bericht terugkrijgt dat dat enkel met proximus werkt, hoewel het niet op de meter staat.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder