Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1110 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 01:08:53 »
Als je een ongeval zelf hebt gecreëerd zet je ook je vier pinkers op.

Ook als je dat ongeval niet zelf veroorzaakt hebt.

Als je het ten minste nog kan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1111 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 05:32:23 »
Nooit het tegendeel beweert.
Als je een ongeval zelf hebt gecreëerd zet je ook je vier pinkers op.
Moet jij je eens afvragen hoe frustrerend het is als je dagelijks met een groot voertuig moet manoeuvreren en de andere weggebruikers je absoluut er de kans niet toe geven omdat jij voorrang MOET geven wat door hen geïnterpreteerd wordt als dat ze voorrang zouden hebben. Ikke en de rest kan stikken.

Die vier pinker bij een ongeval?  Om te singaleren, natuurlijk!  De veiligheid van 't verkeer, weet je wel.  Enne, ik hoef me dat niet af te vragen.  Ik weet dat maar al te goed!  Ik ondervind dat dagelijks meerdere keren.  Ik rij zelf ook trekker-oplegger, en moet elke dag meerdere keren achteruit nen boerenhof op  ;)

En het is idd frustrerend: ik ben en blijf voorrangsplichtig, een ongeval en ik weet zeker al dat ik in fout zal zijn.  Dubbel frustrerend,......
.

Gisteren, tijdens het achteruit de hof oprijden, bijna een opa met zijn fiets platgereden met de rechter voorkant van de trekker. Gelukkig spiegel ik veel (te veel) want het was echt millimeterwerk.
Toppunt van alles, opa heeft het niet eens gemerkt en dobberde rustig verder met zijn fietske. :-\

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1112 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 08:53:26 »
Gisteren, tijdens het achteruit de hof oprijden, bijna een opa met zijn fiets platgereden met de rechter voorkant van de trekker. Gelukkig spiegel ik veel (te veel) want het was echt millimeterwerk.
Toppunt van alles, opa heeft het niet eens gemerkt en dobberde rustig verder met zijn fietske. :-\
het zou wel weer een 'dodehoek ongeval' zijn, waarbij de vrachtwagenbestuurder niet goed gekeken heeft
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1113 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 10:43:41 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 15 september 2010 - 10:58:38 door Rafael »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1114 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 14:47:06 »
Ik heb het hier al veel geschreven, vrachtwagens mogen er van mij altijd even tussen, ik schat ook gemakkelijk in waarom er een vrachtwagen stil staat waar andere hem dan claxonerend en wild gebaren voorbij rijden.
Komt u maar, signaal met de lichten, eventueel gebaar met de arm door het venster, vaak niet begrepen door vrachtwagenbestuurders waarom ik ook niet wild voorbijscheur.
De laatste tijd doe ik dat nogmeer aangezien ik moto's geen speciallekes meer geef, die rijden zelf al gelijk een wild zwijn dusmoeten ze maar voort doen. >:(

Op mijn rijbewijs staat CE aangevinkt maar ik moet bekennen de laatste 5 jaar er geen meter gebruik van gemaakt te hebben, daarvoor was het ook maar eerder sporadisch, vooral als tijdelijke vervanging van een zieke collega of voor een dringende interventie (kniklader halen of brengen bvb.), ik heb een wegenbouw gedaan als mechanieker oa..
Ik heb ook jaren laaddocks gedaan, dan weet je wel hoe een vrachtwagen manoeuvreerd, van op de zijlijn gezien.

Het is iets machtig zo een vrachtwagen al zie ik mij er niet elke dag mee rijden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1115 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 14:57:05 »
Zo moesten er meer chauffeurs rijden, m'n job zou al een stuk vlotter gaan  ;)

Laatst had ik er ook ene, toen ik achteruit een hof wou oprijden.  Een achterligger flikkerde ook met zijn grootlichten.  Alleen: blijkbaar niet uit hoffelijkheid om mij de kans te geven die hof op te draaien.  Zijn bedoeling was eerder: "uit mijne weg!".

Toen chance gehad dat ik nog altijd ietwat wantrouwig blijf, en blijf checken en dubbel-checken.  Efkes afgewacht, en ja hoor: hij kwam mij meteen voorbijgevlamd.  Met bijhorende middenvinger, natuurlijk.  :-\
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1116 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 14:58:14 »
De laatste tijd doe ik dat nogmeer aangezien ik moto's geen speciallekes meer geef, die rijden zelf al gelijk een wild zwijn dusmoeten ze maar voort doen. >:(

Er zitten gevaarlijke koerskemels tussen, ja.  Al zou ik nu niet meteen gaan veralgemenen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1117 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 16:12:31 »
De laatste tijd doe ik dat nogmeer aangezien ik moto's geen speciallekes meer geef, die rijden zelf al gelijk een wild zwijn dusmoeten ze maar voort doen. >:(

Er zitten gevaarlijke koerskemels tussen, ja.  Al zou ik nu niet meteen gaan veralgemenen.
Wat niet wil zeggen dat ik gevaarlijk ga doen of iets in dien aard, ik ga bvb. gewoon niet meer uiterst rechts om ze makkelijk door te laten, ik rij mijn ding zij hun ding, punt uit want ze hebben geen beperkingen die een vrachtwagen bvb. wel heeft.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1118 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 16:22:56 »
Wat niet wil zeggen dat ik gevaarlijk ga doen of iets in dien aard, ik ga bvb. gewoon niet meer uiterst rechts om ze makkelijk door te laten, ik rij mijn ding zij hun ding, punt uit want ze hebben geen beperkingen die een vrachtwagen bvb. wel heeft.

Ze zijn idd veel wendbaarder, doch tegelijk ook veel kwetsbaarder, en hebben 't volgens mij ook lang niet altijd even comfortabel als ik in de camion hoog en droog.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1119 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 16:33:31 »
De laatste tijd doe ik dat nogmeer aangezien ik moto's geen speciallekes meer geef, die rijden zelf al gelijk een wild zwijn dusmoeten ze maar voort doen. >:(
Er zitten gevaarlijke koerskemels tussen, ja.  Al zou ik nu niet meteen gaan veralgemenen.
Het wordt duidelijk toch hoe langer hoe zotter met die gasten.
Geen licht, geen pinkers, ... en geen idee waar ze mee bezig zijn.
De Nieuwe Motard.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1120 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 16:37:10 »
 Een achterligger flikkerde ook met zijn grootlichten.
ik dacht dat er zoiets was als
- lang lichtsignaal :  doe maar
- korte lichtsignalen : oppassen

dat is me indertijd toch aangeleerd
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1121 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 17:35:50 »
Wat niet wil zeggen dat ik gevaarlijk ga doen of iets in dien aard, ik ga bvb. gewoon niet meer uiterst rechts om ze makkelijk door te laten, ik rij mijn ding zij hun ding, punt uit want ze hebben geen beperkingen die een vrachtwagen bvb. wel heeft.

Ze zijn idd veel wendbaarder, doch tegelijk ook veel kwetsbaarder, en hebben 't volgens mij ook lang niet altijd even comfortabel als ik in de camion hoog en droog.
Als ze meer kwetsbaarder zijn moeten ze minder de zot uithangen, kan er geen compassie meer mee hebben, sorry.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1122 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 18:26:56 »
Als ze meer kwetsbaarder zijn moeten ze minder de zot uithangen, kan er geen compassie meer mee hebben, sorry.

Wie er 't zotteke mee uithangt, hoeft alleminst op mijn sympathie te rekenen.  Da's waar, maar ik wil nu ook weer niet alle motards over 1 kam scheren.  Er zijn er heus ook wel die er wél op een verantwoorde manier mee omgaan.  
(Ps: ik rij zelf dus niet met moto, ik doe 't al in m'n broek op een bromfiets).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1123 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 19:50:30 »
Als je tegenwoordig 10 moto's ziet rijden rijden er 9 te rap, steken die 9 je voorbij over een witte lijn of waar er een inhaalverbod is, filteren ze naar voren aan de lichten (niets mis mee) maar worden ze bijna woest omdat je te dicht tegen een andere auto staat, gaan ze aan de lichten ook steevast voorbij de streep staan, zijn pinkers een optie die je best van je moto afvijst en al helemaal niet gebruikt.....
Als alle automobilisten net zo gaan rijden als de motards nu dan is de staatsschuld op 2 weken afbetaald.
Ik rij geen moto meer omdat ik niet vereenzelvigd wil worden met die andere (dat is nog braaf gezegd), de fun is eraf.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1124 Gepost op: woensdag 15 september 2010 - 23:44:48 »
Van de 10 auto's die ik zie rijden, hangen er 9 onnodig op het linkervak. Drie ervan hebben net een dringend telefoontje. Hoewel het niet mijn plaats is om alle motorrijders te verdedigen, aangezien ik wel met licht rij, uitvoerig mijn richtingsaanwijzers gebruik, en niet op plaatsen ga rijden waar dat gewoon niet kan.

Een automobilist die niet naar rechts of links uitwijkt op zijn rijvak, heeft daar alle recht toe. Doet ie dat wel, zal ik na passeren zo goed mogelijk de bestuurder bedanken, zelfs als ik niet van de geboden ruimte onmiddellijk gebruik ga nemen omdat me de situatie niet veilig genoeg lijkt.

De motorrijders in groep zie ik zelden door het verkeer laveren. En qua individuele motorrijders heb je er die grote afstanden doen en het dan nog redelijk houden, en de konijnen die na het werk nog snel even op hun raket springen, zonder eigenlijk een doel te hebben. En eigenlijk heb je enkel last van die laatsten.
« Laatst bewerkt op: woensdag 15 september 2010 - 23:46:24 door wooter »