Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1155 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 09:12:52 »
deze morgen heb ik nog eens de reden voor de repressie dmv obstakels,versmallingen en andere fratsen mogen aanschouwen.
Op een redelijk drukke gemeentelijke weg, waar ook veel schoolgaande jeugd passeert sta ik achter een lijnbus die moet wachten achter een geparkeerde auto om de tegenliggers door te laten.  Dan rijdt de bus door en ik volg hem onmiddellijk.  Een bus trekt nu natuurlijk niet zó snel op, en dat zint mijn achterligger blijkbaar niet.  Hij haalt mij én de bus in, en moet zich letterlijk voor de bus ingooien om niet frontaal op een tegenligger te knallen.  Zijn inhaalbeweging gebeurde overigens over een door lichten geregeld KP waar aan de overkant van het KP al weer auto's geparkeerd staan.

Als je dat ziet, en dan denkt aan de bijna kaarsrechte N416 ts schoonaarde en appels waar je nu sinds vorige week maar 70 meer mag, dan word ik echt kwaad en moedeloos tegelijk

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1156 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 10:38:11 »
Gisteren was het een hel om Brussel uit te rijden. Mensen worden dan wat ongeduldig. Op een binnenwegje dat ik wel eens neem om de drukte op de E40 te vermijden stond langs de andere kant een lange file. Iemand had er duidelijk genoeg van en reed de file, ze moest toch maar de straat links in 250 m verder. Hierdoor blokkeert ze mij en ze wil natuurlijk niet achteruit, ik zou nog achteruit moeten rijden volgens haar. Wat een domme egoïstische trut !
Een beetje verder was het weer van dat. Aan een wegversmalling rijd ik vlak achter een andere auto, wij hebben voorrang aan de versmalling. De auto voor mij passeert, ik rijd hier zo'n 30 m achter. De paarse bomma aan de andere kant vertrekt tergend langzaam en zet haar auto in de versmalling. Hierdoor moet ik goed in de remmen. Ik kom tot stilstand vlak voor de versmalling waardoor zij niet door kan. Weerom zou ik achteruit moeten rijden. Toch maar even uitgestapt en gevraagd of ze een probleem had met de auto en of ik haar kon helpen. Dat mens was heel kwaad, aan zo'n versmalling was het toch afwisselend rijden, eerst de ene richting, dan de andere. Ik wees haar op het bord aan de kant en de rode pijl voor haar richting. Nee, dat kon niet, want aan dat kruispunt was het gewoon afwisselend rijden, zucht. Uiteindelijk heeft ze wel haar achteruit gevonden. Klein detail, achter mij reed voor enkele honderden meter niemand, had ze gewoon 3 sec. gewacht had ze zo kunnen doorrijden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1157 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 10:53:39 »
Jij hebt dan de spookrijders gemist die de tunnels uit kwamen, de file merkten, en bij een andere oprit probeerden te keren en langs de pechstrook te gaan spookrijden.

Offline Rudi

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1158 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 11:29:04 »
Heeft er soms iemand een doos pinkers gevonden want in Brussel lijkt iedere politiewagen die "verloren"?

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1159 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 11:49:06 »
Heeft er soms iemand een doos pinkers gevonden want in Brussel lijkt iedere politiewagen die "verloren"?
Hier bij ons mag je er direkt dimlichten bij doen ook.  Hier zie je nl politiewagens rondrijden met STANDlichten als het halfdonker is.  Dit in de periode dat er discussie is (was) rond DRL, dan komen zij doodleuk aangereden met standlichtjes in de schemeravond ...
Die gasten kennen blijkbaar zélf de verkeerswet niet, alleen de snelheidslimieten (en dan nog)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 01 oktober 2010 - 11:50:41 door KV »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1160 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 12:18:21 »
De zon schijnt en dan komen de zwakzinnige weggebruikers weer massaal naar buiten blijkbaar. Het begon al bij mij in straat, ik rijd keurig rechts, waar ik hoor te rijden. Voor me komt een bende voetgangers, zo'n 15. Natuurlijk willen ze niet opzij gaan, ik moet maar links rijden. Nu is het hier zo'n straat waar er geen voetpad of fietspad is. Maar dit wil nog niet zeggen dat ik zomaar overal mag gaan rijden en dat voetgangers plots alles mogen. Uiteindelijk verliezen zij het spelletje chicken, voor 1,7 ton staal gaan ze wel opzij, zeker als ze merken dat je gewoon doorrijdt, al is het dan nog trager dan stapvoets.
Een beetje verder loopt er weer ééntje over, zonder te kijken vanzelfsprekend, en dan liefst onder een zo klein mogelijk hoek zodat het oversteken zo lang mogelijk duurt. Als ik die persoon er even op attent maak dat zij verkeerd bezig is door een geluidssignaal worden ze natuurlijk kwaad.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1161 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 12:38:52 »
Jij hebt dan de spookrijders gemist die de tunnels uit kwamen, de file merkten, en bij een andere oprit probeerden te keren en langs de pechstrook te gaan spookrijden.

Gebeurt ook geregeld aan de Liefkenshoektunnel.  Sommigen merken daar pas dat ze moeten betalen, en gaan dan achteruit rijden tot aan de eerste oprit.  Die gebruiken ze dan als afrit, natuurlijk.  Ik ben er zo 's ene tegengekomen,  "supermen in z'n kerreven, hatsjikidee", in de Beverentunnel, nota bene op het LINKER-rijvak én achterruitrijdend met vier pinkers op.   Maar meteen met m'n GSM dringende politiehulp gebeld...

Toen ik de loktetbediende hierop attent maakte, was diens reactie "Bwa, dat gebeurt hier wel meer, daar bellen we de politie al niet meer voor".  Huh? "De helft van de tijd komen ze toch niet".
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1162 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 13:41:47 »
Zwijg me van de Beverentunnel en politie bellen. :(
Maar tussen de Beverentunnel en de liefkeshoektunnel is toch nog een afrit, niet? (al ff niet meer geweest)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1163 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 13:52:04 »
Zwijg me van de Beverentunnel en politie bellen. :(
Maar tussen de Beverentunnel en de liefkeshoektunnel is toch nog een afrit, niet? (al ff niet meer geweest)

Jep, daar ligt er inderdaad nog eentje tussen.  Enne, de volgende ligt dan vlak aan het uitkomen van de Beverentunnel zelf (komende van de Liefkenshoektunnel).  Als hij ook die nog mist, dan belandt hij al gelijk op de E34/N49...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1164 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 15:56:02 »
Smalle straat, voertuigen aan mijn kant dus ik zet me tussen 2 geparkeerde wagens om de tegenligger door te laten, madam had het zo niet begrepen want eigenlijk wil ze daar tegen de richting in parkeren.
Daar staan we dan.... ???

Iets verderop staat er eentje met afgedraaide wielen en de linkse pinker op tussen de geparkeerde wagens, als je dichterbij komt blijkt dat hij daar geparkeerd staat met 4 pinkers op. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1165 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 17:39:50 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1166 Gepost op: maandag 04 oktober 2010 - 02:05:25 »
Gisteren nog eens naar Salzburg gereden.

Onze vriend Michel toont dan wel geregeld aan dat alvast het verkeesbeleid in Oostenrijk beter is dan in België. Maar de praktijk op de weg verschilt maar zeer weinig van die in België: regels aan hun laars lappen, agressief rijgedrag, enz.

De Oostenrijkse grens ligt op amper 25 km van bij ons, maar eens je de grens oversteekt, is het verschil met hier enorm.

Tip voor als je ooit naar Salzburg rijdt: als je geen navigatiesysteem hebt, neem dan een goed stadsplan mee, waarop de talrijke eenrichtingsstraten aangeduid staan. Want uit Salzburg keer je nooit terug langs dezelfde weg als je er heengereden bent.

Heb je je auto er niet echt nodig, rijdt dan tot aan een P+R (park and ride) aan de buitenkant van Salzburg, en neem daar de bus (met het busticket mag je gratis parkeren op de P+R). Want naast het erbarmelijke rijgedrag van de Oostenrijkers, is het vrijwel nergens in Salzburg mogelijk om gratis te parkeren, en de betalende parkeerplaatsen zijn zeer duur.

Denk er ook aan: autosnelweg gebruiken in Oostenrijk = verplicht vignet (automatische controle met camera's).
« Laatst bewerkt op: maandag 04 oktober 2010 - 02:08:01 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1167 Gepost op: maandag 04 oktober 2010 - 11:15:44 »
Gisteren nog eens naar Salzburg gereden.

Onze vriend Michel toont dan wel geregeld aan dat alvast het verkeersbeleid in Oostenrijk beter is dan in België. Maar de praktijk op de weg verschilt maar zeer weinig van die in België: regels aan hun laars lappen, agressief rijgedrag, enz.
...
Tip voor als je ooit naar Salzburg rijdt: als je geen navigatiesysteem hebt, neem dan een goed stadsplan mee, waarop de talrijke eenrichtingsstraten aangeduid staan. Want uit Salzburg keer je nooit terug langs dezelfde weg als je er heengereden bent
...]
Thx, voor de tip Jozef, in Salzburg was ik nog niet, het zou wel eens kunnen dat ik volgende keer rustig een café ga meepikken.

Betreft veiligheid kan Oostenrijk het idd statistisch beter als nu met hun verzorgde weginfra.
Maar de algemene mentaliteit is idd niet zo als de Duitse.

A staat ook nog boven het EU-gemiddelde betreft verkeersdoden per inwoner.
In 1997 was Oostenrijk zelfs iets onveiliger als Be...
Citaat
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2469.msg28407.html#msg28407

http://www.internationaltransportforum.org/shorttermtrends/
                          1996  1997  1998  1999  2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009
Austria               1 027 1 105   963   1 079   976   958    956    931  878    768    730    691    679   633
Belgium              1 356 1 365 1 500 1 397 1 470 1 486 1 353 1 215 1 163 1 089 1 069 1 071   944   955*

België had in 1996 10,143 milj inw of 13,37 verkeersdoden per 100.000 inwoners
België had in 1997 10,17 milj inw of 13,42 verkeersdoden per 100.000 inwoners (bron statbel)

Oostenrijk had in 1996 7,959 milj inw of 12,9 verkeersdoden per 100.000 inwoners
Oostenrijk had in 1997 7,968 milj inw of 13,87 verkeersdoden per 100.000 inwoners (bron http://www.statistik.at/ )

daarna bleef Oostenrijk een sterker dalende trend hebben als Be, wat helemaal niet zo moeilijk is...   ;D

Be had in 2009 955/10,8 milj = 8,84 verkeersdoden/100.000 inw.  
A had in 2009 633/8,3 milj = 7,62 verkeersdoden/100.000 inw.
2009: EU-27 landen, gemiddelde = 7 verkeersdoden/100.000 inw.

De top 10 ligt quasi vanaf 5 verkeersdoden/100.000 inw.

Waarbij België nog eens extra -achteraan- in de EU-lijst opvalt, ondanks dat Be zeer dichtbevolkt is.
Hoe dichtbevolkter een Land/Gewest/deelstaat is des te minder vallen er verkeersdoden/inwoners.

Betweter-mentaliteit-Be heeft wel de slechtste gordeldracht van al deze landen, en dit in verbinding met de meeste *obstakels* langs de wegen, en nog wat extra gefrustreerde foert-mentaliteit ... waar de overheid niet onschuldig aan is... geeft deze eilandpositie in West-Europa, waarbij vooral Vlaanderen al ca. 4 jaar de traagste snelheidsmaxima heeft van gans Europa, en zeker de laagste gereden snelheden (door het drukke verkeer), maar het helpt duidelijk niet...
(*vooral door de massa´s verlichtingspalen, uniek in Europa*)

Waarom heb ik het vermoeden dat enkel een veel betere gordeldracht dit verschil met Oostenrijk al kan wegwerken ?
Alhoewel de Oostenrijkers ook niet bij de beste gordeldrachtlanden zijn, maar een ongeval aan 30 kmh -tegen ongevalverzwarende obstakels- kan tenslotte al dodelijk zijn zonder gordel. Daar gaat het Be-trager-traagst-beleid ook zeer weinig aan verhelpen...
Citaat
http://www.oeamtc.at/a1133960/
Das Anschnallverhalten der Österreicher im Pkw

Frauen sind generell risikobewusster als Männer. Am Fahrersitz schnallen sich 92 Prozent der Frauen (Männer: 88 Prozent) an, am Beifahrersitz 93 Prozent der Frauen (Männer: 81 Prozent). "Dass auch auf der Rückbank Gurtpflicht besteht, ist noch nicht in das Bewusstsein aller Menschen vorgedrungen", sagt der ÖAMTC-Techniker. Nur rund 52 Prozent der Frauen und 46 Prozent der Männer schnallen sich im Fond an. Im Jahr 2007 verunglückten insgesamt 1.361 Pkw-Lenker ohne Gurt, 130 von ihnen wurden dabei getötet, 320 schwer verletzt (alle Zahlen Statistik Austria bzw. KfV, 2007). "Kurz gesagt trugen 33 Prozent der Unfalllenker ohne Gurt schwere bzw. tödliche Verletzungen davon", resümiert Lang.

Vergelijk Be: 65 % 1-chauffeur-op-3-rijdt-zonder-gordel-tijdens-nationale-actie

Nu ga ik weer serieus off-topic, allez al die (evolutie) járen waar Be afglijdt, heb ik wel echt meegemaakt (maar niet vandaag).
Door mijn gependel, vooral tussen D en Be, ook door NL en naar A ;)
« Laatst bewerkt op: maandag 04 oktober 2010 - 11:51:42 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1168 Gepost op: dinsdag 05 oktober 2010 - 00:20:03 »
Tip voor als je ooit naar Salzburg rijdt: als je geen navigatiesysteem hebt, neem dan een goed stadsplan mee, waarop de talrijke eenrichtingsstraten aangeduid staan. Want uit Salzburg keer je nooit terug langs dezelfde weg als je er heengereden bent.

Heb je je auto er niet echt nodig, rijdt dan tot aan een P+R (park and ride) aan de buitenkant van Salzburg, en neem daar de bus (met het busticket mag je gratis parkeren op de P+R). Want naast het erbarmelijke rijgedrag van de Oostenrijkers, is het vrijwel nergens in Salzburg mogelijk om gratis te parkeren, en de betalende parkeerplaatsen zijn zeer duur.

Of je rijd gewoon verder in de gietende regen zoals wij. ;D ;D ;D

Denk er ook aan: autosnelweg gebruiken in Oostenrijk = verplicht vignet (automatische controle met camera's).

Ik zat er plots op zonder dat ik het doorhad, ttz. halfweg de oprit had ik het door.
Dan maar doorgereden en de eerste afrit genomen zonder vignet.
Tot nu toe geen gevolgen van gehad.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1169 Gepost op: dinsdag 05 oktober 2010 - 01:16:02 »
Of je rijd gewoon verder in de gietende regen zoals wij. ;D ;D ;D

Regent het ondertussen nog binnen in jouw Dodge?  ;D

De vloermat van onze Bora geraakt stilaan droog...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."