Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1170 Gepost op: dinsdag 05 oktober 2010 - 03:59:39 »
Regent het ondertussen nog binnen in jouw Dodge?  ;D

Als die binnen staat of bij droog weer niet nee, ook niet als ik sneller dan 30km/u rij maar dat is moeilijk in België. ;D
Het is dus wel degelijk via het open dak dat het binnen regent, ook als het gesloten is.
Goed zichtbaar toen ik de binnenbekleding had verwijderd.
Ik had al vernieuwer aan de rubber gesmeerd in de hoop dat het ging over zijn maar als het al geholpen heeft heeft het toch niet lang geduurd.
Ik ben nog op zoek naar een ander afdoend middel.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1171 Gepost op: dinsdag 05 oktober 2010 - 21:03:43 »
Tec 7, werkt bij mijn Landrover goed. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1172 Gepost op: woensdag 06 oktober 2010 - 01:58:49 »
Tec 7, werkt bij mijn Landrover goed. ;D

Tis wel de bedoeling dat het dak nog open kan he. ;) ;D

Ik had al gedacht een waterbestendige kleefband in koetswerkkleur aan de metalen zijde te kleven zodanig dat de opening iets kleiner word en de rubber beter aansluit.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1173 Gepost op: woensdag 06 oktober 2010 - 23:44:09 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1174 Gepost op: donderdag 07 oktober 2010 - 03:50:46 »
Daarstraks bijna plat gereden met een aanhanger van een tracktor.
Ik kom bergaf van een brug, 50/uur toegestaan maar ik haal dat nog niet aangezien ik iets verder toch moet remmen voor een onzin rotonde, ben net de bocht van de brug uit als ik de tracktor tegen krijgen met al z'n lampen op, het is er niet te breed en vermits ik niet echt zicht op de tractor heb (lampen zag ik wel) zet ik me goed rechts en de snelheid haal ik er volledig uit, eens ik naast de tracktor zit krijg ik terug volop zicht,  euh, op de kar die uitzwaait want dien boer draait een zijstraatje aan zijn kant in, kan nog een ruk aan het stuur geven en de berm insturen, kar zwaait bijna over de motorkap en mist de voorruit op een paar cm. >:( >:(
Op het land zijn het misschien landbouwers maar op de weg zijn het boeren. :-X

Boterlaarbaan in Deurne, is blijkbaar een bushalte, staat toch een paaltje achter de parkeerplaatsen, nog nooit enige markering gezien op de weg , is wel raar als de bus voor je ineens volledig stop in de bocht, misschien is het een tijdelijk halte.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1175 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 15:41:07 »
vandaag een schoolbus voor me over een trajekt van 500 mtr
- neemt voorrang van rechts waar hij die niet heeft,
  net gemist door een vrachtwagen die maar net kon uitwijken

- steekt op een druk kruispunt over waar hij geen zicht heeft door een tegenliggende vrachtwagen die links af wil,
  net gemist door een vrachtwagen die maar net kon remmen (ik zou de lading daarvan eens willen zien)

- stopt om kinderen op te pikken, half op het kruispunt, over een fietspad

gelukkig breng ik mijn kinderen zelf naar school
er stond geen naam op de bus, anders had ik zijn baas wel gemaild
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1176 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 17:40:51 »
Winterbandjes geplaatst! Michelin pilot alpin 225/60/16 102v.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1177 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 20:40:46 »
PA4 of een ouder model?

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1178 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 20:44:46 »
Ik dacht PA3.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1179 Gepost op: zaterdag 09 oktober 2010 - 09:55:02 »
Is nog niet slecht, maar het viel wel op in de laatste ADAC-testen dat de sterren van vorig jaar nog maar de middenmoot van dit jaar zijn.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1180 Gepost op: zaterdag 09 oktober 2010 - 13:30:44 »
Is nog niet slecht, maar het viel wel op in de laatste ADAC-testen dat de sterren van vorig jaar nog maar de middenmoot van dit jaar zijn.
Maar dan wel weer een evolutie van die band. Veel rek zit er niet meer zo in heb ik het gevoel, een score onder de 2,5 is al heel goed (was vroeger een 2 afgerond*, hoe lager hoe beter).
(*ik zie dat ADAC zijn eindscore in 2010 verfijnd heeft en niet afrond naar 2 of 3, maar wel achter de komma werkt)

De topmerken zijn toch meestal dezelfde, het verwonderd me wel een beetje dat Michelin Alpin A4 nu wel de top haalt met een score van 2,3 waar ze vroeger eerder in de subtop à middenmoot te vinden waren.
ADAC: 2010_Winterreifen_Test_225_45_R17

De GoodYear UltraGrip (brede types) valt deze keer wat terug op de plaats waar de Michelin Alpin vroeger ongeveer stond.

Voor de zwaktes, aangeduid met een 1 achter de eindscore, best de detaillink aanklikken.

ADAC overzicht winterbanden/zomerbanden 2008-2010:
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx
« Laatst bewerkt op: zaterdag 09 oktober 2010 - 13:36:20 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1181 Gepost op: zaterdag 09 oktober 2010 - 23:19:24 »
maar het viel wel op in de laatste ADAC-testen dat de sterren van vorig jaar nog maar de middenmoot van dit jaar zijn.

Dat noemt men ook wel "verkoopstrategie".  ;) ;D

De topmerken zijn toch meestal dezelfde, het verwonderd me wel een beetje dat Michelin Alpin A4 nu wel de top haalt met een score van 2,3 waar ze vroeger eerder in de subtop à middenmoot te vinden waren.
ADAC: 2010_Winterreifen_Test_225_45_R17

De GoodYear UltraGrip (brede types) valt deze keer wat terug op de plaats waar de Michelin Alpin vroeger ongeveer stond.

Voor de zwaktes, aangeduid met een 1 achter de eindscore, best de detaillink aanklikken.

ADAC overzicht winterbanden/zomerbanden 2008-2010:
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

Brede types dus maar zoals gewoonlijk staan die van mij er weer niet tussen. :'(

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1182 Gepost op: zondag 10 oktober 2010 - 15:33:35 »
Enkele dagen geleden passeer ik nog eens op de Ring rondom Antwerpen. Van de Kennedytunnel richting Antwerpen-Oost staat op die rijvakken van de afrit een traag rijdende file. De borden boven de ring geven aan dat het verkeer op de ring 90 mag rijden, en het verkeer op de twee rijstroken voor Antwerpen-Oost maar 50 mag.

600 meter voor Antwerpen-Oost weet ik waarom: op de linkse van die twee afslaande rijstroken staat een auto in panne.

Verkeerscentrum zat weer te slapen, ipv een rood kruis boven die rijstrook te toveren?

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1183 Gepost op: zondag 10 oktober 2010 - 22:22:44 »
Waarom rood kruis? dat ze FAST dien boel laten afslepen!
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1184 Gepost op: maandag 11 oktober 2010 - 00:05:24 »
Op een weekend nog maar eens een 650 km gereden. Zaterdag een ritje naar Gelsenkirchen naar een grote zoo met de kinderen en met een vroeger lid hier, Eliomys. Vandaar dan verder naar hem thuis in Witten. Vandaag twee uurtjes lang bestuurder geweest van iets met welgeteld één pk (alhoewel, heeft een Shetland pony één pk of is het eerder iets van 0,6 pk?). Alleszins papa mocht lopen en het paardje leiden, dochterlief zat boven op de pony. Na een uurtje had ik eindelijk gevonden hoe je die makke pony in tweede versnelling kreeg, m.a.w. ik kreeg hem aan het draven. Daarna nog even een tussenstop in een recreatieparkje en dan met het gas er goed op terug naar huis. De Duitse snelwegen gingen zoals gewoonlijk vlot. De route die ik volg heeft nog lange stukken ononderbroken vrije snelheid (meerdere stukken van >40 km) en nu en dan onderbroken door een terechte lagere snelheid. Het laatste stuk is het altijd balen in NL en B. Daar begint het linksplakken, versnellen wanneer je inhaalt en onvoldoende afstand houden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519