Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906056 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1185 Gepost op: maandag 11 oktober 2010 - 01:34:18 »
Sinds ik op woensdagavond van 20:00 tot 21:15 u.een taalcursus volg aan de Volkshochschule Salzburg, kom ik elke week in deze stad.

Het is niet te geloven hoe op amper een paar kilometers het rijgedrag totaal veranderd eens ik de Oostenrijkse grens over ben. Mijn vroegere geregelde deelname aan het Belgisch verkeer is er mij al goed van pas gekomen.

In Salzburg zijn er eenrichtingsstraten met twee rijstroken. Maar je moet er geschrankt rijden, niet naast mekaar, want de Oostenrijkers overschrijden voortdurend de onderbroken witte streep tussen beide rijstroken (en dat niet om van rijstrook te veranderen).

En dan het parkeerprobleem... in de wijk waar de school ligt is er in kilometers geen betalende parkeergarage. 45 minuten om er naartoe te rijden, en dan nog eens 45 minuten om een parkeerplek te vinden en vandaar naar de school te gaan.

Ik zou op de Park and Ride aan de rand van Salzburg kunnen parkeren, en vandaar met het openbaar vervoer verder gaan. Maar dat neemt dan ook wel heel wat tijd in beslag, want dan zou ik twee bussen moeten nemen. En heen en weer zou me dat telkens 4,20 Euro kosten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1186 Gepost op: maandag 11 oktober 2010 - 18:09:28 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1187 Gepost op: maandag 11 oktober 2010 - 19:55:25 »
Deze namiddag nog eens kunnen genieten van (wat ik meen) het prutswerk van Deckx. Nee, niet de agent uit de Kempen, maar wel zijn naamgenoot de aannemer uit Dessel.

Op de E40 Leuven-Brussel zijn de werken officieel beëindigd. Behalve natuurlijk dat het wegdek dat naar dit nieuwe stuk nog op apegapen ligt. En dus beliste de wegbeheerder dat de toplaag van de E40 Bertem-Herent ook afgefreesd moest worden. Liefst zo dat na het frezen het wegdek er zo nog even bij blijft liggen.

Bijgevolg rij je plots een bord C43 70 km/u voorbij, om vervolgens in gefreesd asfalt te rijden. Automobilisten kunnen met wat geluk een ster winnen, motorrijders moeten maar zorgen dat ze door de ongelijke freessporen niet op hun gezicht gaan.

En daar zit nu net het probleem. Ik reed op het middenvak, met de bedoeling om na Bertem de aansluiting met de E314 te nemen. Op mijn motorfiets. Maar de heren Deckx en confraters hadden wel de linker en middenrijstrook afgefreesd, maar de rechter rijstrook niet. Of ik even aan 70 onder een zeer scherpe aanrijhoek een rand van 4 cm zou willen opspringen. Met mijn motorfiets. In druk verkeer.

Voor de niet-motorrijders: dat is een beetje zoals met je fiets op de tramsporen willen rijden.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1188 Gepost op: maandag 11 oktober 2010 - 20:38:55 »
Een sfeerbeeld:


Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1189 Gepost op: maandag 11 oktober 2010 - 22:07:47 »
Voor de niet-motorrijders: dat is een beetje zoals met je fiets op de tramsporen willen rijden.
en toch nog tijd voor een kiekje ;)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1190 Gepost op: maandag 11 oktober 2010 - 22:57:35 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1191 Gepost op: dinsdag 12 oktober 2010 - 08:43:48 »
en toch nog tijd voor een kiekje ;)

Camera op zijn motor die het hele traject filmt waarvan hij een screenshot gemaakt heeft ;)

Werkt die Coyote trouwens wat degelijk, of kom je er niet verder mee dan met de info op bvb Q-Music? Bij de opkomst ervan waren er veel schoolmeesterkes die zogezegd zo eentje gingen aanschaffen en valse meldingen gingen doorgeven...
Ik denk als die schoolmeesterkes de prijs zagen ze zich snel bedacht hebben  ;D

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1192 Gepost op: dinsdag 12 oktober 2010 - 08:44:58 »
Het valt vrij goed mee qua valse meldingen... En een flitser die niet gemeld is heb ik nog niet tegengekomen.

Enige wat mij stoort is dat de meldingen van 'risicozones', plaatsen waar in het nabije verleden geflitst werd, niet automatisch geupdated wordt. Op de helft van de bekende plaatsen geeft ie van jetje, maar op de andere plaatsen waar ik ze heb zien staan geeft ie geen kik en moet je dus nog altijd zelf uit je doppen kijken. Maar over het algemeen vrij tevreden. De meerwaarde van versie 2 ben ik evenwel nog niet uit. M'n broer heeft zo een V2 en dat ding praat teveel naar mijn zin. Als je telkens een uitleg krijgt dat je een flitser nadert en je boven de limiet zit, ga je volgens mij uit irritatie zelf al trager rijden om de stem te vermijden :D.

Leuk extraatje is het feit dat je niks moet syncen met je PC, en dat ie dus automatisch synchroniseert voor flitspalen op te laden.

Op mijn traject heb ik tijdens de vroege spitsuren tussen de 8 en 15 verkenners voor me, en hoe korter bij Brussel hoe belachelijker de aantallen (+40 op de E40). Sinds de laatste softwareupdate krijg je bij elke melding van een mobiele flitser ook het aantal bevestigingen en aantal minuten sinds de laatste bevestiging, en dat is ook handig om te bepalen of een plaats hot is of niet. Het geeft toch wel een kick om 2 kilometer op voorhand te zien dat 5 verkenners een flitser hebben bevestigd, en als jij passeert de agent nog altijd zijn toestel aan het opstellen is :D.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 12 oktober 2010 - 08:48:20 door wooter »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1193 Gepost op: dinsdag 12 oktober 2010 - 22:26:54 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1194 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010 - 08:55:02 »
... Dan had je beter de A2 blijven volgen tot het knooppunt Kerensheide en daar de E314 gepakt. Gaat sneller, is veiliger.

Ook in Nederland geeft de Coyote overigens alle flitspalen aan, maar als je niet hard rijd is het gebruik van zo een Coyote beperkt.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1195 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010 - 23:09:29 »

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1196 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010 - 23:59:22 »
(Ik weet het niet) Daarom de 'binnenweg'.
foei, je neemt andere wegen dan degene waarvoor je betaald hebt met je wegentax
voor sluipwegen met je extra betalen hoor
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1197 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 09:28:13 »
... Dan had je beter de A2 blijven volgen tot het knooppunt Kerensheide en daar de E314 gepakt. Gaat sneller, is veiliger.

Naar wat ik gehoord heb is het daar serieus aanschuiven rond het spitsuur. (Ik weet het niet) Daarom de 'binnenweg'.
De Rijksweg is niet veel beter hoor. Er moet al file staan voor de afrit naar Maaseik alvorens ik er aan denk zo 'binnendoor' te rijden.

Deze morgen bijna overhoop gereden door een lul in een bestelwagen. Meneer zat net te blackberryen en dan is het moeilijk om in de eigen rijstrook te blijven. Toen ik er wat van zei, haalde hij z'n schouders op. Gordel had ie ook niet aan.
« Laatst bewerkt op: donderdag 14 oktober 2010 - 09:31:02 door wooter »

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1198 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010 - 08:43:01 »
Dit...

Ik was de achterste groene... en de rode was een BMW met 4 pinkers aan... tegen meer dan 90 per uur... tot hij vooraan de rij was en de pinkers plots af mochten... Hij was het zeker beu in de file te staan, net als iedereen overigens.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1199 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010 - 17:52:08 »
Jari motorijders denken dat ze dat mogen. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien