Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906059 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1200 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010 - 00:57:11 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1201 Gepost op: zondag 17 oktober 2010 - 00:44:13 »
« Laatst bewerkt op: zondag 17 oktober 2010 - 00:50:49 door Rafael »

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1202 Gepost op: maandag 18 oktober 2010 - 08:23:12 »
Jari motorijders denken dat ze dat mogen. ::)
Het was een auto!!!  :o  :-\

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1203 Gepost op: maandag 18 oktober 2010 - 17:19:25 »

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1204 Gepost op: maandag 18 oktober 2010 - 19:59:55 »
Bumpers dienen om tegen te rijden. Bijgevolg is het belachelijk dat bumpers gespoten worden in koetswerkkleur. Een goeie grijze of zwarte bumper in hars kan wel tegen een stootje. Wie geeft nou 300 euro uit om een bumper te laten spuiten? Nu weet ik waarom de verzekeringspremies zo hoog oplopen.
Een auto is maar een gebruiksvoorwerp dat na gemiddeld 10 jaar op de schroot belandt met of zonder krassen.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1205 Gepost op: maandag 18 oktober 2010 - 20:16:43 »

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1206 Gepost op: maandag 18 oktober 2010 - 20:34:33 »
Bumpers behoren zo te zijn als op een Volvo 242/244/245. Van dik ijzer of aluminium, met een flinke plak rubber erop. En schokbrekers erachter.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1207 Gepost op: maandag 18 oktober 2010 - 22:45:42 »
Gisteren discussie met aangetrouwde familie ; volgens hem moesten ze oldtimers verbieden op de snelweg want hij had er eentje gezien die tegen 90 rechts reed en daardoor was het file...... :o
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1208 Gepost op: maandag 18 oktober 2010 - 23:55:23 »
Ahhh... Rubberen bumpers... Toen bumpers nog bumpers waren...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1209 Gepost op: dinsdag 19 oktober 2010 - 00:17:09 »
Bumpers dienen om tegen te rijden. Bijgevolg is het belachelijk dat bumpers gespoten worden in koetswerkkleur. Een goeie grijze of zwarte bumper in hars kan wel tegen een stootje. Wie geeft nou 300 euro uit om een bumper te laten spuiten? Nu weet ik waarom de verzekeringspremies zo hoog oplopen.
Een auto is maar een gebruiksvoorwerp dat na gemiddeld 10 jaar op de schroot belandt met of zonder krassen.

Dat is de opvatting van de meeste Fransen. Maar in andere landen leven er gelukkig nog mensen die beseffen dat bumpers alleen maar op de kermis dienen om tegen te rijden.

Vele mensen zijn er terecht ook op gesteld dat het uiterlijk van een gebruiksvoorwerp zoveel mogelijk ongeschonden blijft. Of is het zo dat jij niet geeft om krassen op je meubelen en je binnendeuren thuis?

Nu de meeste auto's vrij goed beschermd zijn tegen corrosie, belanden ze na 10 jaar nog lang niet op de schroothoop. En niet degelijk herstelde lakschade maakt bij wederverkoop wel degelijk een verschil uit.

De schade die iemand aanricht en waarvoor hij aansprakelijk is, dient vergoed te worden, of dat nu schade aan een bumper of aan iets anders is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1210 Gepost op: dinsdag 19 oktober 2010 - 10:27:47 »
Je moet ook niet veralgemenen Jozef, ik hou ook niet van krassen in mijn koetswerk of gebarsten lichten of wat dan ook, maar een krasje op mijn bumper is zelfs in Brussel als je je wagen op de straat parkeert onvermijdelijk , daarvoor moet je niet in Frankrijk gaan rondrijden.
Bumpers zouden zodanig gemaakt moeten worden dat ze tegen een stootje kunnen en krasbestendig zijn.
Je moet inderdaad lakschade aan het koetswerk laten herstellen om corrosie tegen te gaan. Maar bumpers kunnen normaal gezien niet roesten gezien ze in niet roestbare materialen vervaardigd worden. Spijtig dat vele bumpers tegenwoordig uit zwart plastiek bestaan met een dun laagje lak erover zodat elke krasje goed zichtbaar is.
De enige oplossing is om op het moment van verkoop je bumpers volledig te herspuiten, maar ik zou niet telkens elk krasje laten wegwerken.
Voor mensen waarvoor hun auto meer is dan alleen maar een vervoermiddel dat technisch volledig in orde moet zijn en vrij goed onderhouden raad ik met alle respect af om je mooie auto  zomaar ergens in een grote stad langs de straat te parkeren.


 

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1211 Gepost op: dinsdag 19 oktober 2010 - 10:38:35 »
Mazda, dat valt eigenlijk vrij goed mee... Ik sta nu niet dagelijks gefileparkeerd in Brussel, maar toen ik dat deed hebben mijn bumpers nooit krassen opgelopen.

In Brussel heb je volgens mij meer aan een goede nummerplaathouder op je bumper vooraan, tegen mensen die achteloos hun trekhaak in je bumper duwen.

Maar ik kan je wel vinden in je logica dat bumpers vroeger daarvoor dienden. Ik mis die tijd ook van zwarte bumpers met soms zelfs een rubberen rand in, net om als bumper te gebruiken. Jaguars van weleer hadden zelfs een systeem dat de bumper enkele centimeters meegaf bij dergelijk trage aanrijdingen.


Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1212 Gepost op: dinsdag 19 oktober 2010 - 10:39:03 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1213 Gepost op: dinsdag 19 oktober 2010 - 11:19:51 »
Met onze twee opvallende wagens valt het evenwel wel mee qua parkeerschade. Qua verf die van bumpers valt moet je eerder kijken naar het merk, want dergelijke dingen heb ik nog nooit meegemaakt op onze auto's, terwijl de Toyota van mijn broer vrolijk en spontaan alle lak verliest op zijn bumper. Ook zie ik regelmatig Peugeots waar je in de grille kan zien dat een stuk van de bumper vrolijk lak doet afschilferen.

Qua krappe inparkeervakken valt het ook erg goed mee. Nu heb ik wel een neus voor net die vakken die erg ruim zijn of niemand anders zou gebruiken (vlak bij boom, paal, ...) maar qua deuken in deuren heb ik nog niks meegemaakt, en als het toch voorkomt ken ik iemand die dat feilloos kan repareren. Recent viel er een tang op de motorkap van mijn auto en dat liet een deukje achter, maar is vakkundig opgelost.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1214 Gepost op: dinsdag 19 oktober 2010 - 11:52:13 »
parkings van grootwarenhuizen zijn ook altijd leuk
Mijn rechter-achterdeur is ook een heel stuk lak kwijt, de grondlak hangt er nog wel op, door een onverlaat die zijn deur tegen de mijne gekwakt heeft.

Met de auto van mijn vrouw, een peugeot 206cc dus nogal laag, zagen we nog net hoe een vrouw de schooltas van hare kleine van het dak van onze auto sleepte !  Heel het dak vol diepe krassen en de schuldigen zijn weg  >:(