Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1260 Gepost op: dinsdag 02 november 2010 - 20:08:36 »
Met de motorfiets geen problemen. Met de auto rijdt iedereen 50-60 waar je 70 mag, en hebben ze buiten de bebouwde kom allemaal ononderbroken middellijnen getrokken. Binnen de bebouwde kom mag je wel legaal inhalen, maar dat gaat dan weer niet want dan rijdt iedereen 50-60 :).

En een oude vent die het nodig vond om een sigaar uit het raam te flikkeren.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1261 Gepost op: woensdag 03 november 2010 - 12:52:22 »
ik zie een auto van rechts komen en stop
de dame die van rechts komt stopt ook
ik doe teken van 'rij door'
ze bekijkt mij vragend van 'waarom zou ik eerst moeten bewegen'
voorrangsregels zijn dus bij de ouderen nieet echt gekend
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1262 Gepost op: woensdag 03 november 2010 - 14:07:04 »
Vandaag weer een extreme linksplakker, hij gaat met een 110 km/u op het linkse vak van de E19 wanneer hij auto's voorbij steekt, als de baan vrij is accelereert hij tot boven de 130 km/u. Uiteindelijk raak ik hem voorbij en zie ik in mijn spiegel dat hij hetzelfde spelletje aan het spelen is. Hij komt zelfs wat later met zijn grootlichten achter mij wanneer ik aan het voorbijsteken ben tegen 120 km/u (GPS). Wat verder steekt een vrachtwagen voorbij op de linkerrijstrook op een 2x3 snelweg en houdt daarmee de boel goed tegen. Voorbijsteken doe je het liefst zonder richtingsaanwijzers, wanneer je twijfelt ga je gewoon in het midden van een 2x2 snelweg rijden.
Op de terugweg is er een domme koe die plots de rechter richtingsaanwijzer aanzet wanneer ze al op de rechter rijstrook rijdt. Er is geen parking of afrit in km te bekennen en op de pechstrook gaat ze ook al niet. Ziet die koe niet dat groene lichtje in haar dashboard en hoort ze dat geklik niet? Waarschijnlijk weer met veel andere zaken bezig dan het rijden zelf.
Uiteindelijk, Mechelen kruispunt Europalaan - Postzegellaan. Er staat een auto voor het rode licht die duidelijk met andere zaken in de wagen bezig is. Als het licht ondertussen al meer dan 5 sec. groen is en op de andere rijstrook al meerdere wagens zijn voorbij gestoken, besluit ik zijn aandacht te trekken met mijn claxon. Dit lokt een hele kwade reactie uit, hij besluit nog niet direct te vertrekken om dan tegen 20 km/u verder te tuffen op de linker rijstrook. Hij rijdt traag, wsl. is het een hele veilige chauffeur. >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1263 Gepost op: woensdag 03 november 2010 - 14:43:01 »
Nu je het over de europalaan hebt.
Ik was daar laatst in de buurt en normaal gezien is daar de vvr van toepassing, maar op één kruispunt staat een omgekeerde driehoek als je uit die nieuwe woonwijk komt.
Het bizarre is dat de bestuurder die de europalaan volgt richting vrijbroekspark op datzelfde kruispunt geen enkel verkeersbord heeft dat hem voorrang geeft.
De ene moet voorrang aan rechts verlenen zoals bij de andere kpt op de europalaan en de andere heeft een omgekeerde driehoek?

Maar geen nood. Blijkbaar heeft niemand er last van. Behalve die man van Ethias verzekeringen die net op dat hoekje woont waar die omgekeerde driehoek staat.
 

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1264 Gepost op: woensdag 03 november 2010 - 15:00:42 »
5 seconden wachten tot te claxonneren betekent 5 seconden minder lang dat die man moet wachten tot het oranje licht verschijnt om je te koeioneren door door het oranje te rijden zodat jij kan aanschuiven achter het verse rode licht.

Ik claxonneer na één seconde :).

Met mijn verse fluo-oranje helm zie ik vanop mijn motor heel wat GSM's door de auto vliegen als ik op mijn claxon duw :)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1265 Gepost op: woensdag 03 november 2010 - 18:01:44 »
En een oude vent die het nodig vond om een sigaar uit het raam te flikkeren.

Bwa.  Hier in Antwerpen zie je geregeld in de goot de inhoud van asbakken.  Dat kunnen ze blijkbaar niet gewoon ineens in de vuilbak deponeren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1266 Gepost op: woensdag 03 november 2010 - 19:48:33 »
Op de Antwerpse ring ben ik net ontsnapt aan een erge aanrijding. Een vrachtwagen had de snelheid van de file blijkbaar verkeerd ingeschaat en bleef maar verder denderen. Uiteindelijk bleek het knipperen van mijn remlichten hem toch te bereiken. Hij kon niet meer remmen en is met een agressieve snok naar links gevlogen. Ik schat dat hij me op ongeveer 1 m na heeft gemist. Ja, ja, truckers hebben overzicht omdat ze hoger zitten, ... Ik zal straks eens een emailtje laten vertrekken naar zijn bedrijf, de idioot! Mijn C5 was bijna een C3 en dat betekent dat men dichtbij de twee kinderen komt die op de achterbank keurig in geschikte zitjes zitten.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1267 Gepost op: woensdag 03 november 2010 - 19:54:06 »
Die heeft dan veel chance gehad.

1) Dat hij jou toch nog kon ontwijken
1) Dat er naast hem gelukkig niemand zat op dat moment
3) Dat zijn lading geen eigen leventje is gaan leiden, en de boel omkantelde
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1268 Gepost op: woensdag 03 november 2010 - 20:25:12 »
Ik vind het toch opvallend hoe bestuurders van bestelwagens, monovolumes, terreinwagens, SUV's en vrachtwagens met die hoge positie toch zo weinig kunnen zien. Alhoewel ik er ook moet bijvertellen dat het me wel opvalt hoe vaak vrachtwagens mij wel al zien naderen terwijl ik op de motor rij, terwijl automobilisten van alle aard niks opmerken.

Daarstraks op de E314 een dame die koppig links bleef plakken aan 110 km/u. Grootlicht, richtingsaanwijzers... Niets hielp. Gisteren op de aansluiting van de E40 naar de E314 overigens twee oudere dames in een klein gebakje die vermoedelijk 50 reden op het linkervak. Hun navigatie had waarschijnlijk gezegd "links houden!" want hun linker knipperlicht bleef ook aan staan.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1269 Gepost op: vrijdag 05 november 2010 - 14:46:23 »
Ritje Nijlen - Mechelen over de gewestwegen. Ik haalde voor zo'n 30 km een gemiddelde snelheid van 37 km/u  :-\.

Tussen Nijlen en Kessel is het nu volledig 50 km/u geworden, jaren geleden was het daar nog 90 km/u. Het gaat hier over een ruime gewestweg met afliggend fietspad, waar er dan nog een groot stuk zonder huizen is. Welke idioot heeft dat weer bedacht? In de buurt van Duffel hing ik dan weer achter een tractor, ik kon die meermaals voorbijsteken in alle veiligheid, maar de wegbeheerder vindt dat men daar beter niet inhaalt. Ik ben er dan maar blijven achter hangen tot het wel kon. Gelukkig reed die een goede 40 km/u ipv 25 km/u.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1270 Gepost op: zaterdag 06 november 2010 - 16:50:11 »
het heeft de laatste weken weer heel hard gewinterd

overal in het wegdek ontstaan nieuwe gaten

wanneer gaan ze eens inzien dat goedkoop geen goede koop is
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1271 Gepost op: zondag 07 november 2010 - 02:28:56 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1272 Gepost op: zondag 07 november 2010 - 10:30:14 »
Nooit gedacht dat het nog eens zou gebeuren! Na 5 jaar eindelijk nog eens een controle gehad! Zeer vriendelijk eigenlijk, alleen degene die ons naar de kant haalde sprong redelijk kort voor ons in. Gewoon de vraag of mijn vriendin gedronken had (zij reed), controle van boorddocumenten en rijbewijs. Mogen ze wel eens wat vaker doen.

Rafaël, ofwel had je zelf gezopen ofwel lig je onder de sloef dat je het stuur moet doorgeven aan je vriendin  ;D.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1273 Gepost op: zondag 07 november 2010 - 12:15:34 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1274 Gepost op: zondag 07 november 2010 - 22:05:29 »
Vandaag ben ik naar de kust gereden terwijl de laatste laag vernis van mijn parket hier thuis droogde. Op de terugrit driemaal slachtoffer geweest van een flagrante voorrangsnegatie. In de buurt van Diksmuide, op een 90 km/u weg reed er iemand voor op zo'n 50 m voor me in. Ik moest hard in de remmen op de voorrangsweg en gaf een geluidssignaal. Het gevolg, hij rijdt tergend langzaam waar ik hem niet voorbij kan en rijdt de max. snelheid op de andere stukken. Op de ring rond Brussel steekt een grote camionette het linker knipperlicht aan terwijl die naast me rijdt en probeert me van de kant te vagen. Mijn reactie, omdat ik ongeveer half voorbij de camionette reed was plankgas en geluidssignaal. Gevolg, die kerel is kwaad en komt een beetje kleven. Op de postzegellaan in Mechelen wil er iemand van de parking langs de weg, op de weg rijden en wil dit vlak voor mijn neus doen. Nog maar eens een geluidssignaal. Het wordt zeer erg in Belziek en dan hoor je op de radio triomfantelijk "eindelijk kunnen we trajectcontrole gebruiken", hebben ze er al eens aan gedacht om op voorrangsnegatie te controleren? Het zou in ieder geval een veel groter effect hebben op de statistieken!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519