Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906062 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1275 Gepost op: zondag 07 november 2010 - 22:21:32 »
Opmerkelijk hoe er gereageerd wordt...

Ben ik onderweg met de motorfiets als op de snelweg een voorligger voor me wil inrijden, zie je ze twijfelen, en terug afdruipen naar het rechtervak.

Ben ik onderweg met de auto, is er van twijfelen geen sprake, en grootlicht of geluidssignaal wordt beantwoord met obscene gebaren, een remtest, combinatie van de twee of niks.

Je moet niet twee keer raden wat tegenwoordig mijn favoriete vervoersmiddel is.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1276 Gepost op: zondag 07 november 2010 - 23:05:07 »
Euh de gewone fiets? ;D

Nee serieus, laatste tijd met de city-bike aan het rijden voor de fun 20-40km/dag, vaak ook bosweggetje meepakken.
Krijg veel voorrrang, meer dan ik had verwacht, schrikbewind en de arrogantie van veel andere fietsers zal daar wel mee te maken hebben.

Mijn fietske is een overjaarse Schauff die opgesmukt is met een paar betere schakelaars en nog wat klein prul, alles bij elkaar koste die mij 160€.
Soms kan ik het niet laten en haal ik dan een bling bling fiets in, ga er dan wel even naast rijden en zeg dan iets als ; "uw banden staan precies wat plat",en dan doorgeven ;D
Sorry maar kan dat niet laten, mijn fietske bolt echt vanzelf.

Moest iets doen nu ik deze zomer gestopt ben met roken... :D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1277 Gepost op: zondag 07 november 2010 - 23:21:04 »
Jo, zo'n fiets ken ik.

Ik heb een oude cyclo-crosser, ik heb die zo'n 15 jaar geleden overgekocht van een toenmalig Belgisch Kampioen cyclocross. Het was de fiets waarmee hij gewonnen had. Van zijn sponsor kreeg hij twee nieuwe fietsen met alles erop en eraan. Die nieuwe fietsen waren in carbon en zijn aluminium ros verkocht hij aan mij. Het is een Alan met een inderdaad een zeer goede groep erop (voor de kenners Shimano Dura Ace  :P). Als ik daar nu eens een veldtourtochtje mee ga rijden kijken al die mountainbikers minachtend. "Wat komt die kerel hier met zijn koersfiets doen" e.d. Dat ding weegt echter nog geen 10 kg, is uiterst wendbaar, schakelt altijd (zelfs als de derailleur vol modder of sneeuw hangt) en heeft banden aangepast aan het terrein. Het moeten al goeie zijn om me met hun zware, moeilijk schakelende en met dikke banden (totaal onaangepast aan het meeste terrein) uitgeruste ondingen voorbij te komen.
Ik rijd met crosstubes, dus eigenlijk geen risico op een 'slangenbeet', vooraan een sneeuwbandje omdat deze ook veel grip geeft in platte bochten en achteraan een band aangepast aan zwaar slijk. Dus grip in snelle bochten en tractie in de moeilijkste omstandigheden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1278 Gepost op: maandag 08 november 2010 - 09:56:05 »
Jo, zo'n fiets ken ik.

Ik heb een oude cyclo-crosser, ik heb die zo'n 15 jaar geleden overgekocht van een toenmalig Belgisch Kampioen cyclocross. Het was de fiets waarmee hij gewonnen had. Van zijn sponsor kreeg hij twee nieuwe fietsen met alles erop en eraan. Die nieuwe fietsen waren in carbon en zijn aluminium ros verkocht hij aan mij. Het is een Alan met een inderdaad een zeer goede groep erop (voor de kenners Shimano Dura Ace  :P). Als ik daar nu eens een veldtourtochtje mee ga rijden kijken al die mountainbikers minachtend. "Wat komt die kerel hier met zijn koersfiets doen" e.d. Dat ding weegt echter nog geen 10 kg, is uiterst wendbaar, schakelt altijd (zelfs als de derailleur vol modder of sneeuw hangt) en heeft banden aangepast aan het terrein. Het moeten al goeie zijn om me met hun zware, moeilijk schakelende en met dikke banden (totaal onaangepast aan het meeste terrein) uitgeruste ondingen voorbij te komen.
Ik rijd met crosstubes, dus eigenlijk geen risico op een 'slangenbeet', vooraan een sneeuwbandje omdat deze ook veel grip geeft in platte bochten en achteraan een band aangepast aan zwaar slijk. Dus grip in snelle bochten en tractie in de moeilijkste omstandigheden.
Cyclo-cross is veel sneller dan mountain-bike
Ik ging van mijn 8ste al elke week mee naar de cyclo-cross om er met de reserve-fiets te staan (1 jaar heb ik zelf gecrosst, maar de weg lag me beter)
Nooit begrepen waarom mountain-bike ineens zo populair werd; soms kwamen er na de cyclo-crossers ook nog mountain-bikers een wedstrijd rijden op hetzelfde parcours, de rondetijden schoten direct de lucht in vergeleken met die van de cyclo-crossers.
Cyclo-crossers zullen trouwens lopen op stukken waar dat sneller gaat dan fietsen (ik maakte trouwens nog de tijd mee toen de welgekende balken nog niet gebruikt werden en er enkel van de fiets werd gegaan om beken of grachten over te steken, trappen op te lopen of stukken die te modderig waren); mountainbikers ploeteren liever verder op de fiets, ook al kan je ze bijna voorbijwandelen

Ahja, en zo nen Alan (of Guerchiotti) had in die tijd zowat iedere zichzelf respecterende crosser, dat was 't gerief voordat de carbons opkwamen
sorry, beetje off-topic
« Laatst bewerkt op: maandag 08 november 2010 - 09:58:13 door KV »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1279 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 00:02:35 »
Ik moet bekennen dat ik vandaag een wel erg zware overtreding heb gemaakt in het verkeer. Deze namiddag heb ik in Mechelen een bevel van een bevoegd persoon genegeerd, het betrof hier een agente van de Mechelse politie. Ze gebaarde me om vooruit te rijden en ik ben achteruit gereden, dus bewust haar genegeerd!  :-[

Nu zal je denken, wat bezielt die JC, hebben de dampen van zijn parketwerken thuis zijn hersenen aangetast? Wel, bij mijn weten niet. Ik volgde echter de bevelen van haar collega die me achteruit liet rijden. Op hetzelfde kruispunt dus twee agenten met een conflicterende mening. Ik heb dan maar het bevel gevolgd van die agent waar ik even voordien nog info had gevraagd en die ik mijn spiegel nog altijd kon zien gebaren om achteruit te rijden. Eigenlijk is het een trieste situatie, ze begeleiden een speciaal transport dat alleen weg kan door tegen de richting een enkelrichtingsstraat door te rijden, waar ik alle begrip voor heb. Dat ze dan tenminste afspreken hoe ze één en ander gaan aanpakken. Daar wordt iedereen beter van, de weggebruiker, het speciaal transport en men krijgt er een professionele uitstraling door.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1280 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 00:45:17 »
Onduidelijke bevelen van zogezegd bevoegde personen zijn in België schering en inslag.

Naar aanleiding van een wielerwedstrijd in Hoboken staat er op een kruispunt een agent met één arm opgestoken, terwijl zijn collega die naast hem staat, wanhopige gebaren staat te maken opdat ik toch nog zou doorrijden. Ik heb laatstgenoemde toegeroepen: "Moet ik doorrijden? En zo ja, waarom niet?", verwijzend naar zijn collega.

Een agent die een VIP-vervoer voorafgaat, stopt met zijn motorfiets in het midden van een kruispunt, en steekt een arm omhoog, waardoor ik stop. Zodra ik gestopt ben, houd hij op met een arm omhoog te steken. Vermits hij geen teken meer geeft, maak ik dus aanstalten om te vertrekken. De agent blaast woedend op zijn fluitje, en zijn aangezicht slaat zo rood als een tomaat uit van woede.

Ik sta voor een rood verkeerslicht, houd dit in de gaten om te zien wanneer het groen wordt, en merk daardoor niet dat er intussen een agent het kruispunt opgestapt is en het verkeer vrijgeeft in de door mij gevolgde richting. Als ik hem uiteindelijk opmerk en vertrek, roept hij mij toe: "Gij slaapt zeker?". Waarop ik hem doodkalm door het geopend zijraam antwoord: "Staat U hier al lang?".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1281 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 00:52:30 »
Van 5 tot 7 november heb ik nog eens in Belgenland vertoefd.

Niettegenstaande ik er voorrang heb, laat ik ter hoogte van een oprit van de buitenring rond Brussel 2 bestuurders invoegen. Een derde probeert ook vóór mij in te voegen met een bestelwagen, waarbij hij rakelings naast mijn wagen komt rijden. Maar "teveel is trop, en trop is teveel", en dus rijd ik het gat dicht. Hij voegt dan maar in achter mij en volgt mij, waarbij hij minutenlang voortdurend met zjn grootlichten flitst.

Wanneer het verkeer op voormelde ring vertraagt, zie ik heel wat motorrijders tussen de linkse en middenste rijstrook laveren met de 4 richtingsaanwijzers ontstoken (uiteraard een overtreding). Is dit een nieuwe rage in België geworden?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1282 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 08:10:06 »
Wanneer het verkeer op voormelde ring vertraagt, zie ik heel wat motorrijders tussen de linkse en middenste rijstrook laveren met de 4 richtingsaanwijzers ontstoken (uiteraard een overtreding). Is dit een nieuwe rage in België geworden?
Dat is dan inderdaad een rage ja... Ik heb er nog (bijna?) geen enkele gezien die zijn 4 pinkers niet opzet!

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1283 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 08:24:30 »
Eigenlijk een nadeel van de vooruitgang...

Mijn eerste motorfiets had geen alarmlichten. Ik reed vaak met de richtingsaanwijzers naar links aan doorheen een file.

Mijn nieuwe motorfiets heeft wel alarmlichten. Als ik mijn richtingsaanwijzers aanzet, vallen die na 200 meter automatisch uit. Zonder enige knipperende verlichting val ik niet op als iets sneller rijdend verkeer (je wordt zelfs royaal gecoupeerd) en bijgevolg zijn de alarmlichten de enige methode om je te onderscheiden.

Ik wacht overigens op de eerste boete :). Maar 50 euro is peanuts als ik daarvoor een rit naar de spoedgevallen en carrosserieschade kan vermijden.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1284 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 15:05:52 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1285 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 16:38:31 »
... Maar wel in je auto blijven zitten eh :D

Nog leuk aan motorrijden is dat je vrolijk naast een voorrangnegator of ik-kan-niet-ritsen-dus-ik-hou-iedereen-op idioot kan gaan rijden en uitleg vragen bij het volgende kruispunt, zonder af te stappen :)

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1286 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 17:06:30 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 november 2010 - 17:34:36 door Rafael »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1287 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 17:53:31 »
Ik heb er eens ene omgeduwd, ...., die stond op het voetpad, er stonden meerdere mensen in de buurt die vroegen of het niet wat stiller kon, met 1 hand aan z'n oor van ik hoor niets en het andere maar janken aan de gas, en lachen dat hem deed, ik ben er vlak naast gelopen en heb hem per toeval omgestoten...
Politie is PV komen opmaken maar ik heb er toch al een jaar of 20 niets meer van gehoord. ::) 
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1288 Gepost op: woensdag 10 november 2010 - 12:12:43 »
Ja, ik ga natuurlijk niet aan mijn gas hengsten - de uitlaat laat nauwelijks wat horen. En het scheelt ook wel dat ik mijn vraag met een begroeting begin, en scheldwoorden niet gebruik. "Goedenmiddag, kan u me vertellen waarom u daarnet vlak voor me de rijbaan opdraaide, hoewel u duidelijk mij zag?". Dan krijg je wat gestamel en een "jama gij reed te snel!" en antwoord ik met "Maar meneer, ik sloeg net af van het kruispunt, waarbij ik in 2e versnelling reed en gezien het begin van de bebouwde kom zeker niet harder dan 50 reed."

Nee, het effect is dat van iemand die plots beseft dat dat anonieme verkeer niet meer zo anoniem is, en bijgevolg snel zijn kak intrekt :).

Als iemand de moeite zou nemen om uit te stappen, ben ik als motorrijder al ver weg of heb ik mijn fiets ook al lang op zijn zijpikkel staan, en ik heb een beschermend pak, stevige handschoenen, een paar bottinnen en een helm. Daarmee iemand een pak rammel uitdelen is gewoonweg oneerlijk :D

Nu, gelukkig komt het niet teveel voor, en ik ga met mijn brommer niemand klemrijden - dat gaat gewoon niet :).

In vergelijking met mijn collega-motorrijders ben ik een milde kerel :).

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1289 Gepost op: zaterdag 13 november 2010 - 01:03:59 »