Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906073 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1290 Gepost op: zondag 14 november 2010 - 10:10:57 »
2 rijstroken die naar links afslaan. De rechtse hiervan neemt de bocht zo ruim mogelijk en gaat nadien ook op de rechtse strook rijden, de linkse neemt de bocht korter en gaat ook op de linkse strook rijden. Blijkbaar moet je Einstein heten om dat te snappen, 2 keer op 2 keer dat ik zo'n kruispunt passeer deze week bijna prijs doordat de persoon rechts van mij véél te kort zijn bocht wil nemen.
En raar maar waar doen ze dat enkel bij PW's, als ik met de camionette onderweg ben zie ik dat nooit gebeuren. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1291 Gepost op: zondag 14 november 2010 - 10:51:20 »
De filemachine was weer in werking dit weekend. Gisteren deed ik de volledige lengte van het stuk E313 met portieken. Heel de lengte tot in Antwerpen stond op 90 km/u, deze morgend was dat ook nog zo. Het blijkt de gewoonte te worden daar, wanneer het regent heel de boel op 90 km/u.
Nu ben ik één van de eerste om te vertragen bij kans op aquaplaning, maar het redelijk blijven. Sommige stukken konden makkelijk aan 120 km/u bereden worden, andere wellicht wat trager op het moment van een hevige plensbui. Deze morgend miezerde het maar een beetje en was 120 km/u geen enkel probleem.
Als ze werkelijk bekommerd zijn rond watergladheid, dat ze de mensen hun banden dan beter controleren. Ik ben trouwens zeer tevreden dat mijn winterbanden er ondertussen al opstaan. Die zijn toch merkelijk beter in deze natte condities.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1292 Gepost op: zondag 14 november 2010 - 17:35:53 »
Als ze werkelijk bekommerd zijn rond watergladheid, dat ze de mensen hun banden dan beter controleren.
of ook beter materiaal gebruiken bij de aanleg van de wegen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1293 Gepost op: maandag 15 november 2010 - 11:21:49 »
Een kleine synthese van, een wat ongewoon, weekend.

Door omstandigheden moest ik dit weekend toch behoorlijk wat km afleggen. Dus toch maar door de regen en zich aanpassen aan de omstandigheden. Wat je allemaal niet ziet:

- sommigen rijden met hun mistlichten aan zeer hinderlijk en niet nodig
- anderen rijden overdag zonder dimlichten, vooral met de typische lichtgrijs metalic auto is dit levensgevaarlijk
- hard in de remmen gaan op een oprit, alsof ze plots beseffen dat veel water en bladeren gladde omstandigheden betekenen, maar blijkbaar toch niet weten dat je in een bocht beter niet remt
- nog meer middenstrook- en linksklevers, waarschijnlijk een groot gedeelte schoolmeesterkes die 'die gekken' die sneller durven rijden moeten tegenhouden
- volledig aangedampte ruiten en niet weten hoe die te ontwasemen (vooral door in de wagen met natte jassen te gaan zitten)
- toch nog één zien slippen op een uitrit van een snelweg, weliswaar niet erg, gewoon even achteraan opzij geslipt (niet echt uitgebroken en met een voorwielaandrijver), ikzelf slipte daar tegen die snelheid niet, wellicht door betere banden
- civiele bescherming met enkel blauw zwaailicht rijdt door het rood licht en gaat later onder de max. snelheid verder (60 km/u bij 70 km/u limiet)
- toch wel een groot aantal mensen die omgekeerd op de pechstrook staan, geslipt op een rechte snelweg  ???
- een éénzame motorrijder in volle regen, hij viel wel op door zijn zeer correct rijgedrag, aangepaste kleding, fluohesje aan, oranje helm, tegen zo'n 90 km/u. Hij bleek ook een voorkeur te hebben voor het spoor waar de wagens het water al wat hadden weggereden.

Eigenlijk een lijstje met flaters, behalve dan die motorrijder. Het lijkt me niet aangewezen dan met de motor te rijden, maar het leek er sterk op dat hij wist wat hij deed.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1294 Gepost op: maandag 15 november 2010 - 16:40:05 »
Daarjuist bijna nen Beetle tegen de vangrail gezien... door een of andere zot in een camionette met een ferme dode hoek of te weinig slaap... Mij was hij ook al voorbijgevlamd om vervolgens vol op de rem te gaan voor een flitspaal....

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1295 Gepost op: maandag 15 november 2010 - 19:07:05 »
Daarnet bijna nen Astra in mijn flank, pinken en gaan, ofwel goed zot. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1296 Gepost op: maandag 15 november 2010 - 20:57:59 »
- nog meer middenstrook- en linksklevers, waarschijnlijk een groot gedeelte schoolmeesterkes die 'die gekken' die sneller durven rijden moeten tegenhouden
of een aantal mensen die liever niet in een beek rijden
de sporen op het middenvak zijn meestal een cm of 5 minder diep dan die op het rechtse vak
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1297 Gepost op: maandag 15 november 2010 - 23:47:21 »

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1298 Gepost op: dinsdag 16 november 2010 - 10:00:59 »
dat is al in voorbereiding op de komende harde winter  ;D
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1299 Gepost op: dinsdag 16 november 2010 - 13:58:45 »
Daarstraks doodlopende straat (niet voor Fietsers), komt de vuilkar tegen en ga ik volledig rechts rijden met de fiets dan komt die vuilkar nog rakelings naast me langs, straat is er + 6 meter en er stond niets geparkeerd. >:(

Maar is het overal mist? Nee zekers want daarom rijden er zoveel zonder hun lichten aan. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1300 Gepost op: dinsdag 16 november 2010 - 14:15:57 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1301 Gepost op: woensdag 17 november 2010 - 02:08:43 »
Hier wel 20 verlichtingspalen, auto's à volonté MET (dubbele) mistlichten. >:(
Wedden dat sommigen ze nog niet eens uitgezet hadden van de vorige keer. :( >:( ::)

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1302 Gepost op: donderdag 18 november 2010 - 11:04:10 »
Vandaag heb ik het toch wel gevaarlijke en hinderlijke rijgedrag van een politiewagen mogen aanschouwen. Ik kreeg de Volvo in de gaten op de brusselse binnenring net na de aansluiting met de E19. De politiewagen reed op de linkerrijstrook aan ongeveer dezelfde snelheid als de vrachtwagen op de middenstrook, zo'n 70 km/u. Voor hem was er een gat van op zijn minst 500 m. Het ging hier duidelijk over het verkeer even tegenhouden. Uiteindelijk accelereert hij traag tot zo'n 100 km/u en gaat de vrachtwagen die ondertussen 90 rijdt voorbij. Ik steek die Volvo voorbij en ga de E40 op richting Brussel. Pas op het laatste moment besluit de politiewagen om ook de E40 te nemen waarbij ze gaan plakken op hun voorligger, wat ik mooi in mijn spiegel kon volgen.
Later gaan ze rechts voorbij en gaan ze weer kleven op een voorligger. Dit toen ze dan bij iemand die heel correct afstand houdt in de file en al anticipeert op het vertragende verkeer aan de afrit Evere.
De bestuurder van de Volvo valt verder nog op door een totaal onaangepaste zithouding, zeer naar voor geleund aan het stuur, rug geen contact met de zetel, armen te fel gebogen, ...
Dit gebeurd allemaal niet prioritair, zonder zwaailichten. Spijtig, ik had een meer professioneel rijgedrag verwacht.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1304 Gepost op: vrijdag 19 november 2010 - 23:29:01 »
Ik had 't ook al gelezen  :D (zie topic "echte mannen" bij humor).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone