Jama, die toelating zit in dat ministerieel besluit, tesamen met de voorwaarden
.
Dat MB ís uw toelating
.
Neen. Dat MB zijn de voorwaarden die de Minister van Verkeerswezen koppelt aan zijn toelating die hij:
* bij uitzondering
* wanneer de weersomstandigheden het rechtvaardigen
KAN geven, in de periode van 1 november tot 31 maart.
Geen toelating ==> spijkerbanden verboden
En vandaag is de 1 december dan heb ik geen "toelating" nodig. 
Toch wel! Hoe kan je nu over datgene blijven lezen wat ik in 't vet zette?
Spijkerbanden zijn verboden.
Wanneer de weersgesteldheid het rechtvaardigt kan de Minister van Verkeerswezen evenwel bij uitzondering en onder de door hem vastgestelde voorwaarden, het gebruik van die banden toelaten.
In de regel zijn ze dus verboden, tenzij de Minister van Verkeerswezen, bij uitzondering een toelating geeft, onder de door hem gestelde voorwaarden.
En die voorwaarden zijn dus vastgelegd door dat fameuze MB.
Enkel dat fameuze MB lezen, en daaruit opmaken dat ze sowieso zijn toegelaten van 1 november tot 31 maart: da's dingen uit hun context rukken. Je moet namelijk élke regel lezen. Dus ook degene die ik hier (nog maar eens) in het vet gezet heb. Niet enkel diegene die je toevallig goed uitkomen.
Te belachelijk om hierop nog te reageren.
Nu gaat ge nog alles verdraaien terwijl ik je op jouw foutieve interpretatie gewezen heb.
IK heb het M.B. volledig geciteerd, jij niet. En nu ga jij me zeggen dat ik het M.B moet lezen terwijl jij nog niet eens het 3e lid van het K.B leest.
Zelfs Touring gaat volgens jou STEVIG DE MIST in terwijl Touring dat volledige M.B. citeert op zijn website. Want jij hebt helemaal niets over het
geldige M.B. gezegd dat voorvloeit uit het KB betreft spijkerbanden.
Winterbanden zijn NIET verboden in de winter als men dat M.B. (= Wet) in acht neemt.
Lees nog maar eens mijn eerste reactie door:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2093.msg30465.html#msg30465En moest ge het niet begrijpen, winter is een vorm van weersgesteldheid.
En die weersgesteldheid heeft de minister vervangen door tussen 1 november en 31 maart in zijn voorwaarden te zetten, want in de
Art 1 - 9 van zijn M.B. is niets van weersgesteldheid vermeld. Dus pin U toch niet zo letterlijk vast op de woorden van het derde lid van dat K.B. want het M.B. vervangt volledig dat 3e lid.
Of denkt ge nu echt dat men elke dag opnieuw de Minister de toelating vraagt om eens "uitzonderlijk" met spijkerbanden te mogen rijden als de Minister van Verkeer het weer winters genoeg vindt ?

Elke dag naar de bandenboer, want vandaag mag het niet van de Minister, in Limburg ligt te weinig sneeuw...