Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1425 Gepost op: zaterdag 11 december 2010 - 16:48:15 »
Positieve aan de trip: motard die zijn hand op stak omdat ik wat verder uitweek naar links en hij meer plaats had in het aanschuiven

Er zijn ook heel wat motards die liever beide handen aan het stuur houden en bedanken met een teken met de voet. Je moet er maar eens op letten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1426 Gepost op: zaterdag 11 december 2010 - 17:15:16 »
De mannen van de winterdienst hadden hier vandaag blijkbaar niet goed afgesproken. Eerst maakt een grote sneeuwruimer de rijbaan vrij, waarbij de meeste sneeuw op het trottoir terechtkomt. 5 minuten laten tuft er een andere met een kleine sneeuwruimer op het trottoir en werpt de sneeuw die daar ligt terug op de rijbaan.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1427 Gepost op: zondag 12 december 2010 - 22:23:12 »
Er zijn ook heel wat motards die liever beide handen aan het stuur houden en bedanken met een teken met de voet. Je moet er maar eens op letten.
Doorgaans is de linkervoet de enige die niets te doen heeft, behalve als ik traag wil rijden :)  Rechterhand gaat helemaal niet want dat is de gashendel, en linkerhand gaat niet bij erg traag rijden want dat is de koppeling :).  Linkervoet kan wel lukken, als ik niet moet schakelen :).

En als iedereen op een E40 al vriendelijk links aanhoudt op het linkervak, vind ik het een beetje erover om continu te gaan zwaaien terwijl ik die hand liever gebruik om klaar te houden als een onverlaat vanop het middenvak plots wil invoegen in het linkervak.

Maar neem van me aan: dat links aanhouden op de linker rijstrook wordt geapprecieerd, ook al krijg je geen expliciet bedankje :).

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1428 Gepost op: zondag 12 december 2010 - 23:25:56 »
Rechterhand gaat helemaal niet want dat is de gashendel

Inderdaad. Ik heb me daarom dan ook al afgevraagd hoe de zwaantjes dat doen als ze je teken doen dat je aan de kant moet of ze moet volgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1429 Gepost op: maandag 13 december 2010 - 00:49:39 »
http://throttlemeister.com/
Bestaan er nog andere....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1430 Gepost op: maandag 13 december 2010 - 09:17:52 »
... En op de mijne zit cruise control die ik met de linkerhand kan bedienen. Of die zwaantjes die luxe al hebben weet ik niet, maar er zijn idd gasklemmen en dergelijke die toelaten dat de gashendel in een positie geblokkeerd wordt. Of gewoon de koppeling induwen en in vrijloop uitbollen.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1431 Gepost op: dinsdag 14 december 2010 - 17:03:52 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1432 Gepost op: dinsdag 14 december 2010 - 22:24:11 »
Ik ben vandaag ook eigenaar van een ketske in mijn voorruit. Dat het maar snel ophoudt met sneeuwen, tijdens droog vriesweer kan ik nog met de motorfiets rijden en daar is een visier van kunststof...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1433 Gepost op: woensdag 15 december 2010 - 00:40:52 »
Ik ben vandaag ook eigenaar van een ketske in mijn voorruit.

Kan het nog hersteld worden? Is het op een plaats in je directe gezichtsveld, waar de technische keuring het niet aanvaardt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1434 Gepost op: woensdag 15 december 2010 - 00:46:21 »
Netjes in het gezichtsveld... En er is een stukje glas aan de buitenkant eruit... Schoon werk.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1435 Gepost op: woensdag 15 december 2010 - 09:13:07 »
Netjes in het gezichtsveld... En er is een stukje glas aan de buitenkant eruit... Schoon werk.
carglass herstelt, carglass vervangt  :-\

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1436 Gepost op: woensdag 15 december 2010 - 11:14:00 »
carglass herstelt, carglass vervangt  :-\

Best NIET laten herstellen, dat trekt echt nergens op.   Ineens laten vervangen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1437 Gepost op: woensdag 15 december 2010 - 17:55:39 »
carglass herstelt, carglass vervangt  :-\

En jij betaald........................................................................ ........de publiciteit er rond.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1438 Gepost op: donderdag 16 december 2010 - 14:22:09 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1439 Gepost op: donderdag 16 december 2010 - 14:39:06 »
Hmmm ja... Dat continue voorspellen van horrorwinter van het KMI komt me flink de keel uit... Elke dag met de wagen voor Frankske z'n schoon ogen, om dan afgesneden te worden door bestelwagens (ja oetlul ik had u gezien en gij had mij gezien toen ge links voorsorteerde om de oprit op te rijden en vervolgens mij coupeerde om bij de volgende afrit voor me af te slaan. Doe vervolgens niet verbaasd dat ik van mijn neus maak).

En oh ja. Vrachtwagen van de federale die een kruispunt oprijdt terwijl ie ziet dat ie er niet af zal geraken voor het rode licht. En vervolgens de hele zooi blokkeert.

Ik begrijp overigens ook niet waarom men het verkeer op de Leuvensesteenweg tussen Zaventem en Brussel fnuikt. Het is nu niet alsof de massa file vanaf 3 uur een massa pendelaars aantrekt die denken in de file sneller te zijn dan langs de naastgelegen E40... Kans is dus groot dat dat allemaal lokaal verkeer is...