Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1470 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 10:00:55 »
Ik heb me deze morgend ook naar het werk geploeterd. Ik geraakte bijna niet weg thuis, een dametje versperde de weg met haar peugeot op zomersloffen. Als zij de moeite niet nemen om wintersloffen te steken en nog meer om hun auto sneeuwvrij te maken help ik niet met duwen. In Mechelen blijkt er nog maar weinig zout te zijn, maar ik kwam nog vlot vooruit. Op de E19 heb ik dan maar de linker rijstrook genomen, er lag nog wat sneeuw op, maar het reed vlot.

Aan bangschijters is er wel geen gebrek op de baan. Blijkbaar zijn die bangschijters dikwijls diegenen die hun auto niet sneeuwvrij maken!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1471 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 10:24:43 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1472 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 11:04:36 »
Er komt hier juist een kerel binnenlopen met de vraag om zijn auto van de parking te duwen, hij geraakt er niet weg. Blijkbaar een BMW met zomerbanden, voor mijn part was hij blijven staan, zoiets kan je beter uit het verkeer houden!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1473 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 11:25:21 »
Kindjes met de slee naar school gebracht.  Vinden ze natuurlijk geweldig!  Op de terugweg eentje zien sukkelen omdat ze niet wegraakte.  Ook hier: zomersloffen, en madam maar gas geven dat 't kletterde.

Slim zag ze er niet uit, maar  't was een "ferm" ding.  Dus ik besloot haar maar wat te helpen.  Ik zie een zak rijnzand liggen van de verbouwingen aan hun huis.  Ik vraag een schop, en ze kijkt mij vragend aan wat ik van plan ben.  Van zand gaat da ijs toch nie dooien?.  Wedden dat ik uwen auto er in een handomdraai uithaal?  Ik smijt wat zand voor haar wielen, neem met de hand nog wat extra zand waarmee ik haar wielen wat droogwrijf.  Probeer nu nog eens?  Twee seconden later was ze eruit, natuurlijk.  Ze kijkt me vragend aan: "Oe kanda?"  Magie, mevrouw, pure magie.

Kijk eens naar je buren, die hebben toch geen problemen hé met hun winterbanden....  Soit, erg overtuigd van het nut ervan, leek ze me nog steeds niet.
 
Ik kijk haar nog eventjes na.  Merk dat het eerder de auto is die met haar op stap is, ipv omgekeerd.  :o

Halvelings begin ik er al spijt van te krijgen dat ik haar op weg geholpen heb.  De verkeersveiligheid heb ik alvast niet gediend, helaas.  Toemme toch.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1474 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 11:49:08 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1475 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 12:34:20 »
Snoeper!  ;D ;D ;D

Ik heb m'n ogen gratis en voor niks gekregen.  En dus maak ik er gebruik van ook.

Overigens geen probleem voor m'n echtgenote.  Ik mag van haar gerust honger krijgen op een ander.  Zolang ik maar thuis kom eten, vindt zij 't best OK.  ;D :D ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1476 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 13:18:21 »
Vanmorgen zonder enig probleem naar 't werk gereden. Hoewel er hier in de straat noch geschoven noch gestrooid wordt, geraakte ik zonder winter-wonder-banden redelijk gemakkelijk op de provinciale weg. Die er ook volledig wit bijlag.

Pas bij Tilburg was er enig asfalt te zien op de plaatsen waar de weg behoort te liggen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 24 december 2010 - 17:03:18 door Daffodil31LE »
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1477 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 16:51:21 »
Hier zijn het uiteraard toeristen die wat hulp nodig hebben.

Een al wat rijpere dame geraakte met haar zware Mercedes niet van de parking van een supermarkt (de uitrit loopt bergop naar de straat). Ik vroeg haar: "Heeft U al eens in tweede versnelling geprobeerd?" Hop, weg was ze.  :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1478 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 00:05:29 »
Een oudere wagen is een zegen dezer dagen, ik heb een zachte bezem van 60 cm in 3 halen heel het dak sneeuwvrij, nog 1 voor de voorruit en idem achteruit, 2 halen op de motorkap en amper een minuut verder is mijn wagen nagenoeg sneeuwvrij. ;D
Motor starten, lichten op, achteruitverwarming op en dan met een sneeuwborsteltje het feinere werk, luchtroosters-rond ruitenwissers, ruiten.
Ben op max. 5 minuten toch aan het rijden en dat zonder op het einde van de straat met aangedampte ruiten langs de kant te staan.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1479 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 02:11:51 »
Motor starten, lichten op, achteruitverwarming op en dan met een sneeuwborsteltje het feinere werk, luchtroosters-rond ruitenwissers, ruiten.
Ben op max. 5 minuten toch aan het rijden en dat zonder op het einde van de straat met aangedampte ruiten langs de kant te staan.

Niet goed voor het milieu, de motor al starten voor je klaar bent om te vertrekken, en in Duitsland zelfs strafbaar.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1480 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 02:56:08 »
Niet goed voor het milieu, de motor al starten voor je klaar bent om te vertrekken, en in Duitsland zelfs strafbaar.

Ook niet echt handig en veilig om volgende reden.

Ben op max. 5 minuten toch aan het rijden en dat zonder op het einde van de straat met aangedampte ruiten langs de kant te staan.

Omdat mijn voertuig in de garage staat heb ik er geen last van maar de laatste weken er al verschillende gezien die zomaar stoppen in het midden van een drukke verkeersader, al dan niet met knipperlichten op, omdat ze niets meer zien wegens aanvriezende waterdampen aan de ruiten.
Ook al anderen gezien die gewoon doorrijden waarbij je je afvraagt .... heuuuu  :o ???

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1481 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 09:12:20 »
Niet goed voor het milieu, de motor al starten voor je klaar bent om te vertrekken, en in Duitsland zelfs strafbaar.

Tenzij je er van uit gaat dat sneeuwruimen een "noodzaak" is, is het In België ook verboden volgens mij:

8.6. Het is iedere bestuurder verboden de motor in vrijloopstand herhaaldelijk te versnellen.

De bestuurders mogen daarenboven de motor niet laten draaien in vrijloopstand, behalve ingeval van noodzaak.



Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1482 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 09:17:09 »
Omdat mijn voertuig in de garage staat heb ik er geen last van maar de laatste weken er al verschillende gezien die zomaar stoppen in het midden van een drukke verkeersader, al dan niet met knipperlichten op, omdat ze niets meer zien wegens aanvriezende waterdampen aan de ruiten.
Ook al anderen gezien die gewoon doorrijden waarbij je je afvraagt .... heuuuu  :o ???

Ook zie ik (iets te) vaak camions waar dan hele klodden ijs afvallen.  Meestal bache-wagens, waar water op lag dat gaan bevriezen is.  De camion gaat rijden, en door de Parijs-Roubaix toestanden op onze wegen, komt dat ijs los.  Bijwijlen verdomd grote klodden ijs ook.  Je zal maar zo'n ijsklomp door je vooruit krijgen, of als motard op je kop.

Ik geef toe dat het lang niet altijd even eenvoudig is om dat ijs er weer af te halen.  Maar als ik er zelf mee moest rijden, ik zou toch nadenken of er 1 of andere oplossing om zulks te vermijden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1483 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 10:06:15 »
8.6. Het is iedere bestuurder verboden de motor in vrijloopstand herhaaldelijk te versnellen.
De bestuurders mogen daarenboven de motor niet laten draaien in vrijloopstand, behalve ingeval van noodzaak.

Citaat van: de wegcode
Artikel 1. Toepassingsgebied

Dit reglement geldt voor het verkeer op de openbare weg en het gebruik ervan, door voetgangers, voertuigen, trek-, last- of rijdieren en vee.
op mijn oprit is dit dus niet van toepassing ;)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1484 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 10:46:24 »
Niet goed voor het milieu, de motor al starten voor je klaar bent om te vertrekken, en in Duitsland zelfs strafbaar.

Tenzij je er van uit gaat dat sneeuwruimen een "noodzaak" is, is het In België ook verboden volgens mij:

8.6. Het is iedere bestuurder verboden de motor in vrijloopstand herhaaldelijk te versnellen.

De bestuurders mogen daarenboven de motor niet laten draaien in vrijloopstand, behalve ingeval van noodzaak.




Ik versnel hem ook niet zomaar, opgerolde gazet tussen het gaspedaal en de middentunnel, rpm op  1300. ;D
Voor mij is het noodzaak, de wagen staat altijd buiten dus moet hij met dit weer net wat langer op benzine draaien eer ik op LPG kan schakelen.
Op benzine rijden doe ik liever niet want 200.000 +KM op LPG hebben de ECU wel danig gemold, een nieuwe kopen doe ik niet.
Verder vind ik het belangrijk om een beetje comfortable te rijden, ruiten die van zichzelf open blijven (ik heb denk ik zelfs geen zeem meer), niet uit mijn jas bibberen en vul maar aan, duidelijk noodzaak voor mij. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien