Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906139 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1500 Gepost op: maandag 27 december 2010 - 18:57:59 »
Vorige week zijn die dingen (ofwel degenen die instaan voor de bediening ervan) daar nog maar eens compleet beginnen te flippen. 
Die flippen elke week ...

Citaat
Ik reed onder zo eentje door, en dat ding geeft aan: einde snelheidsbeperking 70 (C45).  Mijn eerste gedachte was nog: "Toemme, 'k heb iets gemist precies, al een chance dat ze niet staan te flitsen". Soit, ik rij dus gewoon verder.  En even verderop zie ik groene neerwaarts gerichte pijltjes opnieuw overgaan naar C45, vervolgens weer naar groene neerwaarts gerichte pijltjes etc.
Helemaal goed wordt het als ze de X niet opheffen met groene pijlen , maar denken dat dat met C43s ook gaat ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1501 Gepost op: donderdag 30 december 2010 - 00:29:25 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1502 Gepost op: donderdag 30 december 2010 - 19:29:45 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 30 december 2010 - 19:33:11 door Rafael »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1503 Gepost op: donderdag 30 december 2010 - 19:40:17 »
Bezigheidstherapie?  Lang toekomen met weinig werk
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1504 Gepost op: donderdag 30 december 2010 - 23:52:59 »
Inderdaad vandaag waren ze ook hier.
Misschien een tip voor de gemeente Ranst, zorg dat die kerel een rijbewijs krijgt.... :-X
Enfin heel het dorp stond sneeuw te kuisen, misschien inderdaad door die sneeuwruimer, veel mensen die de goot aan het open maken waren.
Voor ons huis is het nu op straat bijna sneeuwvrij maar wel spiegelglad, hopelijk dooit het morgen nog genoeg om op te drogen .
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1505 Gepost op: dinsdag 11 januari 2011 - 03:18:51 »
Zag u het ook op TV?
Eerste elektrisch laadpunt ingehuldigd in Antwerpen, Ingrid Lieten mocht met de E-wagen vertrekken, zonder gordel. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1506 Gepost op: vrijdag 14 januari 2011 - 15:12:17 »
'K ga nu in het kort 2 banden vervangen en het zullen zomerbanden zijn. ::)  :-[
Uniroyal RainExpert , eentje van de betere zowel nat als droog , volgens de Duitse testen pak beter dan de Agilis die er nu onder ligt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1507 Gepost op: maandag 17 januari 2011 - 18:00:49 »
Paar fietsschoenen gekocht met bijhorende pedalen, binnenkort ik dus ook zonder reflectors op de pedalen. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1508 Gepost op: dinsdag 18 januari 2011 - 08:00:51 »
Paar fietsschoenen gekocht met bijhorende pedalen, binnenkort ik dus ook zonder reflectors op de pedalen. ::)

Mijn schoenen zijn voor aan mijn voeten en mijn pedalen horen bij de fiets. ??? ::) ;D

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1509 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 08:57:59 »
Kom ik deze morgen aan bij m'n werkplek, als ik zie dat de politie een takelwagen heeft gevraagd een vrij nieuwe BMW 3-reeks te takelen. Ik kijk naar de borden van het parkeerverbod die daar tijdelijk zijn geplaatst, en het valt me op dat de datum zegt "20 et 25/01". Het is vandaag de 21ste.

Ik wandel naar de nabij geparkeerde politiewagen waar twee agenten zich warm houden, en meld hen dat de borden spreken over de 20ste en 25ste januari, en vandaag is het de 21ste. Agent springt uit haar wagen, roept naar de takelaar om te wachten, checkt beide borden en inderdaad, een fout gemaakt!

De verantwoordelijke van de verhuisfirma krijgt het in de mot en gaat verhaal halen bij de agenten: op zijn papier van de gemeente staat natuurlijk 20 tot en met 25 januari.

De auto moet dus weg, maar takelen en stalling gaat dus op kosten zijn van de gemeente. Even verplaatsen naar een andere parkeerplaats gaat niet want om 8u30 zijn de beste parkeerplaatsen al weg.

De wagen is dus toch afgesleept. Ik hoop dat de eigenaar/bestuurder toch niet gepresenteerd wordt met een boete en takelkosten, want ik ga ervan uit dat die werkmannen natuurlijk die borden zo snel mogelijk gaan aanpassen zodat alle bewijs verdwijnt.

Alle, behalve dit bewijs:


Probleem natuurlijk dat ik de bestuurder niet ken, en de bestuurder niet weet wat er deze morgen met zijn wagen is gebeurd en of dat terecht was.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1510 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 09:18:59 »
Een vrij nieuwe BMW 3-serie in de buurt van je werkplek is waarschijnlijk één van je collega's! Dat is al helemaal zeker als hij een parkeerkaart had liggen. Is er een plek om dit op het intranet te zetten?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1511 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 10:36:48 »
Ik moest gisteren in Antwerpen-Noord zijn... Heb er bijna twee uur over gereden! De weg naar huis was bijna even erg...
En dat is dan 43km op 34 minuten volgens googlemaps...

Deze ochtend heb ik er maar 45 minuten over gedaan... Ik vond het verdacht rustig vandaag?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 januari 2011 - 10:42:16 door Jari »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1512 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 12:42:24 »
Kom ik deze morgen aan bij m'n werkplek, als ik zie dat de politie een takelwagen heeft gevraagd een vrij nieuwe BMW 3-reeks te takelen. Ik kijk naar de borden van het parkeerverbod die daar tijdelijk zijn geplaatst, en het valt me op dat de datum zegt "20 et 25/01". Het is vandaag de 21ste.
Is dat éénrichtingsverkeer wooter ?

Van voor naar achter in de foto ?
Anders staan de bordjes verkeerd ...

In de foto staat trouwens een verkeersbord in de andere richting op het trottoir


Tijdelijke parkeerreglementeringen zijn een regelrechte pest in dit land, en zo goed als nooit correct opgesteld.

Op de foto is ook geen reglementair onderbord aangebracht onder de E1, want deels zwart ipv blauw.
Ook de opschriften zijn niet regelmatig (afmetingen en lettertype).
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 januari 2011 - 12:46:09 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1513 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 13:40:53 »
1 van de 2 van die verhuiswagens (camion of ladderlift), staat trouwens ook verkeerd opgesteld tov de rijrichting.  En als ik dan zie hoever die camion uit de goot staat....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1514 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 14:13:22 »
Inderdaad een eenrichtingsstraat.

Toen ik deze middag passeerde, was de "et" al vervangen door "-". Bewijzen uitgewist dus. Als de agente de fout vergeet te vermelden en de chauffeur een boete opmaakt, is die mens onterecht vies bescheten.

En ja, Ina, je hebt volledig gelijk. Nu nog een agent vinden die al die fouten wilt vaststellen.