Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906066 keer)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1515 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 14:19:59 »
En ja, Ina, je hebt volledig gelijk. Nu nog een agent vinden die al die fouten wilt vaststellen.

Dat wordt moeilijk, als de bewijzen al uitgewist zijn intussen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1516 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 14:27:16 »
En ja, Ina, je hebt volledig gelijk. Nu nog een agent vinden die al die fouten wilt vaststellen.

Dat wordt moeilijk, als de bewijzen al uitgewist zijn intussen.
Men kan alle middelen aanvoeren.
Ook - en vooral - foto's van de feitelijke toestand.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1517 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 14:28:20 »
Inderdaad een eenrichtingsstraat.
In welke richting dan ?
Dat bordje staat in de andere richting dan het vaste bord.
(of is dat gedraaid voor de foto ? )

Citaat
Toen ik deze middag passeerde, was de "et" al vervangen door "-". Bewijzen uitgewist dus. Als de agente de fout vergeet te vermelden en de chauffeur een boete opmaakt, is die mens onterecht vies bescheten.
Mailtje naar de lokale politiecommisaris.
CC of afdrukje naar politieparket.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1518 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 14:36:25 »
Het bord staat in de juiste richting. Het is de verhuiswagen die er achteruit is ingereden...

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1519 Gepost op: vrijdag 21 januari 2011 - 16:48:19 »
Kom daarstraks 10 minuten na het einde van de school aan de school, er zijn al redelijk wat parkeerplaatsen vrij maar toch zie ik een bomma haar auto parkeren waar er een E3. Stilstaan en parkeren verboden bord staat.
Ik maak er haar attent op maar het is maar voor ff en de rest doet dat ook is haar antwoord, ik heb haar gevraagd of ze totaal geen verstand had en dat dit bord er staat om de veiligheid aan de school te vergroten.
Toen ik terug buiten kwam had ze haar wagen 10 meter achteruit gezet op een plaats waar je wel mag parkeren, doch 1 meter vanaf de stoeprand, best lastig in een straat van 5 meter breed maar hij stond nu wel goed mijnheer..... :-X

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1520 Gepost op: zaterdag 22 januari 2011 - 01:02:34 »
En ja, Ina, je hebt volledig gelijk. Nu nog een agent vinden die al die fouten wilt vaststellen.

Dat wordt moeilijk, als de bewijzen al uitgewist zijn intussen.
Men kan alle middelen aanvoeren.
Ook - en vooral - foto's van de feitelijke toestand.

Helpt dat veel, als je zelf niet beboet bent en de (onterecht) beboete/weggesleepte partij niet kent?  Hopelijk voor de eigenaar van die auto wel, natuurlijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1521 Gepost op: zaterdag 22 januari 2011 - 20:16:39 »
Helpt dat veel, als je zelf niet beboet bent en de (onterecht) beboete/weggesleepte partij niet kent?  Hopelijk voor de eigenaar van die auto wel, natuurlijk.
Het is heel gemakkelijk weg te moffelen natuurlijk, al zit men ook met het risico dat de fotograaf de getakelde wel kent ...

Als de bewuste agenten slim zijn, vermelden ze in hun PV de opdrachtgever voor de plaatsing van de borden (kunnen ze opvragen op "den bureau") en worden de takelkosten nadien op hem verhaald ipv de bestuurder.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1522 Gepost op: zaterdag 22 januari 2011 - 20:31:37 »
Vandaag even heen en terug naar Nieuwegein geweest, denk dat het bijna evenveel Belgische als Nederlandse kilometers waren, in Nederland 10 patrouillewagens gezien, in België geen één.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1523 Gepost op: maandag 24 januari 2011 - 09:58:58 »
Vandaag ben ik nog maar eens getuige geweest van verkeersagressie. De exacte aanleiding was me niet duidelijk, wellicht was de aanleiding het niet laten invoegen van een truck met oplegger door een camionette. Ergens tussen de afrit van Zemst en de parking in Puurs op de E19, in volle file, stapte de truckchauffeur uit en uitte verbaal geweld naar de bestuurder van de camionette. Die had een gat voor zich en reed gewoon verder waarna de trucker nog wat schoppen en slagen richting camionette slingerde.
Uiteindelijk ging de truck de parking op in Puurs, zo gehaast was hij dus ook weer niet.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1524 Gepost op: maandag 24 januari 2011 - 14:43:02 »
Puurs langs de E19?

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1525 Gepost op: maandag 24 januari 2011 - 14:44:43 »
Ik ben vrijdag bijna van de baan gereden door een camion.... Ik reed op het 2de vak van rechts naast een camion die me stilletjes voorbij aan't rijden was... Ineens smijt hij zich voor me, maar tegelijk gaan zijn voorgangers in de remmen!!!!! Gelukkig was er niemand rechts van me!!!!!!!!!!!! Bah...

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1526 Gepost op: maandag 24 januari 2011 - 14:55:09 »
Camions die u voorbijrijden? Dat gebeurt mij nu nooit zie...

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1527 Gepost op: dinsdag 25 januari 2011 - 11:14:43 »
't Was wel file he...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1528 Gepost op: donderdag 27 januari 2011 - 15:01:11 »
Ik ben vrijdag bijna van de baan gereden door een camion.... Ik reed op het 2de vak van rechts naast een camion die me stilletjes voorbij aan't rijden was... Ineens smijt hij zich voor me, maar tegelijk gaan zijn voorgangers in de remmen!!!!! Gelukkig was er niemand rechts van me!!!!!!!!!!!! Bah...

Mischien smeet hij zich voor jou, omdat zijn voorgangers in de remmen gingen?  

Mogelijke oorzaken: camion hield onvoldoende afstand, was niet erg alert, linkervoet niet op de voetsteun doch opgetrokken,... enfin noem maar op.  

Plots remmen zijn voorliggers dan, en is 'm dik te laat, natuurlijk.  Zijn euhm "oplossing dan": hij smijt zich maar pardoes voor jouw neus.  En jij moet dan maar zien dat je er niet onder knalt....

Als jij op het tweede vak, rechts naast ne camion rijdt, dan rijdt die camion dus op de derde rijstrook?  ::)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1529 Gepost op: vrijdag 28 januari 2011 - 00:11:58 »
Vandaag op de E19 was het serieuze "koekenbak", kop-start aanrijding met 7 voertuigen! Ze zullen wel te snel gereden hebben, afstand heeft daar absoluut niets mee te maken, als ze stilstonden was dit nooit gebeurd!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519