Deze ochtend weer een leuke.... Voor zo lang we 90 mochten/konden, was het eigenlijk zeer aangenaam rijden. Maar daarna.... Ik ben blij dat ik nog leef, ik had een zeer vriendelijke camionchauffeur in mijn gat hangen... Dim dim dim.... Die reed zo dicht achter mij als dat een Lijnbus achter je staat aan het rood licht!!!!!! Ik vind het echt frustrerend... vooral als je weet dat de mensen op het einde van de Kennedytunnel altijd gaan remmen (ik weet niet waarom, maar het is altijd zo) en je daarom wat afstand probeert te houden! Ik denk dat het echt niet veel schol vandaag
Bij mijn weten remmen ze altijd voor het inrijden van de tunnel en dat was al zo voor dat de snelheidsbeperking er was. Om te weten dat het met de snelheidsbeperking nog een stuk erger is moet je niet gestudeerd hebben.
En aan het einde van de tunnel remmen ze inderdaad nog een keer, vooral richting Nederland, en dat is grotendeels omdat er tal van bietekwieten zijn die zich op het (te) laatste nippertje nog inkappen om richting Wilrijk te gaan en dat zelfs van de linkerrijstrook.
Dat in combinatie met anderen die eerst eens (bijna) stoppen, om na te denken of ze wel de afrit gaan nemen of niet?, maakt het spel compleet.
Daar afstand houden moedigt de inkappers alleen maar aan en gezien enkel kassaflitsen belangrijk is in Vlaanderen zie ik het nog niet direct beteren.
Die vrachtwagenbestuurder hoopt alleen maar niet teveel te moeten remmen ook om toch op een redelijke manier de heuvel boven te geraken.
Het hele systeem daar zit volledig fout in elkaar waardoor veilig, vlot en milieubewust er een gevecht leveren op leven en dood. (waar niet eigenlijk in Vlaanderen)
Vrachtwagens die moeilijk omhoog geraken? Op een helling als de Kennedytunnel? Met wat voor rommel rijden die daar rond? Die zouden hier niet ver geraken...
Dat is kwestie van interpretatie van de snelheid.
Aan 60km/u de Kennedytunnel uitrijden lijkt traag terwijl dat op de meeste bergwegen al redelijk vlot tot snel lijkt. Afhankelijk of het een autosnelweg is of een bergpad.
Die zouden hier niet ver geraken...
De verhuis is nochtans redelijk vlot verlopen terwijl ik zeker weet dat ik met hetzelfde voertuig en dezelfde lading ook met datzelfde probleem geconfronteerd zou worden aan de Kennedytunnel.
0.5 liter teveel verstookt vandaag met die onnozele 90 
Ik 6 liter op 197km en een gemiddelde snelheid met een begrensd voertuig die een stuk lager lag dan normaal.