Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1605 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 16:55:09 »
Daarnet het drukste kruispunt van onze gemeente wat gade geslagen.  Omstreeks half vier, komt onze wijkagent het verkeer hier regelen.  Want dan komt er hier een echte carroussel van auto's op gang, en wordt 't hopeloos.

Wat ik op welgeteld een tiental minuten gezien heb, hou je gewoonweg niet voor mogelijk.

* Armen horizontaal, 'k volg de richting van zijn arm.  Maar allé, eigenlijk wil ik naar links.  Toemme.  Met die agent, zou da nu wel mogen?  Ha, hij doet al teken dat da mag.  Oef. (zeker 6x)
* Vervolg: ik wil linksaf, hoe moet ik mijnen bocht nu pakken?  Hoe, wat nu?  Voor die agent doorschieten mag ni?  Ik moet mijnen bocht naar links zo ruim mogelijk nemen of watte? (zeker 4x)
* Eentje twijfelde, corrigeerde dan maar, (maar niet genoeg) en reed daardoor letterlijk tegen de broek van die agent.
* Vervolg: Hoe, wat doe ik nu weer verkeerd, meneer den agent?  Moet ik die tegenligger nog voorrang verlenen ook of watte? (zeker 2x).
* Ha zijnen arm gaat al omhoog, zie.  Dan is 't mijn beurt.  Ik sta hier nu al lang genoeg te wachten.  'k Zal maar alvast doorrijden.  Huh?  Waarom fluit hij nu, en wordt hij zo kwaad?  Nog maar  eens proberen.  Oei, nu krijgt die agent 't precies helemààl.  Jajaa, 't Is al goed.  'k Zal wel wachten.
* Vervolg (diezelfde kerel): intussen had de agent zijn armen horizontaal gestrekt in zijn richting.  Meneer bleef staan.  Agent moest drie keer fluiten en met handen en voeten duidelijk maken dat hij nu moest doorrijden.  'k Zag die man een koppeke trekken van "Jajaa jong. 't Is al goe.  stoppen, doorrijden, ge moet weten wat ge wilt hé"
* Internationale vrachtwagenchauffeur (trekker-oplegger): Ik wil hier rechtdoor.  C39 of niet.  Ikke ni verstaan.  Oesje, polies wijst naar mij dat ik naar rechts moet.  Maar ik wil rechtdoor,
   potverdekski.  (agent wijst nog eens duidelijk naar C39, en maakt de man nogmaals duidelijk dat hij naar rechts moet).  Ikke stoppen, en ikke rechtdoor wijzen.  Claxonneren en nog eens
   proberen rechtdoor te rijden.  Waddisdana, ikke rechtdoor willen.  Miljarski, die tweede polies pakt precies iets om te schrijven.  Toch maar naar rechts, dan.
* Hoe, wat doe ik nu verkeerd, zeg?  Ik ben toch maar met de fiets.  Wat interesseren mij die bevelen nu.  Amaai zenne, moet die agent daar nu kwaad voor worden.  Dat 'm de dieven eens    
   gaat vangen ipv mij lastig te vallen.

En dan vergeet ik nog de helft.  Zo simpel: welgeteld twee eenvoudige bevelen.  En ze werden correct getoond ook.  Ik weet niet of ik nu moest lachen of wenen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 februari 2011 - 12:27:39 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1606 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 17:01:39 »
Enfin dat is anders dan ik heb gezien.
Rij achter een combi door het dorp, helemaal op hun gemak, we halen met moeite 25/uur, eens in het centrum heb je links en rechts een parkeer en stilstaan verbod omdat het daar gewoon te smal is, aan de overkant staat er een madammeke half op het voetpad half op de rijbaan, dubbel pinkers op, haar eigen aan het opmaken, combi bolt rustig verder....
Was het nu zo moeilijk om ff te stoppen terhoogte van dat voertuig, niks schrijven maar gewoon : doorrijden NU?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1607 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 17:02:51 »
Enfin dat is anders dan ik heb gezien.
Rij achter een combi door het dorp, helemaal op hun gemak, we halen met moeite 25/uur, eens in het centrum heb je links en rechts een parkeer en stilstaan verbod omdat het daar gewoon te smal is, aan de overkant staat er een madammeke half op het voetpad half op de rijbaan, dubbel pinkers op, haar eigen aan het opmaken, combi bolt rustig verder....
Was het nu zo moeilijk om ff te stoppen terhoogte van dat voertuig, niks schrijven maar gewoon : doorrijden NU?

Voor mijn part zouden ze gerust mogen schrijven ook.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1608 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 17:19:33 »
Enfin dat is anders dan ik heb gezien.
Rij achter een combi door het dorp, helemaal op hun gemak, we halen met moeite 25/uur, eens in het centrum heb je links en rechts een parkeer en stilstaan verbod omdat het daar gewoon te smal is, aan de overkant staat er een madammeke half op het voetpad half op de rijbaan, dubbel pinkers op, haar eigen aan het opmaken, combi bolt rustig verder....
Was het nu zo moeilijk om ff te stoppen terhoogte van dat voertuig, niks schrijven maar gewoon : doorrijden NU?

Voor mijn part zouden ze gerust mogen schrijven ook.
Eigenlijk wel ja, PZ Zara heeft echter geen prioriteit als het op parkeren aankomt, Snelheid dat is hetgeen waar ze op kikken, voor de rest doe je maar, politie zal niks zeggen, en iedereen weet het en handeld ernaar. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1609 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 17:57:55 »
Eigenlijk wel ja, PZ Zara heeft echter geen prioriteit als het op parkeren aankomt, Snelheid dat is hetgeen waar ze op kikken, voor de rest doe je maar, politie zal niks zeggen, en iedereen weet het en handeld ernaar. >:(

Als chauffeurs weten dat er niet beboet wordt, is het logisch dat velen overtredingen zullen begaan.  Maar wanneer er wel degelijk tegen opgetreden wordt, duurt het nog niet al te lang eer er weer wat meer discipline aan de dag gelegd wordt.

Dat merk ik hier in Hemiksem en Schelle ook.  In Schelle hebben ze de reputatie nogal streng op te treden tegen pakweg foutparkeerders.  Hoewel pertang dezelfde politiezone, is het verschil in parkeergedrag toch duidelijk merkbaar.  Niettegenstaande het feit dat het dikwijls toch om dezelfde bestuurders gaat.  Dat klein beetje manieren die sommigen hier vertikken op te brengen, lukt in de buurgemeente door diezelfden ineens stukken beter.

Ik wil hier nu niet direct een pleidooi houden om alles en iedereen voor 't minste geringste te beboeten.  Maar voor sommige flangrante kuren zou men hier gerust wat strenger mogen zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1610 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 19:40:03 »
Kijk ze hebben ooit eens geprobeerd om heel streng te zijn naar het parkeren, tot in het absurde begonnen ze toen te schrijven.
Bevolking pikte dat niet en ging allemaal reclameren bij de burgemeester, voor verkiezingen zegt die natuurlijk alles om stemmen te halen en zo gebeurde het geen boete's meer voor verkeerd parkeren.
Kan u zo enkele wagens aanduiden geparkeerd op de berm, zonder nummerplaat, al maanden, moet ge eens in Zoersel of zo proberen....

Pas op die mannen doen ook wel goede dinges zoals controle anti inbraak en dat werkt redelijk goed.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1611 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 20:00:52 »
Kijk ze hebben ooit eens geprobeerd om heel streng te zijn naar het parkeren, tot in het absurde begonnen ze toen te schrijven.

Da's weer het andere uiterste.  Gewoon correct zijn, en de redelijkheid een kans geven.  Diegene die 't al te bont maakt, bestraffen.  Zonder pardon.

Bevolking pikte dat niet en ging allemaal reclameren bij de burgemeester, voor verkiezingen zegt die natuurlijk alles om stemmen te halen en zo gebeurde het geen boete's meer voor verkeerd parkeren.

Terug naar af, dus.

Kan u zo enkele wagens aanduiden geparkeerd op de berm, zonder nummerplaat, al maanden, moet ge eens in Zoersel of zo proberen....

Voilà.  Lik op stuk beleid, werkt in Zoersel dus wél.  Mits een beetje volhouding.  Kijk, onze wijkagent doet dat (naar mijn mening) nog zo slecht niet.  Zalft als hij kan, doch slaat onverbiddelijk als het moet. (figuurlijk dan hé).  Iemand die hinderlijk staat, zonder echt direct gevaar op te leveren, zal hij aanspreken op zijn gedrag.  Die krijgt het bevel zijn auto reglementair op te stellen.  wie dat bevel opvolgt, heeft verder geen problemen.  Doch, wie dan grof gaat worden, genre: zeg bazeke, ga liever de boeven vangen, tsja.  Die vraagt erom.  Dan draait hij er ook zijn hand niet voor om om die kerel 's ferm op zijn plaats te zetten en hem alsnog te beboeten. Wie bij hem niet horen wil, zal voelen.  Idem dito voor degene die zijn auto verplaatst, efkes afwacht en hem opnieuw in overtreding zet.  Gegarandeerd dat hij een half uur later "toevallig" nog eens langskomt, en dan is 't bingo.  Ook de moedwilligen die daar vandaag staan, en morgen nog een keer, volgende week nog 's.  Die hebben 't ook vroeg of laat aan hun rekker.  Hij blijft namelijk niet waarschuwen als duidelijk wordt dat zuks geen effect heeft.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1612 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 21:05:01 »
Kijk ze hebben ooit eens geprobeerd om heel streng te zijn naar het parkeren, tot in het absurde begonnen ze toen te schrijven.
Hey, zo hebben we er hier ook een   ;)

Schrijft zelfs als ge niet in overtreding staat.  >:(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1613 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 23:15:07 »
@ Bert:

Wat betreft de bevelen van bevoegde personen (jouw posting #1605):

Ik volg als voetganger het trottoir aan de rechter kant van een openbare weg en kom aan een kruispunt, waar ik geen rijbaan wil oversteken, doch gewoon rechtsaf het trottoir wil volgen en zo de rechter zijweg wil inslaan.

Op het kruispunt staat een bevoegd persoon met een arm rechtop gestoken.

Mag ik desondanks mijn weg als voetganger vervolgen?

Neen, want:

Citaat
de arm rechtop gestoken, wat stoppen betekent voor alle weggebruikers, behalve voor die welke zich op een kruispunt bevinden en dit dan ook moeten vrijmaken;

 ;D

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1614 Gepost op: dinsdag 15 februari 2011 - 07:32:47 »
Neen.  Strikt genomen mag je je weg NIET vervolgen.  Het trottoir, maakt deel uit van de openbare weg.  En een kruispunt is een plaats waar twee openbare wegen samenlopen.  En zoals je zelf al schrijft: alle weggebruikers moeten stoppen.  Dus, ja, ook de voetgangers moeten stoppen. Tenzij je je reeds op het kruispunt bevindt, dan dien je dit vrij te maken.

Ik heb 'm daar nog nooit aanstoot aan zien nemen.  :D :D

Maar wee de fietser die 't aandurft om rechts af te draaien, ondanks dat 't feit dat hij de richting van de armen, dwarst.  Die vliegt terug.  En degene die dan nog niet gehoorzaamt, heeft "prijs" als de collega in de buurt is.

Die twee fietsers waarover ik 't had, zijn toch maar gestopt toen ze zagen dat zijn collega vlakbij was.  Zij het dan dik tegen hun goesting, en met een koppeke van "Amai, ge zou beter de dieven gaan vangen".  Maar ze waren toch net slim genoeg om toch maar te zwijgen, en vooral: te stoppen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 februari 2011 - 12:33:41 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1615 Gepost op: dinsdag 15 februari 2011 - 17:46:06 »
Dus als fietser afstappen fiets mee op het voetpad en zo achter den hoek gaan hé. ;D
Vroeger veel gedaan aan de rode lichten. :-[
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1616 Gepost op: dinsdag 15 februari 2011 - 18:07:21 »
Dus als fietser afstappen fiets mee op het voetpad en zo achter den hoek gaan hé. ;D
Vroeger veel gedaan aan de rode lichten. :-[

Vandaag de dag doen ze al lang die moeite niet meer.  Gewoon doorrijden.  Vraag bvb aan tien fietsers of ze moeten stoppen voor het rode licht op hun rechterkant, als ze rechtsaf willen.  Je zou er nog steil van achterover vallen hoeveel er heilig van overtuigd zijn dat dat voor hen niet telt.

Zelfs de bevelen van een bevoegd persoon, mogen de pret niet drukken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1617 Gepost op: dinsdag 15 februari 2011 - 19:20:35 »
Dus als fietser afstappen fiets mee op het voetpad en zo achter den hoek gaan hé. ;D
Vroeger veel gedaan aan de rode lichten. :-[

Of door het tankstation op de hoek rijden.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1618 Gepost op: woensdag 16 februari 2011 - 17:51:25 »
Of door het tankstation op de hoek rijden.  ;D

Hier in Aartselaar, op het kruispunt van de A12 met de Cleydallaan (baan naar Hemiksem, naast het golfterrein), zijn er elke dag weer tig chauffeurs die vlug-vlug over de parking van de Mc-Donalds rijden, om er vervolgens via de uitgang aan de Cleydallaan weer af te rijden.  Zo hoeven ze ook niet te wachten voor het rode licht.

Alleen doen ze dat dan met zulke rotvaart, dat die parking bijwijlen levensgevaarlijk is.  Tot grote ergernis van de uitbaters, laat de politie doorgaans maar begaan.  Ze gaan dergelijke chauffeur hooguit eens aan de kant zetten voor een soort pest-controle.  Maw: er eens lekker voor zorgen dat 'm de zogezegd gewonnen tijd 3 à 4 x weer verliest door die controle. 

En strenger treedt men er -althans bij mijn weten- niet tegen op.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1619 Gepost op: woensdag 16 februari 2011 - 23:08:42 »
Er is ook niks illegaals aan.

De uitbaters moeten maar een inrit of uitrit blokkeren.