Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906103 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1635 Gepost op: zaterdag 19 februari 2011 - 22:19:26 »
Wie gaat die borden zetten? De Kleptocracy of MC Donnalds?
De eerste heeft niks verloren op dat eigendom en de tweede kan die plaatsen maar als je die niet naleeft wat dan?
Dien 2é mag die ook niet plaatsen dat ze verwarring kunnen zaaien voor het verkeer geloof ik.

Je verwijst naar dit hier, neem ik aan? :

Citaat van: wegcode
Artikel 80. Het aanbrengen van de verkeerstekens
80.1. Buiten de bij dit reglement uitdrukkelijk bedoelde gevallen mogen de bij dit laatste voorgeschreven verkeerstekens op de openbare weg slechts worden aangebracht door de wettelijk daartoe bevoegde overheden.

Wanneer het verkeer belemmerd wordt, mogen de politie- en rijkswachtdiensten, in dringende gevallen, verkeersborden aanbrengen om het verkeer tijdelijk om te leiden of te kanaliseren.

In dit laatste geval moeten de verkeersborden verwijderd worden zodra het verkeer weer normaal geworden is.

80.2. Het is verboden op de openbare weg reclameborden, uithangborden of andere inrichtingen aan te brengen die de bestuurders verblinden, die hen in dwaling brengen, die, zij het ook maar gedeeltelijk, verkeersborden voorstellen of nabootsen, die van verre met deze verkeersborden worden verward, of die op enige andere wijze de doelmatigheid van de reglementaire verkeersborden verminderen.

Het is verboden een luminositeit met een rode of groene tint te geven aan alle reclameborden, uithangborden of inrichtingen die zich, binnen een afstand van 75 meter van een verkeerslicht, op minder dan 7 meter boven de grond bevinden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1636 Gepost op: zaterdag 19 februari 2011 - 23:18:24 »
Ja maar ook naar het feit dat Mr MC Donnalds mij geen boete's kan opleggen aangaande dat verkeer, als ik mijn wagen dwars parkeer over drie van zijn parkeerplaatsen moet hij nog altijd van mijn wagen blijven, hij kan me een egoïst noemen of wat dan ook maar hij heeft geen rechten op dat vlak.
Eigenlijk is het best grof ja.
Niet dat ik zo ben, verre van. ;)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1637 Gepost op: zaterdag 19 februari 2011 - 23:32:59 »
Stel je even in de plaats van Mc-Donalds.  Je krijgt te maken met zo'n egoïsten, die zich zonder meer gevaarlijk gedragen tav jou en je klanten. 

En je kan dus NIKS ondernemen?

PS: Zelf vroeger boven een frituur gewoond, en slag op keer kon ik de garage die ik huurde niet in, omdat er een auto van een klant van die frituur de doorgang blokkeerde.  De uitbater deed pertang moeite genoeg, bracht bordjes ed aan, hing zelfs een kort briefje aan, genre:  "Denk aan onze buren, doorgang vrij laten aub".  Let wel, ik verwijt die uitbaters dus niks, en hunnen boterham waar ze hard genoeg voor werken, weze hun gegund.

Maar toch werden ik en mijn onderburen dat spelleke langzamerhand kotsbeu.  Telkens wij onze garage niet in konden, parkeerden wij onze auto zodanig dat de foutparkeerder zélf niet meer weg kon.  Pech van die koude frietjes.... 

Mijn eigen vader heeft ooit meegemaakt dat met Allerheiligen een onverlaat zijn auto pal op onze oprit parkeerde.  't Was dus nog niet genoeg om de oprit te blokkeren, nee: meneerke palmde zonder boe oef ba m'n vaders oprit in.   Ook mijn vader dierf niks ondernemen.    Die kerel heeft wreed chance gehad dat 't niet mijn oprit was....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1638 Gepost op: zondag 20 februari 2011 - 01:25:57 »
Stel dat ze op jouw oprit parkeren, wat kun je dan wettelijk doen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1639 Gepost op: zondag 20 februari 2011 - 10:50:05 »
Een wildvreemde is op mijn oprit NIKS verloren.  Zeker niet zonder mijn toestemming. 

1) Ik zou in ieder geval klacht indienen.
2) Mijn nummerplaat leesbaar aanbrengen op mijn inrij.  Vervolgens mijn auto daar parkeren, zodat die de eerste halve dag niet meer weg kan. 

Dan zal hij 't wel afleren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1640 Gepost op: zondag 20 februari 2011 - 10:59:36 »
Ik zou ook punt 2 van Bert toepassen, met mijn auto de auto die op je plek staat blokkeren. Tot veer enkele jaren had ik dat ook constant voor. Hier in de blok heeft iedereen gereserveerde plaatsen. Mijn plaats is diegene waar je oprijdt als je vanuit de poort quasi rechtdoor rijdt, vanzelfsprekend stond men vrijwel altijd daar.
In de Syndicusvergadering heb ik er meerdere malen op aangedrongen dat men bezoekers niet op mijn plaats liet parkeren, zonder effect. Het waren trouwens altijd dezelfde, nl. de ouders van mijn overbuur. Ik heb dan maar hun auto geblokkeert op een avond. Men heeft hevig staan bonken op mijn deur maar ik deed niet open en liet mijn auto dus staan. Ze zijn dan naar huis gevoerd met de auto van hun dochter en sindsdien hebben ze daar niet meer gestaan.
Dergelijke mensen plaatsen hun auto op een plaats waar het niet kan omdat ze te lui zijn om een correcte plaats te zoeken. Als je hen die tijdswinst dubbel en dik terug afneemt leren ze wel bij!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1641 Gepost op: zondag 20 februari 2011 - 15:29:02 »
Daar heb je nog het risico dat iemand passief-agressief zijn mening op jouw auto nalaat.

Veel leuker zijn wheel dollies.


Kan je vrolijk de wagen verplaatsen, in een positie waar ie onmogelijk kan uit manoevreren :D

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1642 Gepost op: zondag 20 februari 2011 - 18:46:04 »
Stel dat ze op jouw oprit parkeren, wat kun je dan wettelijk doen?
Deurwaarder en takeldienst bellen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1643 Gepost op: maandag 21 februari 2011 - 23:16:50 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1644 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 00:06:26 »
Iemand een idee wat ze met de lichten gedaan hebben in Geel (Antwerpseweg, dichtst bij de Esso) ? Al 2 keer op rij dat die al een hele tijd op groen staan, ik nader, die springen op orange en na 1 seconde rood weer op groen. Op de teller rij ik dan ongeveer 74 km/u. Zou er een camera hangen die vindt dat ik te snel rij en moet afremmen?  :-\

Ik ken dat van Nederland (bepaalde plaats in Weert) daar liggen 2 inductielussen onder het wegdek die de snelheid meten, en zo de verkeerslichten sturen.
En ca. 30-40 kmh sneller rijden als de limiet gaat ook niet want er staat daar ook een flitspaal.   ;D

Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Detectielus#Toepassing

Detectie of inductielussen worden gebruikt door een verkeerscentrum: bij verkeerslichten en op autosnelwegen. Door deze voertuigdetectors kunnen verkeersgegevens (verkeersintensiteit en snelheid) verzameld worden om het verkeer te kunnen informeren en te adviseren. Snelheid en intensiteit kunnen worden berekend door de lussen in een paar in de lengte van de rijstrook in te frezen, een zogenaamd luspaar. Dit op een gegeven afstand (bijvoorbeeld 2500 mm hartafstand) van elkaar. Door de tijd van het bezetten van de eerste lus tot het bezetten van de tweede lus te meten kan de snelheid (en richting) van het voertuig vastgesteld worden.

Maar ook zijn er eenvoudige toepassingen, het automatisch openen en /of sluiten van een hek, deur of slagboom bijvoorbeeld. Afhankelijk van de functie wordt gesproken over meldlussen, openlussen, sluitlussen en beveiligingslussen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 februari 2011 - 00:11:02 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1645 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 06:37:51 »
Gisteren avond (ik kwam van Antwerpen), reed ik over het Klaverblad in Lummen.  Ik moest de E314 nemen, richting Aken.  Een echte professional tegengekomen.

Wat nu?  File?  Een vrachtwagen staat daar stil, vier pinkers op.  Sommigen beginnen spontaan dit voertuig al voorbij te rijden.  Ongeval?  Pech?

Niks van dit alles.  De chauffeur, een Roemeen of zo denk ik, komt naar mij toe.  Nogal zenuwachtig, wild zwaaiend met zijn handen, en zijn.... wegenkaart.  Jawel!  "Help, help...looking for Aachen".  Ik wijs hem de immens grote tekstkar aan, die de richting aangeeft.  Zij het in het Nederlands: Aken.  De man lijkt het nog maar half te geloven.  Ik dring nog efkes aan: "Jajaa, Aachen.... DIE KANT OP".  Waarna hij mij bedankt op zijn Chinees.  Handen samengevouwen, en met zijn hoofd verschillende keren neerbuigend.  

Ik op mijn beurt maak 'm duidelijk da hij nu écht wel moet ophoepelen, want "Hier stehen bleiben ist zu gefährlich"

Efkes levensgevaarlijke toeren uithalen, en een beetje file veroorzaken ipv gewoon die tekstkar te lezen.  Wat baten kaars en bril....
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 februari 2011 - 08:31:19 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1646 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 10:44:17 »
Deze ochtend een auto op de E314 met een wit blad papier op de achterruit, waarop geschreven staat "Opgelet: ik rem ook voor PUTTEN!"

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1647 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 14:41:21 »
Die gaat in ons landje dikke vriendjes worden met zijn garagist, als hij dat ook werkelijk doet.  Z'n remmen zullen dan geen lang leven beschoren zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1648 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 16:10:32 »
Niks van dit alles.  De chauffeur, een Roemeen of zo denk ik, komt naar mij toe.  Nogal zenuwachtig, wild zwaaiend met zijn handen, en zijn.... wegenkaart.  Jawel!  "Help, help...looking for Aachen".  
Met SARTRE mag u in een treintje achter dergelijke Pro aanrijden.
Geweldig toch ?

Citaat
Ik wijs hem de immens grote tekstkar aan, die de richting aangeeft.  Zij het in het Nederlands: Aken.  De man lijkt het nog maar half te geloven.
1 van de dwaze gevolgen van de Taalwet - maar we zijn daarmee niet echt alleen.
In België kom je Luik tegen als Luik, Liège of Lüttig.
Aachen ook als Aken of Aix-la-Chapelle.
Rijsel / Lille.

Hoog tijd dat de EU hier een einde aan maakt.
Namen in taal van de bestemming ipv in de eigen taal, met uitzonderingen voor meertalige gebieden (dat zijn Liège, Aachen of Lille niet) en landen waar het latijns schrift niet gebruikt wordt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1649 Gepost op: woensdag 23 februari 2011 - 12:26:47 »
Verkeersagressie... Idioot gaat van de invoegstrook in één ruk naar het linkervak, waar een VW Golf rijdt. Die moet remmen, en is niet tevreden dat ie tenauwernood een aanrijding kan vermijden omdat idioot niet in zijn spiegels kan kijken. Vervolgens gaat idioot noodstopje doen want die bestuurder van de Golf moet maar z'n klep houden.

922-AFK, een zwarte E61 BMW 520d Touring. Doe 'm de groeten.