Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906141 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1650 Gepost op: woensdag 23 februari 2011 - 19:02:40 »
Paar dagen geleden op de E34/313 ook nog een staaltje Nederlandse verkeersagressie gezien, 's morgens vroeg op de weg terug van 't werk - en die kwieten denkelijk op de terugweg van een nachtje doorzakken in A'pen.

NL wagen met groen (!) schijnende koplampen en sterk wisselende snelheid, gaat andere NL wagen wat hinderen om in te halen door gevaarlijke rijstrookwissels.
Ik loop (netjes rechts  ;) ) zelfs aan mijn slakkensnelheid in op die kwistenbiebels.

Als ik er langsheen kom, aarzelt de NL bestuurder wat om ook met mij wat te gaan spelen dus geef ik wat gas bij en rij er wat van weg.
Hij gaat zich dan maar wat meer bezig houden met de andere NL-er en valt een heel eind terug.
Dan komt hij ineens weer voorbijgeschoten op snelheid, gaat een eind voor me krap tussen 2 andere auto's door en weg is ie ...


Rare jongens die Nederlanders ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1651 Gepost op: woensdag 23 februari 2011 - 21:07:47 »
Rare jongens die Nederlanders ...

Je hebt wel gezien dat die auto een Nederlands kenteken had, maar er kan even goed een Turk achter het stuur gezeten hebben.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1652 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 00:30:01 »
Vanavond rij ik rustig op de E314 richting Leuven op dat onlangs vernieuwde stuk met de vrachtwagen. Niet zo heel druk en geen traagrijders voor me dus cruisecontrol op max. en laat maar bollen.
Op een rustig moment, dus niemand voor me voor ongeveer 1 kilometer en achter me ook een heel eind niemand behalve 1 auto die me inhaalt aan ruw geschat 110 a 120km/u.
Eens die me een tiental meter voorbij is heeft ie (hij of zij? het was donker) daar een ruk aan het stuur om op de rechterrijstrook voor me te komen. Waarom zo hevig ??? ??? ???
Resultaat: 2 diepe putten en enkele kleinere putjes in de voorruit van de stenen die omhoog vlogen. >:(

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1653 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 02:45:35 »
Eens die me een tiental meter voorbij is heeft ie (hij of zij? het was donker) daar een ruk aan het stuur om op de rechterrijstrook voor me te komen. Waarom zo hevig ??? ??? ???

Ene die de wegcode wat te strikt geïnterpreteerd heeft:

Citaat
16.6. Geschiedt het inhalen links, dan moet de bestuurder zijn plaats rechts opnieuw innemen, zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen [...]
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1654 Gepost op: zaterdag 26 februari 2011 - 03:20:47 »
Ja zo zijn er veel en hoe gladder het is op de weg door regen, ijs, sneeuw, modder, strooizout, bladeren, mist, ... hoe erger.
Voor mij althans onbegrijpelijk. :-\

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1655 Gepost op: maandag 28 februari 2011 - 07:54:55 »
Ahhhh ging vlotjes vandaag, de N16 is EINDELIJK klaar!

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1656 Gepost op: dinsdag 01 maart 2011 - 17:14:51 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1657 Gepost op: dinsdag 01 maart 2011 - 20:54:15 »
Hoe zuinig je ook op je auto bent, het is gewoon hopeloos. Sta je te wachten aan de lichten en heb je een leukerd achter je die in eerste staat, veel te kort achter je bumper en zijn voet van de koppeling laat schieten. Hoera.  >:(

Schade, Rafael?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1658 Gepost op: dinsdag 01 maart 2011 - 21:02:03 »
Hoe zuinig je ook op je auto bent, het is gewoon hopeloos. Sta je te wachten aan de lichten en heb je een leukerd achter je die in eerste staat, veel te kort achter je bumper en zijn voet van de koppeling laat schieten. Hoera.  >:(
ongelooflijk toch welke loemperiken er rondrijden
Hopelijk is enkel de bumper geraakt ?

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1659 Gepost op: dinsdag 01 maart 2011 - 21:44:12 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1660 Gepost op: dinsdag 01 maart 2011 - 21:51:15 »
De schok vangt het binnenste van de bumper op (buiten is meer sier) en dat is er niet beter van geworden.
Alles hangt natuurlijk af van de kracht.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1661 Gepost op: woensdag 02 maart 2011 - 00:03:39 »
Dinsdag was het gratis zandstralen in de Tijsmanstunnel.
Onvoorstelbaar wat een rotzooi aan zand en stenen er daar weer ligt  >:(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1662 Gepost op: donderdag 03 maart 2011 - 10:05:26 »
Ahhh Rafael, ik vind dat echt erg voor je! Ik ben ook zo voorzichtig met mijn auto en toch merk je dat je er niet altijd iets aan kan doen... Fietsers die op de parking van het werk te dicht langs rijden (bij m'n vorige auto knalden ze altijd tegen m'n spiegel), kindjes met fietskes in de straat en die niet uitkijken, ... Steentjes die overal op de baan liggen... Mensen die véél te dicht tegen je parkeren of achter je komen rijden dat je denkt van "als die voor mij nu remt, dan is die achter mij daar gegarandeerd niet op voorbereid"...

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1663 Gepost op: donderdag 03 maart 2011 - 12:15:10 »
Vandaag weer een idiote bumperklever tegengekomen op de E40. Die kerel reed schat ik dichter dan 5 m achter mij tegen zo'n 80 km/u. Na een tijdje raakt hij me voorbij, dus gelukkig van die eikel was ik vanaf. Een beetje later rijdt hij voor me en gooit hij net voor me, zonder richtingsaanwijzers voor mijn neus.
Wat later kan ik hem voorbij en wijs ik even op mijn achteruitkijkspiegel om hem duidelijk te maken dat dat ding een functie heeft. Wat bij hem enige idiote reacties uitlokt die nog het meest te vergelijken zijn met het gedrag van een bavianen mannetje.

Kerel reed met een oude Corsa met een nummerplat Axx yyy, een zeer oude immatriculatie dus. Gezien zijn leeftijd zal het wel de auto van moeder of misschien wel grootmoeder geweest zijn.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1664 Gepost op: donderdag 03 maart 2011 - 13:38:02 »
Vannacht zo'n "treintje" gezien van nieuwe vrachtwagens, Mercedes Actros.   Met daarachter een platte chassis (dus nog zonder opbouw van laadbak of iets dergelijks).  Meestal rijden ze de Expressweg op, nemen dan de R2 (richting Liefkenshoektunnel dus).  Ik vermoed dat ze naar het Havengebied rijden om daar ergens te worden verscheept.  (Al ben ik daar ook niet 100 % zeker van).

Deze ochtend, rond 6u, toen ik van Kallo kwam, en de Expressweg E34/N49 wilde opdraaien, eentje gezien die gecrashed was.  Hij had zich vastgereden bovenop die betonnen jerseys die rijbaan en fietspad van elkaar scheiden.  Die hebben in de lengterichting een schuine kant, ideale schans.  Ik vermoed dat hij zich van afrit vergist heeft of zoiets.  Meestal nemen die namelijk er ene verder (de splitsing richting Waaslandhaven, dus de R2 Liefkenshoektunnel).

Hoe hij dan bij het keren zo gans bovenop die jerseys terechtgekomen is, is mij evenwel een raadsel.  Daarvoor moet hij toch aardig wat snelheid hebben gehad.  De (naar ik vermoed) chauffeur stond er wat bedremmeld bij.  Zijn collega was al bij hem (met ook zo'n nieuwe Mercedes Actros).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone