- Hypocriete ouders, filmpje is lage kwaliteit, snel met mijn gsm gemaakt door mijn passagier. Goede camera niet bij. Te weten dat er op minder dan 2 minuten wandelen een grote, veilige parking is. Neen, lekker allemaal links en rechts kriskras parkeren inclusief deels op het voetpad. Pas toch op voor onze kinderen, rij toch trager voor onze kinderen, ...
http://www.youtube.com/watch?v=JocwmNclu_k
We doen onze kinderen met de auto naar school, want de schoolomgeving is te gevaarlijk. Veel te veel auto's daar

. Wij doen onze kids te voet naar school, duurt zowat 10 minuutjes eer we er zijn. Maar ik kan je wel verzekeren: wij wandelen er veel voorbij die met de auto gebracht worden.
Naast hun parkeergedrag moet je er maar eens op letten: hoe die kids vervoerd worden. Zonder veiligheidsgordel, laat staan kinderbeveiligingssysteem. Zelfs al een mama meermaals gezien die het kind los op de voorste zetel vervoert, of zelfs in de koffer van haar break. Waauw zeg, kan die kleine alles goed zien, en dan kan 'm zwaaien naar voorbijrijdende auto's. De kleine amuseert zich kostelijk wijl anderen terugzwaaien of eens knipperen met hun faren. En de mama is ook content. Die verliest niet al teveel tijd met haar kleine behoorlijk te installeren, en gene last meer van gejank op de achterbank. Ideaal, toch?
En als ze met de fiets gaan: de kindjes een helm op hun hoofd, fluohesje aan, want da's lekker veilig. Wij geven 't goede voorbeeld, zenne.
Maar dan zie ik de mama erachter fietsen: donkere kledij (niks fluo), geen helm, ontbrekende reflectoren en het licht zet ze al evenmin op. Die zware dynamo toch ook. En de lichten die je in de vakhandel kan kopen voor een habbekrats gebruikt ze ook al niet, kost een fortuin aan batterijtjes zeker?
Goe bezig, mama. Echt het goede voorbeeld dat u geeft.