Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906062 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1680 Gepost op: maandag 07 maart 2011 - 11:34:35 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1681 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 11:45:38 »
    • Hypocriete ouders, filmpje is lage kwaliteit, snel met mijn gsm gemaakt door mijn passagier. Goede camera niet bij. Te weten dat er op minder dan 2 minuten wandelen een grote, veilige parking is. Neen, lekker allemaal links en rechts kriskras parkeren inclusief deels op het voetpad. Pas toch op voor onze kinderen, rij toch trager voor onze kinderen, ... ::) http://www.youtube.com/watch?v=JocwmNclu_k

    We doen onze kinderen met de auto naar school, want de schoolomgeving is te gevaarlijk.  Veel te veel auto's daar  :o.  Wij doen onze kids te voet naar school, duurt zowat 10 minuutjes eer we er zijn.  Maar ik kan je wel verzekeren: wij wandelen er veel voorbij die met de auto gebracht worden.

    Naast hun parkeergedrag moet je er maar eens op letten: hoe die kids vervoerd worden.  Zonder veiligheidsgordel, laat staan kinderbeveiligingssysteem.  Zelfs al een mama meermaals gezien die het kind los op de voorste zetel vervoert, of zelfs in de koffer van haar break.  Waauw zeg, kan die kleine alles goed zien, en dan kan 'm zwaaien naar voorbijrijdende auto's.  De kleine amuseert zich kostelijk wijl anderen terugzwaaien of eens knipperen met hun faren.  En de mama is ook content.  Die verliest niet al teveel tijd met haar kleine behoorlijk te installeren, en gene last meer van gejank op de achterbank.  Ideaal, toch?

    En als ze met de fiets gaan: de kindjes een helm op hun hoofd, fluohesje aan, want da's lekker veilig.  Wij geven 't goede voorbeeld, zenne.
    Maar dan zie ik de mama erachter fietsen: donkere kledij (niks fluo), geen helm, ontbrekende reflectoren en het licht zet ze al evenmin op.  Die zware dynamo toch ook.  En de lichten die je in de vakhandel kan kopen voor een habbekrats gebruikt ze ook al niet, kost een fortuin aan batterijtjes zeker?

    Goe bezig, mama.  Echt het goede voorbeeld dat u geeft.
    Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

    Offline jo

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.299
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1682 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 13:04:22 »
    Met die batterijen heb ik m'n handen wel vol, oplaadbaar en zeker in de winterperiode is dat bijna dagelijks controleren want ze () vergeten die 's morgens al eens af te zetten....
    Fluo vest heb ik inderdaad zelden aan, Helm wel, heb er ene van Laser, kost amper 25€ (met reklaam van Smout Boechout)
    Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

    Offline JC

    • Administrator
    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.102
    • Geslacht: Man
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1683 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 13:09:46 »
    Je kan ondertussen lichtjes vinden die netjes aanspringen wanneer de fiets in beweging is en uitgaan na enkele minuten stil te staan, scheelt weer een pak in batterijen.

    Als de mama achter de kindjes fietst valt het eigenlijk nog mee. Meestal zie ik echter de kindjes achter de mama rijden zodat ze amper controle heeft over waar die kinderen rijden. Ik zie zo regelmatig zelfs zeer jonge kinderen die achter hun mama aan slingeren.
    "Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

    Offline bert.covens

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.690
    • Geslacht: Man
    • May we ? Mais oui !
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1684 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 13:36:31 »
    Als de mama achter de kindjes fietst valt het eigenlijk nog mee.


    't Ging er me vooral om dat mama van zichzelf denkt 't goede voorbeeld te geven aan haar kroost, wijl dat helemaal niet het geval is.  Want zeg nu zelf: als mama consequent zonder licht, zonder fluo, zonder helm, zonder.... rijdt.  Hoe gaat mama haar kroost er dan nog van kunnen overtuigen als ze pakweg 12, 13 jaar zijn en puberen en ze met die dingen vierkant worden uitgelachen op school? 

    Tegen die tijd, als 't te laat is, zal mama haar frank wellicht vallen.  Merk ik bvb als ik ROS ga geven.  Wie rijdt er hier allemaal met de brommer?  Stoer: veel vingers omhoog, natuurlijk.  En wie draagt er een fluohesje?  En de (verplichte!) helm?  Hoeveel vingers gaan er dan weer naar beneden?  Juist ja: de overgrote hoop.  En dat waren er dus ook die als kindje zo'n helm en zo'n fluohesje droegen, natuurlijk.  Maar ja: da's voor die kleine snotneuzen hé met hun fietske, WIJ hebben dat toch nie nodig, zeker!

    Meestal zie ik echter de kindjes achter de mama rijden zodat ze amper controle heeft over waar die kinderen rijden. Ik zie zo regelmatig zelfs zeer jonge kinderen die achter hun mama aan slingeren.

    Da's inderdaad nog erger, ja.
    Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

    Offline bert.covens

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.690
    • Geslacht: Man
    • May we ? Mais oui !
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1685 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 19:41:12 »
    Gisteren een dagje naar de zee geweest, strandwandelingetje maken.  De kids spelen op den dijk, enz.

    Gereden via de E17 (Gent), en dan richting Oostende.  Dat de veranderlijke signalisatie al eens durft te missen op de E313 wist ik al langer.  Maar hier op de E40: de middenrijstrook gaf aan maximum 110.  Wijl men voor de rechtse en ook de linkse rijstrook telkens 90 oplegde.  En dit over tamelijk lange afstand.  :o
    Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

    Offline Michel

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 5.571
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1686 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 21:47:42 »
    Gereden via de E17 (Gent), en dan richting Oostende.  Dat de veranderlijke signalisatie al eens durft te missen op de E313 wist ik al langer.  Maar hier op de E40: de middenrijstrook gaf aan maximum 110.  Wijl men voor de rechtse en ook de linkse rijstrook telkens 90 oplegde.  En dit over tamelijk lange afstand.  :o
    Allez Bert,
    Waar 90 was hing nog wat smog van toen.  
    En de middenstrook was de 110 kmh van Spanje om brandstof te sparen.

    Logisch toch.   ;D :D ;)
    « Laatst bewerkt op: woensdag 09 maart 2011 - 21:50:10 door Michel »
    Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
    © Koning Willem I

    Offline jo

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.299
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1687 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 21:49:17 »
    Nee 90 is voor de vrachtwagens, 110 had men liever op 120  gelaten maar het snelheidsverschil is dan te groot met bompa die tegen 90 hardnekkig links hangt.
    Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

    Offline Michel

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 5.571
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1688 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 21:51:01 »
    Nee 90 is voor de vrachtwagens, 110 had men liever op 120  gelaten maar het snelheidsverschil is dan te groot met bompa die tegen 90 hardnekkig links hangt.
    Ik had nog wat bijgevoegd.  ;)
    Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
    © Koning Willem I

    Offline jo

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.299
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1689 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 21:53:36 »
    Nee 90 is voor de vrachtwagens, 110 had men liever op 120  gelaten maar het snelheidsverschil is dan te groot met bompa die tegen 90 hardnekkig links hangt.
    Ik had nog wat bijgevoegd.  ;)
    Ik hou m'n Bompa tekst. ;D
    Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

    Offline Michel

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 5.571
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1690 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 22:03:32 »
    Nee 90 is voor de vrachtwagens, 110 had men liever op 120  gelaten maar het snelheidsverschil is dan te groot met bompa die tegen 90 hardnekkig links hangt.
    Ik had nog wat bijgevoegd.  ;)
    Ik hou m'n Bompa tekst. ;D
    Pas op, hé
    Als bompa rij ik wel 160 links.  ;D   (da´s 40 minder als | linkervak=  | 110 + |  90  |  toch ? )
    « Laatst bewerkt op: woensdag 09 maart 2011 - 22:07:19 door Michel »
    Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
    © Koning Willem I

    Offline jo

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.299
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1691 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 22:13:52 »
    Je kunt Bompa zijn en toch 18 van geest maar je kunt ook 18 zijn en Bompa van geest, lees de laatste als de hardnekkige linksplakker tegen 90. ;)
    Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

    Offline JC

    • Administrator
    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.102
    • Geslacht: Man
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1692 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 22:16:35 »
    Ach, ik ken iemand die op haar 48ste overgrootmoeder werd! Zal wel iets met de genen te maken hebben zeker?
    "Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

    Offline Michel

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 5.571
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1693 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 22:21:23 »
    Je kunt Bompa zijn en toch 18 van geest maar je kunt ook 18 zijn en Bompa van geest, lees de laatste als de hardnekkige linksplakker tegen 90. ;)
    bompa heeft rijbewijs van 1971= geen Vmax op 2+2 en snelweg én links plakken streng verboden:
     is de wegcode dan hier ondertussen veranderd ?  :P

    Ik weet van niks.  ;D
    Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
    © Koning Willem I

    Offline jo

    • Meer dan expert
    • *****
    • Berichten: 4.299
    Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
    « Reactie #1694 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 22:31:01 »
    Je kunt Bompa zijn en toch 18 van geest maar je kunt ook 18 zijn en Bompa van geest, lees de laatste als de hardnekkige linksplakker tegen 90. ;)
    bompa heeft rijbewijs van 1971= geen Vmax op 2+2 en snelweg én links plakken streng verboden:
     is de wegcode dan hier ondertussen veranderd ?  :P

    Ik weet van niks.  ;D
    Oei van 1971, toen reed ik op een koersfietsje al roepend "hier is Eddy Merckx", geloof dat het er nog eentje op 18" wielen was... :-X
    Mijn rijbewijs heb ik pas van 86"
    Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien