Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1755 Gepost op: zaterdag 09 april 2011 - 21:05:23 »
Jozef, zeker dat de ABS op de Touran niet gewoon de banden liet doorlopen ipv te blokkeren?

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1756 Gepost op: zaterdag 09 april 2011 - 21:20:19 »
Toerke met de moto:

http://www.youtube.com/watch?v=2LzTjGf-95A

Bestuurder was een gevalletje -18j.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 09 april 2011 - 22:45:09 door wooter »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1757 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 03:07:09 »
Jozef, zeker dat de ABS op de Touran niet gewoon de banden liet doorlopen ipv te blokkeren?

Zeker. Onder de 8 km/h treedt de ABS namelijk niet in werking volgens de handleiding. En zolang de wielen niet draaien, ook al schuif je met geblokkeerde wielen tegen 20 km/h naar beneden, is voor het ABS de snelheid 0 km/h.
« Laatst bewerkt op: zondag 10 april 2011 - 03:11:42 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1758 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 09:44:53 »
Toerke met de moto:

http://www.youtube.com/watch?v=2LzTjGf-95A

Bestuurder was een gevalletje -18j.

Reed jij nu over het trottoir?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1759 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 13:00:39 »
Rechts is een weg. Maar zover ik zie moet je daar over een verlaagde vorm van het trottoir ja.

Een gevalletje wacht tot voorgaande motorfietsen gepasseerd zijn, zet dan aan, ziet mij, remt, ik rem ook voor mijn eigen veiligheid en hij denkt vervolgens "oh makkelijk dan rij ik door" terwijl ik niet zo snel wil afgeven en hij terug moet remmen.

Achter het stuur ogenschijnlijk een 16-jarig broekventje en zijn jonger broertje als passagier.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1760 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 13:01:32 »
Zeker. Onder de 8 km/h treedt de ABS namelijk niet in werking volgens de handleiding. En zolang de wielen niet draaien, ook al schuif je met geblokkeerde wielen tegen 20 km/h naar beneden, is voor het ABS de snelheid 0 km/h.
Ik heb daar andere ervaringen mee, maar niet met een Touran :).

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1761 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 21:12:24 »
Nog wat voorrangsnegeerders :

Tankwagen en rode bestelwagen komen in Merksem de ring op.
De rode 'Ollander gaat ineens maar de tankwagen willen inhalen, maar zijn krel is niet al te snel.
Tankwagen komt gewoon een rijstrookje opzij.
De rode komt dan ook maar opzij.

Sjoekes, IK rij daar ook nog ergens ....  >:(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1762 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 21:15:55 »
En nog éne van vandaag :
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1763 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 22:42:11 »
En nog éne van vandaag :

Ekeren?


Net lang telefoontje gedaan met broer, geloof het of niet die is fietsenmaker, even van mijn  oren gemaakt, er moeten andere banden....
Na de hints hier wat verder opzoekwerk gedaan en dan gevraagd hoe zit dat verkopen jullie dat niet?  'Ja maar dacht niet dat jij...'
Wie betaalt er? ik toch.
Krijg in elk geval zijn Bulls MTB voor en paar maand, gaan de Oelegemse paadjes geweten hebben. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1764 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 22:48:57 »
Ik haal nog regelmatig mijn fietsmateriaal bij Sagers in Brasschaat, of anders online bij www.bikeit.be.

Oelegemse paadjes heb ik vroeger nog platgereden. Helaas is het gebied waar ik toen mij uitleefde volledig industriegebied nu. Slechts een klein gebiedje blijft daar nog over t.h.v. Maas en Moor.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1765 Gepost op: maandag 11 april 2011 - 00:18:40 »
Ik rij meer Anti-tank, vrieselhof, richting Schilde en Halle, ook Zandhoven is de moeite.
Maas en Moor is inderdaad maar een klein stuk.
 Schildehof was ook mooi geweest maar aangezien natuurreservaat heel begrijpelijk dat fietsen er verboden is.
Ben er zelf van verschoten dat er toch nog heel wat groene ruimte in elkaar sluit met maar zo nu en dan een asfaltbaantje over te steken of kort te volgen.
Het moet niet altijd ver zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1766 Gepost op: maandag 11 april 2011 - 00:23:06 »
En nog éne van vandaag :


Dat is toch dagelijkse kost tegenwoordig.
Meermaals per dag zelfs, zeker met een vrachtwagen en ook waar een inhaalverbod van toepassing is.
Het zou de eerste vrachtwagenbestuurder al lang niet meer zijn die op die manier een boete aan z'n been heeft.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1767 Gepost op: maandag 11 april 2011 - 01:03:13 »
Klopt, meerdere keren per dag. Die van de tractor vond ik er dan nog over, omdat ie 2 keer aanzet om mijn voorrang te negeren :).

Als ik hier elke voorrangnegatie moet plaatsen, trek ik en dit forum en youtube plat :D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1768 Gepost op: dinsdag 12 april 2011 - 01:55:53 »
Zeker. Onder de 8 km/h treedt de ABS namelijk niet in werking volgens de handleiding. En zolang de wielen niet draaien, ook al schuif je met geblokkeerde wielen tegen 20 km/h naar beneden, is voor het ABS de snelheid 0 km/h.
Ik heb daar andere ervaringen mee, maar niet met een Touran :).

Ik weet dat het niet de ABS is, omdat ik ook Leslie onze afrit heb zien afschuiven (ik stond buiten) met 4 geblokkeerde wielen.

Eén keer dacht ik dat het fataal zou aflopen. Er kwam namelijk tegelijkertijd een vrachtwagen de straat naar beneden afgereden. De vrachtwagenbestuurder heeft gemerkt dat de Touran van Leslie dwars over de straat zou staan net als hij daar ging aankomen. Hij besefte ook dat hij niet meer tijdig tot stilstand kon komen. Dus heeft hij maar volgas gegeven om onze oprit voorbij te zijn vóór Leslie er afgegleden kwam.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1769 Gepost op: dinsdag 12 april 2011 - 09:57:13 »
Met dat glijden is, het dan niet nuttiger om winterbanden met spikes te gaan steken :)

Overigens zijn geblokkeerde wielen niet noodzakelijk een indicatie van een ABS die af staat... De wielen blokkeren, maar er is nauwelijks remwerking op de schijven en soms zie je zo een individueel wiel plots terug draaien en stoppen, in een poging om grip te krijgen. En dat is natuurlijk problematisch als je net grip kreeg door sneeuw achter je wielen op te hopen.