Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1815 Gepost op: woensdag 27 april 2011 - 18:30:30 »
Daarstraks mijn eerste 7 kredietpunten verzameld in het kader van vakbekwaamheid mbt rijbewijs.  

En ben ik er toch wel niet in geslaagd om een ongeval te krijgen op een uiteenzetting over .... EHBO, zeker.  Ging dus over EHBO, lesgever had een slachtoffer nodig, waarvan hij ging demonstreren hoe te werk te gaan bij evt reanimatietechnieken.  Om het de Chinese vrijwilliger ietwat comfortabel te maken, legde hij een fleece dekentje op de grond.  Een stenen vloer, dus.

En ik heb dus tot mijn scha en schande mogen ondervinden, dat zulks dus reete-glad is.  Zwiep!  En plots gingen mijn voeten dus hoger dan mijn hoofd.  

De lesgever had ineens een écht slachtoffer ......    :-\
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1816 Gepost op: woensdag 27 april 2011 - 19:26:44 »
Toch niet al te ernstig gekwetst, Bert, hoop ik?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1817 Gepost op: woensdag 27 april 2011 - 19:39:39 »
Dank voor je bezorgdheid.

Geen kwestsuren alvast.  Alleen de onderrug ietwat pijnlijk, nu.  'k Hoop maar dat die morgenvroeg geen problemen gaat geven.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1818 Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 19:28:00 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1819 Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 19:53:36 »
Net ticketten geboekt voor mijn vakantie naar China en erin geslaagd om een window seat te boeken in een A380.  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1820 Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 20:28:25 »
Net ticketten geboekt voor mijn vakantie naar China en erin geslaagd om een window seat te boeken in een A380.  ;D

Als zoiets nog eens zou gebeuren zit je dan hopelijk nog aan de juiste kant om het te kunnen zien.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1821 Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 23:18:35 »
Als zoiets nog eens zou gebeuren zit je dan hopelijk nog aan de juiste kant om het te kunnen zien.
Of dit :
http://au.news.yahoo.com/latest/a/-/latest/8352767/qantas-damage-documents/

(2 links naar schaderapportjes, dat was een nipte)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1822 Gepost op: vrijdag 29 april 2011 - 00:15:06 »
Ik zit 650 km diep in Duitsland. Het is naar de kloten. Pas na Nurburg lostte het aantal linksplakkers en middenvakplakkers een beetje op. Een beetje. En snelheidslimieten zijn ook een vage leidraad geworden.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1823 Gepost op: vrijdag 29 april 2011 - 00:47:55 »
En snelheidslimieten zijn ook een vage leidraad geworden.
Den Duits heeft de Belgische ziekte opgescharreld, en is ook overal snelheidsbeperkingen gaan zetten die op niets slagen ...
Het resultaat, Boris Bratwurst veegt er ook zijn voeten aan ....
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1824 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 09:32:16 »
... En stevig zijn voeten... Een werf van 10 km lang met een limiet van 80km wordt royaal genegeerd aan snelheden van +120... Plaatsen waar om onverklaarbare redenen 100km/u de limiet is blijft men verder jagen aan 150. Elke helling of afdaling van meer dan 4% wordt vergezeld met limieten van 100 of 80 per uur, en wordt ook royaal genegeerd. Duitsers zijn wusses geworden.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1825 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 16:10:09 »
... En stevig zijn voeten... Een werf van 10 km lang met een limiet van 80km wordt royaal genegeerd aan snelheden van +120... Plaatsen waar om onverklaarbare redenen 100km/u de limiet is blijft men verder jagen aan 150. Elke helling of afdaling van meer dan 4% wordt vergezeld met limieten van 100 of 80 per uur, en wordt ook royaal genegeerd. Duitsers zijn wusses geworden.

Als ik, tijdens een reis van Bayern naar België of omgekeerd, voor elke snelheidsovertreding in Duitsland zou geflitst worden, kwam ik met een maandinkomen niet toe om de boetes te betalen (voorlopig kunnen ze mij nog geen strafpunten in Flensburg geven, maar wel rijverbod in Duitsland).

Ooit haalde ik op een werf iedereen in die op de rechter rijstrook gezapig tegen de maximum toegestane snelheid reed. Tot ik merkte dat er vooraan de file een voertuig van de Polizei reed. Ik ben dan maar stillekes in die file gekropen.  :D
« Laatst bewerkt op: zaterdag 30 april 2011 - 16:11:46 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1826 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 16:40:26 »
Maar het is niet alleen dat... Je ziet sommigen nog twijfelen over veiligheidsafstand, maar in ruil zijn richtingsaangevers uitgeschakeld, kijkt men maar soms in de spiegel en blijft men liefst zo lang mogelijk links taffelen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1827 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 16:57:53 »
In tegenstelling tot het cliché waarin velen nog geloven, zijn de principes "Ordnung muss sein" en "Gesetz ist Gesetz" in Duitsland niet meer wat ze ooit waren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1828 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 20:07:47 »
Citaat
zijn de principes "Ordnung muss sein" en "Gesetz ist Gesetz" in Duitsland niet meer wat ze ooit waren
Daar hebben ze slechte ervaringen mee ;D
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1829 Gepost op: zondag 01 mei 2011 - 11:48:24 »
Paar dagen geleden ...

Tijdig voorrang verlenen aan smalle doorgangen is voor velen ook niet meer bij.
Tot je Inazuma tegenkomt natuurlijk, die verwacht dat je netjes voorrang gaat verlenen  ;D
En dan gaat het weer achteruit met die tank.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder