Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906171 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1830 Gepost op: zondag 01 mei 2011 - 11:55:51 »
Daarnet weer een voetganger tegengekomen die in het midden van de weg liep en het vertikte om opzij te gaan. Dit was een prima voorbeeld voor haar kroost dat natuurlijk her en der op de rijweg rondhing.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1831 Gepost op: zondag 01 mei 2011 - 17:57:04 »
Paar dagen geleden ...

Tijdig voorrang verlenen aan smalle doorgangen is voor velen ook niet meer bij.
Tot je Inazuma tegenkomt natuurlijk, die verwacht dat je netjes voorrang gaat verlenen  ;D
En dan gaat het weer achteruit met die tank.

Toch mooi dat daar een B21 staat. Het Duitse equivalent daarvan gebruiken de wegenwerkers in onze streek niet. Bij een versmalling zetten ze aan de ene kant het Duitse verkeersbord dat overeenkomt met de Belgische B19, en aan de andere kant hetzelfde bord, maar dan 180° verdraaid.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1832 Gepost op: maandag 02 mei 2011 - 10:15:50 »
Vorig weekend brandstofcontrole gehad!
"Rijdt u op diesel?" "Kunt u de tank even openmaken?"
Tegen het eind van de dag hebben ze zelf een gratis tank diesel ;) 

Alsof we rode zouden tanken met een tankkaart van de leasing... :)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1833 Gepost op: maandag 02 mei 2011 - 11:30:53 »
Vorig weekend brandstofcontrole gehad!
"Rijdt u op diesel?" "Kunt u de tank even openmaken?"
Tegen het eind van de dag hebben ze zelf een gratis tank diesel ;)  

Alsof we rode zouden tanken met een tankkaart van de leasing... :)
Zijn ze slimmer geworden, al 2 keer met LPG en 1 keer op benzine, gelieve uw tank open te maken....
Bij benzine had hem zelfs al een darmke in de vulopening toen zijn frank viel.

Het is niet aan mij om hun op hun lompigheid te verbeteren dus volgende keer stap ik weer braaf uit... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1834 Gepost op: maandag 02 mei 2011 - 13:45:22 »
Gisteren was het weer goed !

In Massenhoven een oude sok in een CC die de voorangsweg oprijdt, en dan bovenop de rem gaat staan om op een parking te gaan draaien ofzo.
Pinkers ???

In Sint-Niklaas een pippo die scheef in een parkeerplaats staat, maar besluit er een eind uit te rijden net wanneer ik daar passeer. (foto)
Pinkers ???
Dat was een nipte - het lege trottoir opgereden om er niet tegen te moeten rijden.
Best van al is dat die er daar blijkbaar niet eens uit wou, maar er aan het parkeren was !


Gasten, Volvo levert mijn verf niet meer sinds de probleempjes in Japan !
Houdt daar eens wat rekening mee.  >:(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1835 Gepost op: donderdag 05 mei 2011 - 00:54:21 »

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1836 Gepost op: donderdag 05 mei 2011 - 08:39:30 »
Spicy detail: 't was toch niet één van de overijverige mannetjes die hier het centrum permanent zone 30 willen en alles er rond 50 voor de veiligheid zeker? Idiote nimby's.

Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden: Dertig doet deugd...

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1837 Gepost op: vrijdag 06 mei 2011 - 10:04:11 »
Ge moet eens een terraske gaan doen in Antwerpen op't Zuid aan de Waterpoort.... Hoe veel mensen je daar niet het ronde punt ziet afsnijden door het in de verkeerde richting te nemen!!!!!!!!!!!!! Ni normaal! (ja, ik zat er gisteren nog maar eens)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1838 Gepost op: zondag 08 mei 2011 - 21:50:51 »
E34 ter hoogte van Zoersel, Seat tegen amper 80 op het linkse vak aan het slingeren.
Ik neem net de afrit en kan daardoor naast de wagen komen, madam was aan het GSMen, de 2 andere tuttebellen  zagen blijkbaar niet waar hun bestuurders mee bezig was, leken niet echt bang. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1839 Gepost op: zondag 08 mei 2011 - 22:48:39 »
Vandaag weer eens een ijsje gaan eten rechtstreeks bij de melkboer, een aanrader trouwens. Natuurlijk is het er dan ook erg druk en de weg ernaartoe is er niet echt op berekend. Het is een standaard weg door de velden waar je in de berm moet om te kruisen (Cauwenberglei, Pulle). Rond de boerderij staan dan nog eens tientallen auto's geparkeerd in de berm. Ik kom eraan en heb voorrang, de auto's staan aan de andere kant. Toch komt een klak toch verder gereden. Hij had geluk dat hij een zijstraatje in kon rijden, ik was niet van plan om te wijken. Fietsers vinden het trouwens ook normaal dat je bijna in de gracht rijdt om hen door te laten waar ze geen voorrang hebben.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1840 Gepost op: zondag 08 mei 2011 - 23:02:36 »
Fietsers vinden het trouwens ook normaal dat je bijna in de gracht rijdt om hen door te laten waar ze geen voorrang hebben.
Ook nog meegemaakt vandaag.
Smal bosweg (asfalt baantje)
Komt brommer tegen met fietser op sleep, uit de weggaan mijnheer?
Enfin het weer was te goed om me er druk over te maken.

Verleden week Vespa tegen op het jaagpad, daar vertikte ik dus om meer plaats te maken, komt de Vespa dus achter me aan, bedreigd me met een ploertendoder.
Dus als ge ne Vespa ziet met nrplaat 1 MAC 116 ga maar opzij voor die zot.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1841 Gepost op: zondag 08 mei 2011 - 23:07:59 »
Vandaag weer eens een ijsje gaan eten rechtstreeks bij de melkboer, een aanrader trouwens.

Daar al vaak melk opgehaald ('s nachts)....

Natuurlijk is het er dan ook erg druk en de weg ernaartoe is er niet echt op berekend. Het is een standaard weg door de velden waar je in de berm moet om te kruisen (Cauwenberglei, Pulle).

Je zegt daar zo al iets, ja.

Mijn collega is daar 's nachts 's aangekomen toen er volop een fuif bezig was, doorgang werd ook door auto's van fuivende jongeren wat versperd.  Maar tja, die melk moet daar dus wel weg.  Was er al ver ingereden, en werd nog smaller, en uiteindelijk te smal.  Kon geen kant meer op.  De verantwoordelijken een boodschap laten afroepen.  Enkelen kwamen al vrij snel hun auto verplaatsen, maar doorgang bleef nadien nog steeds door enkele wagens versperd.

Uiteindelijk hebben de verantwoordelijken de flikken gebeld, die zorgden ervoor dat hij er weer achteruit uit kon.  Straf, als zij zich moeien, kunnen sommigen ineens wél hun auto verplaatsen.  Daarna hebben zij de nodige vaststellingen gedaan inclusief PV (wachttijd).  En zijn dan voorgereden langs een andere weg.  Alleen moest mijn collega op een bepaald moment dimmen met zijn faren.  Om hen te vragen aub hun zwaailampen te doven, hij zag geen steek meer....

Daar niet ver vandaan, Hallebaan Oelegem, kan je trouwens ook een lekker ijsje eten.  Met gezellige cafetaria, speeltuintje voor de kids.  Yep, ook een klant waar ik 's nachts wel 's kom.
« Laatst bewerkt op: zondag 08 mei 2011 - 23:15:51 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1842 Gepost op: zondag 08 mei 2011 - 23:17:30 »
Lekker koeike, of heet dat daar?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1843 Gepost op: zondag 08 mei 2011 - 23:22:12 »
Jo got mail.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1844 Gepost op: zondag 08 mei 2011 - 23:27:25 »
Waar ik ga heet het "De Hoeve", die verkoopt al zo'n 15 jaar (misschien zelfs langer) ijs op de boerderij. Gezien zijn omzet die hij nu genereert met zijn ijs betwijfel ik het dat hij nog veel melk naar de melkerij kan sturen. De kinderen kunnen er nog eens naar de koeien gaan kijken. Zo weten ze tenminste dat ijs niet zo maar uit de fabriek komt, maar dat je daar nog altijd koeien voor nodig hebt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519