Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906074 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1875 Gepost op: zondag 15 mei 2011 - 17:03:44 »
Pech gehad, de route van HB-SIA en jouw vlucht moeten elkaar wel kruisen.
Hopelijk met *enig* hoogteverschil .  ;)
Ze zullen 'm wel zolang mogelijk uit de gewone trajecten gehouden hebben zeker ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1876 Gepost op: zondag 15 mei 2011 - 17:07:28 »
Wat de achterbumper van mijn Golf betreft, zie bijlage, die spreekt voor zich.
Allez, 't is toch al iets minder opvallend ...


Ik heb het ook zo ongeveer gehad met mijn merkverdeler  :(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1877 Gepost op: zondag 15 mei 2011 - 22:43:50 »
Pech gehad, de route van HB-SIA en jouw vlucht moeten elkaar wel kruisen.
Hopelijk met *enig* hoogteverschil .  ;)
Ze zullen 'm wel zolang mogelijk uit de gewone trajecten gehouden hebben zeker ?


De pech niet gehad dat onze routes elkaar sneden  :D

Picard zat op zo'n 12000ft en wij tusen de 1000 en 3000ft.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1878 Gepost op: maandag 16 mei 2011 - 17:55:18 »
Enkelrichtingstraat in Mechelen, Berhoudersplein. Deze straat is vrij breed met aan beide kanten geparkeerde voertuigen, zelfs dan blijft er nog zo'n 4 à 5 m over. Ik ben met de wagen een fietser komt uit de andere (voor hem toegelaten) richting en rijdt in het midden van de weg. Op die manier kom ik er langs geen enkele kant langs. Hij heeft me gezien, want we hebben oogcontact. Ik rijdt misschien 20 km/u en hij houdt halsstarrig vol met zijn middenrijden. Wat verwacht hij, dat ik mijn auto in de geparkeerde wagens boor? Hoe dan ook, dit spelletje 'chicken' win ik altijd! Op het laatste moment maakt hij nog een schijnbeweging in mijn richting.
Wat later in de stationsstraat in Mechelen had ik bijna een voetganger op mijn motorkap liggen. Een voetganger komt mij tegemoet wandelen, weer in het midden van het boulevard gedeelte. Ik rijd zeer traag nauwelijks 5 km/u, ik moet net iets verder nl. rechtsaf. De voetganger heeft echter zoveel aandacht voor zijn mp3-speler en hoort me waarschijnlijk niet omdat die mp3-speler te luid staat. Pas op het laatste moment merkt hij me op, duidelijk te zijn aan de schrikreactie en spring hij opzij. Op dat moment stond ik bijna stil.

Ze zijn niet enkel zwakzinnig meer die zwakke weggebruikers, zo worden gewoon suicidaal ! >:( >:( >:( >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1879 Gepost op: maandag 16 mei 2011 - 23:53:57 »
Enkelrichtingstraat in Mechelen, Berhoudersplein. Deze straat is vrij breed met aan beide kanten geparkeerde voertuigen, zelfs dan blijft er nog zo'n 4 à 5 m over. Ik ben met de wagen een fietser komt uit de andere (voor hem toegelaten) richting en rijdt in het midden van de weg. Op die manier kom ik er langs geen enkele kant langs. Hij heeft me gezien, want we hebben oogcontact. Ik rijdt misschien 20 km/u en hij houdt halsstarrig vol met zijn middenrijden. Wat verwacht hij, dat ik mijn auto in de geparkeerde wagens boor?

Gewoon stoppen en claxoneren. Laat hem maar gerust tegen een gestopt voertuig rijden dat een hindernis vormt die hij kan voorzien, dan trekt hij sowieso aan het kortste eindje bij de politierechter.

Maar het valt inderdaad niet te begrijpen wat dergelijke lieden bezielt.

Hier in onze straat zijn er ook geregeld die willen kruisen op een plaats waar dat wegens de breedte van de rijbaan amper mogelijk is. Dan stop ik, en denk ik: "Rijd jij er nu maar tegen als je wil."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1880 Gepost op: dinsdag 17 mei 2011 - 17:17:10 »
Bij de kinderen op school vandaag de fietsen gekeurd door de politie.
Zoon vraagt waarom er een licht op de fiets moet staan en krijgt de uitleg : dat moet niet want het mag ook aan je kleren hangen maar als het erop staat moet het kunnen werken.
Er is dus nog hoop.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1881 Gepost op: woensdag 18 mei 2011 - 10:06:41 »
Bij de kinderen op school vandaag de fietsen gekeurd door de politie.
Zoon vraagt waarom er een licht op de fiets moet staan en krijgt de uitleg : dat moet niet want het mag ook aan je kleren hangen maar als het erop staat moet het kunnen werken.
Er is dus nog hoop.
weinig hoop dus
dat is niet het antwoord op 'waarom'
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1882 Gepost op: woensdag 18 mei 2011 - 10:45:00 »
Bij de kinderen op school vandaag de fietsen gekeurd door de politie.
Zoon vraagt waarom er een licht op de fiets moet staan en krijgt de uitleg : dat moet niet want het mag ook aan je kleren hangen maar als het erop staat moet het kunnen werken.
Er is dus nog hoop.
weinig hoop dus
dat is niet het antwoord op 'waarom'
Dat is ook waar. :-\
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1883 Gepost op: woensdag 18 mei 2011 - 13:20:54 »
Ik heb rond de middag een vliegende grasmachine gezien in Brussel. Nu kan je denken, die JC hangt vroeg aan de fles, maar effectief, het was een vliegende grasmachine! Deze kwam op de woluwelaan gecrashed vlak aan het Woluwepark. Het grasmachien was net daarvoor opgestegen vanop een container die op een vrachtwagen stond. Als lanceermechanisme dienden de takken van de bomen op de middenberm. Het lanceermechanisme is zwaar beschadigd en ligt in brokken op de Woluwelaan.
De lanceerbasis vervolgde zijn weg, er werd geen reddingsactie ondernomen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1884 Gepost op: donderdag 19 mei 2011 - 09:53:34 »
Deze morgend was ik wat later bij mijn werk waardoor het aantal parkeerplaatsen beperkt was. Bij mijn tweede rondje begeon ik te wanhopen. Voor mij was een VW Tiguan aan het prutsen, maar hij slaagde er niet in om zijn voertuig in de plaats te wringen. Volgens mij zou mijn C5 wel passen. De kerel achter mij kreeg het al op zijn zenuwen, nu moest hij nog langer wachten. Na twee bewegingen stond de C5 keurig geparkeerd.
Nu blijkt mijn C5 zelfs 25 cm langer te zijn dan die Tiguan (4.78m vs. 4.43m). Wat een prutser !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1885 Gepost op: donderdag 19 mei 2011 - 16:31:47 »
Na twee bewegingen stond de C5 keurig geparkeerd.

Met minimum 1 meter vrije ruimte er voor en er achter?  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1886 Gepost op: donderdag 19 mei 2011 - 17:04:55 »
Bij de kinderen op school vandaag de fietsen gekeurd door de politie.
Zoon vraagt waarom er een licht op de fiets moet staan en krijgt de uitleg : dat moet niet want het mag ook aan je kleren hangen maar als het erop staat moet het kunnen werken.
Er is dus nog hoop.
weinig hoop dus
dat is niet het antwoord op 'waarom'
Dat is ook waar. :-\
Vandaag zijn ze gaan fietsen, 1 politie  voorop samen met de meester, 2 juffen halverwege ergens in het pack, 43 leerlingen.
Wie reed er vanachter, gewoon de laatste.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1887 Gepost op: donderdag 19 mei 2011 - 23:47:25 »
Wie reed er vanachter, gewoon de laatste.
weinig hoop dus ;)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1888 Gepost op: vrijdag 20 mei 2011 - 07:31:22 »
Ik was terug op weg naar de melkerij, na mijn nachtronde.  Melk nog lossen, tanken en klaar.  Ik kom aan de spooroverweg aan het station van Belsele bij Sint-Niklaas.  Zo rond een uur 4 u 15 's morgens.  Komen er drie onfrisse types op mij af.  Wild zwaaiend met hun armen.  Het zagen er mij niet meteen arbeiders uit op weg naar hun werk.  Maar eerder een trio dat recht uit een discotheek of zo kwam.  In elk geval, 'k had de indruk dat ze ferm onder invloed waren.    

Of ik hen efkes kon helpen duwen?

Huh?  Ze wijzen naar hun auto.  Die auto daar, effe duwen, zijn we zo weg.  Die auto stond hing dwars gekneld tussen de rails nààst de overweg.  Ja, dag Jan.  Ik rij de overweg over, en zet mijn zwaailampen op.  Meteen de flikken bellen, ja.  
"Waarom?"
"Omdat dat hier een overweg is, tiens.  Of wou je hier staan supporteren tot je auto weggekegeld wordt door een aanstormende trein of zo?"
"Pff, moet dat nu écht?"
"Ben al bezig.  Denk je nu écht dat jullie die auto hier eigenhandig gaan uitkrijgen op een veilige manier?  En ga nu tenminste van dat spoor weg."

Ze dachten waarschijnlijk rap die auto daar weg te duwen.  Niks gezien, niks gehoord....

Vlak voor de overweg zie ik een kat liggen.  Als ik een gokje mag wagen: geschrokken van die kat, en dan maar een snok aan zijn stuur gegeven.  Ik heb niks tegen dierenliefde.  Maar om daarvoor nu je auto in de prak te rijden, en je dwars over de treinsporen te "parkeren", ....  Dan hoor je simpelweg niet met een auto te rijden.  En oh ja: poezeminneke was dus morsdood.  Veel heeft zijn daad uit dierenliefde dus niet opgeleverd.  Behalve dan een auto die perte totale is, takelkosten, wellicht nog een fikse claim van de NMBS als er vertragingen zijn, en een (hopelijk stevige) sanctie wegens rijden onder invloed.

'k Moet zeggen: ze kwamen nogal rap aangestormd.  Voilà, mogen zij het oplossen, kan ik mijn melk gaan lossen en dan hop: bedje in.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 20 mei 2011 - 07:41:23 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1889 Gepost op: vrijdag 20 mei 2011 - 08:56:58 »
Heb je daar dan gewacht tot politie daar was?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien