Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906073 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1935 Gepost op: dinsdag 07 juni 2011 - 07:06:37 »
Op een zeer drukke eenrichtingsweg met 4 rijstroken rijdt een lichte moto (125 cc) tegen de richting in. Aan het eerstvolgende kruispunt wordt hij aan de kant gezet door de politie die daar het verkeer aan het regelen is. Het valt op dat de politie in China dit jaar wat strenger is geworden.
Wat verder komen de moto's over het ruime voetpad gereden om de file te vermijden. Tja, hier staat geen politie.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1936 Gepost op: donderdag 09 juni 2011 - 09:55:26 »
Positief: broer die netjes de terreinproef oefent voor zijn examen dat vandaag gepland is:

http://www.youtube.com/watch?v=pj03rF4bxrU

Negatief: de kerel die zijn vriendin op dezelfde parking leerde autorijden. Dat ging niet altijd even nauwkeurig en onder volle controle van het voertuig.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1937 Gepost op: donderdag 09 juni 2011 - 18:47:50 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1938 Gepost op: donderdag 09 juni 2011 - 19:06:52 »
Neen ligt niet aan jou.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1939 Gepost op: donderdag 09 juni 2011 - 19:16:26 »
Is dat nu om te lachen, of om te huilen? 

I guess: de vraag stellen, is ze beantwoorden, zeker?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1940 Gepost op: donderdag 09 juni 2011 - 22:04:45 »
Waarom lossen die mannen dat niet op door de zijflanken gedeeltelijk mee te spuiten? Vuil truukje zodat je minieme kleurverschillen niet ziet.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1941 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011 - 16:51:48 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1942 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011 - 18:12:46 »
't Is al beter, maar zo precies nog niet helemaal koosjer.

Post eens een foto uit een andere hoek - probeer de donkere schaduw te vermijden .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1943 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011 - 19:57:55 »
Waarom kunnen die mannen niet gewoon de juiste kleur namaken? Ik kan mis zijn, 't is mijn job/stiel niet, maar ik dacht toch dat er technieken waren om een kleur te analyseren. Waar zit dan de moeilijkheid om nét aan de overgang carrosserie/bumper een analyse te maken en die kleur te gebruiken?

Dat vuil truucje kende ik en hebben ze gelukkig niet toegepast.
Dat vuile truukje kan vaak niet anders omdat het quasi onmogelijk is om perfect dezelfde kleur na te maken. Zelfs uit hetzelfde potteke zal de lak van een auto van 2 jaar oud iets afgeleefd zijn, zodat de vers bijgespoten bumper plots kleurverschillen heeft met de afgeleefde lak.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1944 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011 - 23:14:53 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1945 Gepost op: zondag 12 juni 2011 - 03:43:19 »
Deze week heb ik 4 keer de trein genomen voor een relatief lange afstand, 2x 150 km en 2x 140 km. Alle 4 zijn ze precies op tijd vertrokken (en dan bedoel ik tot op de seconde) en allemaal zijn ze ook exact op tijd toegekomen.

1. Baoji - Xi'an: een zg. D-trein, wat een gemiddeld snelle trein is (kruissnelheid 200 km/u), 150 km, 1u 19 min, 6.75 euro in 1ste klasse. Ik had een gereserveerde stoel en de trein was kraaknet, als surplus zeer vriendelijk en correct treinpersoneel.

2. Xi'an - Hua Shan: een trein zonder voorletter (4096), de laagste categorie hier in China, relatief traag dus, 140 km op 2 u voor 1,15 euro, gereserveerde stoel, geen eerste klasse aanwezig in deze trein. Hoewel het materiaal erg oud was bleek het wel in orde en relatief schoon.

3. Hua Shan - Xi'an: een zg. G-trein, 140 km in 35 min  :o, relatief duur, 11 euro in eerste klasse. Eigenlijk hetzelfde verhaal, kraaknet, personeel supervriendelijk en stipt. Kruissnelheid van deze trein is nu nog beperkt tot 300 km/u, dit wordt later opgevoerd tot 380 km/u.

4. Xi'an - Baoji: in principe de omgekeerde route van 1., zelfde vaststellingen.

Waarom kan China al zijn treinen prima op tijd laten rijden en lukt men daar in Belgie absoluut niet in? Het personeel van de chinese spoorwegen werkt ook voor 'de staat' zoals in Belgie maar hier zie je nog dat ze trots zijn op hun job, iets wat je in Belgie nooit ziet. Ze zijn zeer hulpvaardig. Toen ik na een nacht klimmen naar de toppen van Hua Shan in het station aankwam waaren er slechts 5 min over tot de trein toekwam. De loketbediende gaf snel door aan de beveiliging dat er enkele personen zouden komen zonder ticket zodat we toch naar de perrons konden. Iedereen wist dat we eraan kwamen en we werden keurig naar de juiste plaats geleid op het perron. Men had zelfs de trein opgeroepen om te vragen op welke wagon er nog plaats was (treinen in China zijn zeer lang, de wagons zijn langer dan in Belgie en een trein van 15 wagons of meer is geen uitzondering).

Ik heb dus Hua Shan overleefd, volgens sommigen de gevaarlijkste 'hike' in de wereld. Oordeel zelf maar op http://www.ssqq.com/archive/vinlin27d.htm. Ik gekozen voor een traditionele nachtbeklimming over de route van de Tang Dynastie om dan op tijd op de oostelijke top de staan voor de zonsopkomst.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1946 Gepost op: zondag 12 juni 2011 - 14:57:39 »
Waarom kan China al zijn treinen prima op tijd laten rijden en lukt men daar in Belgie absoluut niet in?

Tijdens de spits veelal te wijten aan de bottleneck tussen de Noord en de Zuid. Daarnaast is er een heel dicht spoorwegennet in België en is zowat de hele administratie gecentraliseerd in één stad waardoor zelfs mensen uit de 2e, 3e, 4e en 5e grootste steden uit België op één plaats samenkomen om er te werken.

Op de tunnel na, dus een beetje hetzelfde probleem als waarmee onze wegen te kampen hebben  ;D

edit: veel erger in België is het afschaffen van treinen omwille van kapot materieel (vaak als gevolg van slecht onderhoud). Op sommige lijnen (gelukkig niet al te vaak de mijne) is dat schering en inslag.
« Laatst bewerkt op: zondag 12 juni 2011 - 15:00:26 door modano »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1947 Gepost op: zondag 12 juni 2011 - 17:07:40 »
Ik heb dus Hua Shan overleefd, volgens sommigen de gevaarlijkste 'hike' in de wereld. Oordeel zelf maar op http://www.ssqq.com/archive/vinlin27d.htm. Ik gekozen voor een traditionele nachtbeklimming over de route van de Tang Dynastie om dan op tijd op de oostelijke top de staan voor de zonsopkomst.

Proficiat, Joeri! Zelfs al zou ik het kunnen, zou ik er nooit aan beginnen: te gevaarlijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1948 Gepost op: zondag 12 juni 2011 - 18:17:30 »
Mij ook niet gezien daar, Joeri  ;)

Chapeau !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1949 Gepost op: maandag 13 juni 2011 - 03:15:38 »
Waarom kan China al zijn treinen prima op tijd laten rijden en lukt men daar in Belgie absoluut niet in?

Tijdens de spits veelal te wijten aan de bottleneck tussen de Noord en de Zuid. Daarnaast is er een heel dicht spoorwegennet in België en is zowat de hele administratie gecentraliseerd in één stad waardoor zelfs mensen uit de 2e, 3e, 4e en 5e grootste steden uit België op één plaats samenkomen om er te werken.

Hier nemen ze de spoorwegen zeer ernstig. Men investeert zeer zwaar waardoor er jaarlijks enkele duizenden km hogesnelheidslijnen worden aangelegd. Je ziet dat trouwens duidelijk rond Xi'an waar men tientallen km hogesnelheidslijn verhoogd op een viaduct aanlegd. Tegen het einde van het jaar heeft men hier al 16000 km hoge snelheidslijnen en 110 000 km spoorwegen. Toch ook niet direct een klein netje.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519