Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906138 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1950 Gepost op: maandag 13 juni 2011 - 11:10:09 »
Waarom kan China al zijn treinen prima op tijd laten rijden en lukt men daar in Belgie absoluut niet in?

Tijdens de spits veelal te wijten aan de bottleneck tussen de Noord en de Zuid. Daarnaast is er een heel dicht spoorwegennet in België en is zowat de hele administratie gecentraliseerd in één stad waardoor zelfs mensen uit de 2e, 3e, 4e en 5e grootste steden uit België op één plaats samenkomen om er te werken.

Hier nemen ze de spoorwegen zeer ernstig. Men investeert zeer zwaar waardoor er jaarlijks enkele duizenden km hogesnelheidslijnen worden aangelegd. Je ziet dat trouwens duidelijk rond Xi'an waar men tientallen km hogesnelheidslijn verhoogd op een viaduct aanlegd. Tegen het einde van het jaar heeft men hier al 16000 km hoge snelheidslijnen en 110 000 km spoorwegen. Toch ook niet direct een klein netje.

China is dan ook 300x zo groot als België  ;)

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1951 Gepost op: woensdag 15 juni 2011 - 09:00:32 »
China is dan ook 300x zo groot als België  ;)
belgie moet dan ook eens dringend hertekend worden om de toekomst in te kunnen
we moeten af van eigen huis en tuintje
alles plat en opnieuw beginnen zou best zijn
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1952 Gepost op: woensdag 15 juni 2011 - 09:04:19 »
we moeten af van eigen huis en tuintje
alles plat en opnieuw beginnen zou best zijn
Van mijn huis en tuin blijven ze AF  >:(
't is hier zo al erg genoeg

[ironic]Misschien nog wat meer immigranten binnenlaten in onz al overbevolkt landje, dat zal zeker helpen [\ironic]

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1953 Gepost op: woensdag 15 juni 2011 - 09:05:07 »
Ik heb dus Hua Shan overleefd, volgens sommigen de gevaarlijkste 'hike' in de wereld. Oordeel zelf maar op http://www.ssqq.com/archive/vinlin27d.htm.
ik krijg al last van mijn hoogtevrees van die foto's alleen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1954 Gepost op: woensdag 15 juni 2011 - 11:36:19 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1955 Gepost op: woensdag 15 juni 2011 - 15:45:44 »
ik krijg al last van mijn hoogtevrees van die foto's alleen

Hoogtevrees? Durf jij misschien ook niet uit een diep bord eten?  ;D

Een grote vrouw heeft een hoog inkomen (doordenkertje).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1956 Gepost op: donderdag 16 juni 2011 - 07:16:36 »
Gisteren is de pc die ik hier gebruik in panne gevallen, geen connectie meer met het internet. Ik dacht eerst nog aan een panne met de lijn. Het beste is om even te wachten en opnieuw te proberen. Na een uurtje werkte het nog niet, dus maar even ChinaNet gebeld. De lijn bleek in orde! Nog wat verder gezocht en alles kunnen terugbrengen tot een DNS probleem. Na een paar uur knoeien, toch maar de juiste beslissing genomen en de ghost-image teruggezet. Het werkt perfect nu. Natuurlijk had er niemand aan de settings van de computer gezeten >:(. Even terug een administrator account opgezet en de boel dichtgetimmerd. Hier komt geen chinese soft meer op zonder dat ik de toestemming geef  ;D.

Het OS staat hier volledig in het Chinees, dan is het zoeken naar de settings dikwijls zeer moeizaam!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1957 Gepost op: donderdag 16 juni 2011 - 09:38:32 »
Ja, ghost images, dat heb je met windows eh :D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1958 Gepost op: donderdag 16 juni 2011 - 10:22:58 »
Ze willen hier absoluut Teletubbie Windhoos (=windows xp). Ik heb dat indertijd opgelost met een werkende ghostimage. Als ze de boel dan verknoeien dan moeten ze gewoon tijdens het opstarten de restore optie kiezen en klaar is de chinees. Dat verknoeien gebeurt in windhoos regelmatig wanneer ze chinese (brol)software installeren, alles zit hier vol met beestjes.

Persoonlijk had ik liever Ubuntu geinstalleerd, dan heb je die problemen allemaal niet.

Trouwens, Wooter, Apple is ook geen oplossing. Een deftige standaard pc koop ik hier voor 250-350 euro (zonder scherm). Ik heb pas een full-HD scherm gekocht van 20" om aan de PC te hangen en dat kostte me net geen 70 euro. Voor een Apple betaal je hier bijna de westerse prijzen. Dat vind ik wat te veel voor wat te internetten en te chatten in het weekend, ik zou dan al snel het drie tot viervoudige kwijt zijn.

De PC die er nu staat heb ik gekocht in 2006, die is nu exact 5 jaar oud en doet het nog zonder problemen. Met een extra harde schijf voor de foto's van de kleinkinderen komen ze met deze PC gemakkelijk nog 2 jaar verder. Toen ik deze PC 5 jaar geleden kocht kostte die 270 euro met scherm inbegrepen. Ik zou dat zeker geen slechte koop noemen. Het is een AMD systeem, een X2 dacht ik op 2.51 GHz met 2 GB geheugen en een harde schijf van 500 GB. Indertijd hing er een aquarium (CRT-monitor) aan, de resolutie was aan de lage kant. Mijn schoonvader is slechtziend waardoor ik hem een groter scherm heb cadeau gedaan en ingesteld op grote lettertypes.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1959 Gepost op: donderdag 16 juni 2011 - 21:09:36 »
$
« Laatst bewerkt op: donderdag 16 juni 2011 - 21:14:52 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1960 Gepost op: woensdag 22 juni 2011 - 15:27:01 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1961 Gepost op: woensdag 22 juni 2011 - 17:05:28 »
In Borgerhout is er precies terug ne Kriekemans, met zijn fietske op de (afgesloten ) oprit van de snelweg, aan het kijken welke fietsen daar tegen de railing stonden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1962 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 01:01:15 »
Mijn persoonlijke analyse na de werken oprit Ham dagelijks 2x te passeren sinds de start: te veel mensen denken dat ze met een vrachtwagen rijden, willen sneller dan de echte vrachtwagens, maar durven ze toch niet voorbij op de smalle rijstrook. Gevolg dat ze dan links maar wat gaan liggen taffelen, versnellen, remmen, versnellen, maar zeker niet inhalen. Als je niet sneller durft, ga dan gewoon rechts rijden man. Die Duitsers / Fransmannen met hun sleurhut knallen zelfs over de linkse strook langs vrachtwagens met nog plaats over.
Vorige week daar gepasseerd, en ook achter zo'n helden gehangen aan goed 60 km/u  >:(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1963 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 01:02:06 »
In Borgerhout is er precies terug ne Kriekemans, met zijn fietske op de (afgesloten ) oprit van de snelweg, aan het kijken welke fietsen daar tegen de railing stonden.
Daar is er al ene de bussluis ingeknald.  ;)
Met de auto, niet met de fiets  :)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1964 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 02:27:42 »
In Borgerhout is er precies terug ne Kriekemans, met zijn fietske op de (afgesloten ) oprit van de snelweg, aan het kijken welke fietsen daar tegen de railing stonden.
Daar is er al ene de bussluis ingeknald.  ;)
Met de auto, niet met de fiets  :)

Bussluis? einde Turnhoutsebaan?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien