Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906074 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1980 Gepost op: maandag 27 juni 2011 - 07:49:39 »
Mijn persoonlijke analyse na de werken oprit Ham dagelijks 2x te passeren sinds de start: te veel mensen denken dat ze met een vrachtwagen rijden, willen sneller dan de echte vrachtwagens, maar durven ze toch niet voorbij op de smalle rijstrook. Gevolg dat ze dan links maar wat gaan liggen taffelen, versnellen, remmen, versnellen, maar zeker niet inhalen. Als je niet sneller durft, ga dan gewoon rechts rijden man...

Laat maar zitten, ze zijn al ambetant genoeg zo.
Verplicht een rijcursus laten volgen zal misschien helpen.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1981 Gepost op: dinsdag 28 juni 2011 - 00:16:44 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1982 Gepost op: dinsdag 28 juni 2011 - 17:26:52 »
Of je steekt een lichtsensor om de lichten aan te doen. Dat steekt dan weer op mijn auto's :D.
En dan rijdt er zo een voor je op je motor, en schrik je je rot als ineens die zijn achterlichten aanfloepen ... in de schaduw van een brug !
Of andersom, ze rijden een tunnel tot halverwege in zonder licht omdat hun lichtsensor maar traag reageert.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1983 Gepost op: dinsdag 28 juni 2011 - 17:28:37 »
Ik begrijp het niet goed. E313 Antwerpen -> Lummen ter hoogte van de afrit Geel-Oost. Zijn ze nu bezig met 3 (om 22u30 toch) sleuven te slijpen in de pas vernieuwde rechterrijstrook. Is dat noodzakelijk dat ze die nieuwe laag nu al weer afbreken, of kon dat niet voor de vernieuwing?
Als je bij je volle verstand wil blijven, probeer dan in godsnaam niet te bedenken waarom ze hier zoiets uitvreten ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1984 Gepost op: dinsdag 28 juni 2011 - 19:28:07 »
Of je steekt een lichtsensor om de lichten aan te doen. Dat steekt dan weer op mijn auto's :D.
En dan rijdt er zo een voor je op je motor, en schrik je je rot als ineens die zijn achterlichten aanfloepen ... in de schaduw van een brug !
Of andersom, ze rijden een tunnel tot halverwege in zonder licht omdat hun lichtsensor maar traag reageert.
Zelf hebben betekent ook weten dat anderen het kunnen hebben :)  Ik verschiet dus niet al te rap :)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1985 Gepost op: dinsdag 28 juni 2011 - 23:15:16 »
Toets van mijn zoon ; geef een nadeel van openbaar vervoer.
Antwoord ; meer volk.

en http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic.php?f=20&t=40329&view=unread#unread
« Laatst bewerkt op: dinsdag 28 juni 2011 - 23:18:17 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1986 Gepost op: vrijdag 01 juli 2011 - 20:26:43 »
daarnet hard in de ankers voor een auto die van rechts komt
oeps, ik reed op een voorrangsweg aan 90 km/u
ik heb de "L" van heel dicht bij gezien
wat de begeleider erbij deed weet ik niet, maar de wegcode kende hij blijkbaar niet
een paar km verder in de BK reed zijn pupil aan 50 km/u over een verhoogde inrichting

het zou mss goed zijn om begeleiders ook een theoretisch examen te laten doen voor ze mogen begeleiden
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1987 Gepost op: vrijdag 01 juli 2011 - 20:31:03 »
het zou mss goed zijn om begeleiders ook een theoretisch examen te laten doen voor ze mogen begeleiden

Voor mijn part een theoretisch én een praktisch examen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1988 Gepost op: vrijdag 01 juli 2011 - 23:31:29 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1989 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 00:37:27 »
Opmerking van m'n vriendin klopt als een bus: "In België is er geen spitsuur, het staat hier gewoon altijd vast."

Haar opmerking klopt als een bus.

Pakweg 30 jaar geleden was de rit van mijn werk naar huis (van Brussel naar Antwerpen) een ontspanning. Maar de laatste jaren dat ik gewerkt heb, was het één stressboel.

In die tijd kon ik nog eens een vrije dag nemen en probleemloos een uitstapje maken door de spitsuren te vermijden. Maar ook dat is al lang voltooid verleden tijd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1990 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 11:00:02 »
Opmerking van m'n vriendin klopt als een bus: "In België is er geen spitsuur, het staat hier gewoon altijd vast."
Gisteren :
Antwerpen vast.
Mortsel vast.
Lier vast.

E19 naar en van BXL : amper wat te zien. Maar de buitenring zat er duidelijk vast.
Signalisatie in de aanloop naar de werken op de buitenring is er naar goede gewoonte een puinhoop.
Crevits' administratie overtreedt  bovendien ook  de Taalwet in bestuurszaken .


Vanuit Lier naar en door Mortsel heeft me aanzienlijk meer tijd gekost dan om verder te rijden naar BXL.
De werken aan de NATO veroorzaken minder problemen dan die in Mortsel
In BXL snugger de Ring vermeden, en in Vilvoorde weer de E19 op.
Minder lang op de E19 gereden dan om in Lier een stuk ring te nemen dat 10x korter is.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 02 juli 2011 - 11:01:37 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1991 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 21:21:13 »
Zone waar ik liever niet meer met de auto passeer voor 21u:

http://maps.google.be/maps/ms?msid=205427697987781105381.0004a71afe7703dde43ce&msa=0&ll=51.03794,4.496155&spn=2.120901,2.47467

Basically de driehoek Brussel-Antwerpen-Gent, de drie centra en ringwegen van deze steden en de Antwerpse Kempen zijn gewoonweg ontoegankelijk voor vlot verkeer.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1992 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 21:54:27 »
Back! 23 uur onderweg, 2 taxi's een bus en 3 vliegtuigen. Dan kom je aan in dit apeland en dan blijkt één van je koffers zoek. Ik was trouwens niet de enige, er stond een hele rij mensen aan te schuiven voor niet toegekomen bagage.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1993 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 22:35:13 »
Altijd in België. En dan ook nog grof reageren.

Laatste keer zijn we een buggy kwijt geraakt. Zo één van die dingen waar je een peuter mee vervoert, en die je meeneemt tot in de Jetway tot aan de deur van het vliegtuig, waarna je het afgeeft en ze het in een aparte ruimte in het vliegtuig steken zodat ze het na de landing makkelijk terug kunnen uitladen voor de passagiers met kinderen.

Ja, die was dus kwijt in Brussel. En het Aviapartner-personeel had een NMP-syndroom. Ook nooit meer teruggevonden.

Maar goed. Welkom terug. Ik weet niet waarom je terug gekomen bent :D.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1994 Gepost op: zaterdag 02 juli 2011 - 22:42:58 »
Ik vervoer mijn jongste, Leander van net geen 2 jaar, in een draag rugzak voor baby's. Dat neem je mee in het vliegtuig en je kan er nog wat bagage in kwijt. Maar inderdaad, het fatsoen bij de aangfite was ver te zoeken. Ik heb tweemaal gevraagd wanneer ik mijn bagage mocht verwachten, geen antwoord. Natuurlijk is het net de koffer met de wat belangrijker zaken zoals de nieuwe schoenen van mijn vrouw  :).
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519