Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906141 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2010 Gepost op: maandag 04 juli 2011 - 11:00:10 »
Ja, met de motor aan de binnenkant gaat dat daar vrij goed, maar met de auto is het al een klap als je plots in die bocht negatief camber krijgt.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2011 Gepost op: woensdag 06 juli 2011 - 10:31:06 »
Even naar Merksem gereden gisteren late namiddag.

Even voor de afrit Deurne (rijrichting Nederland, dus).  De rechts gelegen rijstrook: 90 km.  De andere (links daarvan gelegen) rijstroken: 70, en vervolgens zelfs naar 50 (file viaduct Merksem).   Alsof er op de viaduct in Merksem geen file zou staan op de rechts gelegen rijstrook, zeker.  Omgekeerd zou ik 't nog kunnen snappen, als er bvb een file ontstaat naar de afrit.  Bijvoorbeeld bij een manifestatie in het Sportpaleis of zo.  Maar dit,...  'k snap 'm effe niet.

's Avonds gaan overzetten van Hemiksem naar Bazel.  Ijsje eten met de zoon, liep wat verloren nu grote zus er niet is.  'k Heb nu niks tegen rokers, dat ik op een terras in hunne stank moet zitten, nog tot daar toe. ('k Zal wel proberen dat ik net de andere kant ga zitten, dat de rook weg van mij waait).  Dat ze met een sigaret in hun kweek boven hun kinderwagen hangen, nog tot daar toe.  't Is tenslotte hunne kleine.  Maar wat ik gisteren zag 2 tafeltjes naast mij .....  Een marginale familie.  Sigaret lag in de asbak wijl mama een ijsje at.  De kleine van 5 jaar, grijpt de sigaret, en lurkt er effe van.  Papa nadoen, weet je wel.  Mama en papa maar lachen omdat de kleine dan effe hoest en een raar gezicht trekt.  Toch probeert de kleine het opnieuw, en zo in totaal drie keer.  Logisch, mama en papa die lachen ermee.  Dus die kleine had succes, hij had de aandacht waar 't hem om te doen was.  Dat ze die kleine z'n longen nu al ruïneren, daar trekken de ouders zich niks van aan.  Dat die kleine z'n vingerkes ferm kan verbranden, daar trekken ze zich al evenmin wat van aan.  Zulke mensen zijn 't voor mijn part niet waard dat ze kinderen hebben.  Sorry als ik cru klink.

Als 1 van ons drie vroeger dierf nippen van de pint van m'n vader op een terras, kreeg pa wel 's een scheve blik.  Wij waren dan met 3, dus was er wel 's ene m'n vader stiekem te slim af....

« Laatst bewerkt op: woensdag 06 juli 2011 - 10:32:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2012 Gepost op: woensdag 06 juli 2011 - 16:46:47 »
Reageer jij dan niet als je dat ziet Bert?
Ik heb ooit nog zo'n sukkels geweten, kleinkind in huis en maar paffen, zij hadden niet om dat kleinkind gevraagd, voor de rest zogezegd goed bezig met veiligheid van anderen.
Zo'n mensen zijn mijn vrienden niet en dat was ook toen ik zelf nog rookte.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2013 Gepost op: woensdag 06 juli 2011 - 18:52:40 »
Reageer jij dan niet als je dat ziet Bert?

Ik moei me in principe niet met andermans opvoeding.  Ik kan dat zélf namelijk ook niet verdragen.  Wee de sympathieke opa/vake die 't aandurft m'n kids uit de hoek te halen, of hen toch dat snoepje geven als ik 't net verboden heb (bvb omdat ze aan tafel vertikten van te eten).  Ze weten dat verdomd goed, dat ik daar absoluut niet van gediend ben.  Zelfs ik en m'n echtgenote bekritiseren elkaar NOOIT met de kids in de buurt.  Dan zeggen we elkaar dat 's avonds wel, als de kids al lang in hun bedje liggen.

Maar toegegeven, voor zoiets maak ik graag een uitzondering tegen m'n eigen principes.  Mrja, anderen waren mij al voor.  En dan ziet ge die mensen zo'n koppeke trekken van "Waddist, jong.  Heb 'k soms iets van u aan?"

Ik heb ooit nog zo'n sukkels geweten, kleinkind in huis en maar paffen, zij hadden niet om dat kleinkind gevraagd, voor de rest zogezegd goed bezig met veiligheid van anderen.
Zo'n mensen zijn mijn vrienden niet en dat was ook toen ik zelf nog rookte.

En, op gereageerd?

'k Heb er ooit 's ene hard laten verschieten in 't Wijnegem Shopping Center, waar sowieso eigenlijk een rookverbod geldt.   Een wildvreemde vond 't nodig om met zijn (overigens vreselijk stinkende) sigaret boven de voituur van m'n dochter te hangen, om ons proficiat te wensen.  Mijn dochter was toen amper 1 week oud, en Greet pas 2 dagen ontslagen uit het ziekenhuis.  Omdat ze nog snel vermoeid was na een keizersnede waren we even gaan zitten op een zitbank daar.  Ik kon het toen écht niet laten om die sigaret recht uit z'n mond te trekken, en in de vuilbak te gooien.  "En nu maken dat ge weg zijt, voor ik écht kwaad word makker", heb ik 'm toegebruld toen.  Zelfs Greet schrok toen behoorlijk van m'n reactie.  Ik was toen ook echt koleirig, 'k voelde de stoom zo langs m'n oren eruit komen.

Dat anderen mij toen scheef bekeken als die onverdraagzame, egoïstische niet-roker kon mij overigens geen barst schelen.  Van 'm kids blijven ze af.
« Laatst bewerkt op: woensdag 06 juli 2011 - 18:57:05 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2014 Gepost op: woensdag 06 juli 2011 - 19:02:03 »
Ik moei me niet met de opvoeding maar met de ouders, dat hun gezag daardoor ondermijnd kan worden zal me worst wezen.
Het enige dat mij trouwens intresseert is die kleine die zich niet kan verdedigen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2015 Gepost op: vrijdag 08 juli 2011 - 00:04:27 »
Net een hele gezellige kerel voor m'n deur.  Tussen de gevel van mij en mijn buurman (aaneengesloten rijhuizen), hangt straatverlichting.  De lamp is blijkbaar kapot, want gaat geregeld aan, dan weer uit.  Bijwijlen heeft 't hier wat weg van een discotheek.

Blijkbaar heeft men opdracht gegeven dit te herstellen.  Nu heb ik er geen probleem mee, dat die man zijn job 's nachts moet doen.  Als die man dan een beetje moeite doet om de nachthinder te beperken, dan draai ik me wel weer om, en slaap ik wel verder. 

Maar die kerel komt hier aan met zijn camionnette, stelt zich op midden van de rijbaan, terwijl er op nog geen 5 meter lopen reglementaire parkeerplaats is.  Motor laten draaien, deur wagewijd open (met natuurlijk snoeiharde muziek), vier pinkers opgezet.  En ondertussen bovenop zijn ladder luidkeels meezingend.  Niemand kon er nog langs, een toevallige passant claxonneerde eerst.  Niet kort natuurlijk, maar zijn vinger moet zowat dwars door de claxon gezeten hebben.  Kreeg van boven op de ladder "'k Zen bekan klaar, menier" toegeroepen.  De passant, een snotneus met een gepimpte VW Golf, maakte dan maar rechtsomkeert.  Helaas met gierende en piepende banden ervandoor gescheurd.  Er moesten zo 's buurtbewoners zijn die nog niet wakker waren geschud door de herrie.  >:(

Euh, kan iemand 't aantal overtredingen tegen de wegcode nog bijhouden?

Is een klein beetje respect voor de nachtrust van anderen nu écht teveel gevraagd?  Of weet meneerke soms niet dat er nu veel mensen met een geopend raam (proberen te) slapen?  ??? 

Wacht tot ik terugkom uit verlof.  Dit pik ik niet meer.  Dat laat ik niet zo.  Er gaan hier een paar boze mailtjes buiten!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2016 Gepost op: vrijdag 08 juli 2011 - 00:46:11 »
@ Bert:

Dat is toch maar wat typisch Begische folklore.

En dan mag je nog van geluk spreken als, nadat die vent eraan gewerkt heeft, bij het aangaan van de lichten de vonken niet uit je dakgoot vliegen.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2017 Gepost op: maandag 11 juli 2011 - 19:32:20 »
Vandaag gaan wandelen in het bos, weg met linker deel iets hoger bedoeld voor voetgangers, rechterdeel voor fietsers.
Ook al staat er een verbod voor gemotoriseerd verkeer en verbod voor paarden, het rechterdeel volledig kapot gerden door de 2 laatste.
Komt er een groep fietssers achter ons (geen wielerterroristen) (alhoewel ::)) "oipzij dit is fietspad" , ja sorry echt niet bij mij proberen :-[ ze zijn dus allemaal door het mulle zand geklefferd. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2018 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 05:55:23 »
@ Bert:

Dat is toch maar wat typisch Begische folklore.

... die dan onnodig een halve straat uit hun nachtrust haalt.  Gezellig!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2019 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 09:15:33 »
gisteren de bus genomen
als je niet in het bezit van een gsm bent is het maar 30% duurder
ik vaar vandaag met de boot naar waar ik geen bus nodig heb
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2020 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 16:10:36 »
@ Bert:

Dat is toch maar wat typisch Begische folklore.

... die dan onnodig een halve straat uit hun nachtrust haalt.  Gezellig!

Inderdaad, ik verkies de Beierse folkore.

Gisterenavond naar een optreden van een entertainer in openlucht geweest (inkom 2,50 Euro, met in ruil daarvoor dan wel een gratis schnaps van de patron ter waarde van 2,00 Euro). Een bier van 0,5 liter (dat zijn dus 2 Belgische pintjes) kost er 2,95 Euro. Veel gedanst en plezier gemaakt.  De man heeft muziek gespeeld en moppen getapt van 19:30 tot 22:30 u. Schluss, gedaan. Om 23:00 u. had de entertainer al zijn materieel in zijn auto geladen, en gingen de lichten uit en iedereen naar huis. Zo kunnen ze ook de volgende dag nog uit hun bed om te gaan werken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2021 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 21:06:43 »


Handrem.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2022 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 21:30:14 »
Als die remmen zo zijn als van de oude Vito kan die eigenaar er niets aan doen, elke keer als ik met de Vito in de garage kwam liet ik de handrem afstellen en zelfs dan parkeerde ik steevast met de wielen naar de borduur en of in vitesse.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2023 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 22:36:48 »
Dan zijn er nog altijd de versnellingen eh...

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2024 Gepost op: woensdag 13 juli 2011 - 10:01:42 »
... En een sloveense trucker die door het oerwoud aan borden die aangeven dat je als vrachtwagenchauffeur Brussel niet binnen kan dacht dat ie dan maar best achteruit kon rijden ter hoogte van de Gemeenschappenlaan op de E40.  De signalisatie trekt daar op geen kloten, en er is inderdaad maar één plek waar je legaal of zonder problemen van de E40 kan geraken: de uitrit naar de VRT. In alle drie de tunnels zou die vrachtwagen wel passen, maar in de richting van Centrum is het expliciet verboden, in de richting van Montgomery en Reyers staan er verbodsborden, in de richting van Meiser staan er borden die aangeven dat er verbodsborden volgen.

Mah bon, eens eraf op de parking nabij de VRT vroeg de trucker hoe ie dan op zijn bestemming moest geraken. Blijkbaar is het enige legale devies om vervolgens rechts af te slaan, helemaal naar links voor te sorteren om in Meiser een toerke te maken, en dan bovengronds de Roodebeeklaan te volgen.

Maar ja, dat lossen we allemaal wel op met elektrische bestelwagens en een overslagkade buiten de stad. Ook die one-off transporten met 40-tonners...