Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906159 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2025 Gepost op: vrijdag 22 juli 2011 - 04:35:00 »
Ik ben 1 van de ongeveer 420 chauffeurs die dagelijks 1 van de 2 tot 5 volle opleggers gaat leveren in die winkel in de Roodebeeklaan. (laagste prijzen, zonder reclame te maken.  ;D)
Verleden week ben ik er 2 keer geweest, deze week nog niet. ;) ;D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2026 Gepost op: vrijdag 22 juli 2011 - 09:12:04 »
Gisteren, E313 richting Antwerpen. Vlak voor de aansluiting met de ring staat er een Golfje te twijfelen op het verdrijvingsvak. Hij kan maar niet beslissen of hij nu Antwerpen centrum in wil, dan wel de ring richting Gent wil oprijden. Na een tijdje weet hij het weer en begeeft hij zich vanuit stilstand weer op de snelweg. Het nochtans rustige verkeer wordt plots hectisch omdat er onverwacht wordt geremd. Het Golfje tuft rustig verder richting Gent, tegen een trouwens veel te lage snelheid (zo'n 80 km/u).

In zo'n geval moet onmiddellijk het rijbewijs worden ingetrokken, deze persoon is zich duidelijk niet bewust van de gevaren van het verkeer. Je kan gerust verkeerd rijden of je vergissen, maar los dat dan op door even een kleine omweg te maken, breng daarvoor niet bewust de anderen in gevaar.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2027 Gepost op: zondag 24 juli 2011 - 03:14:51 »
Vanmorgen om 3u57. tijdens het naar huis rijden van mijn werk.
FLITS-FLITS gezien. GRRRRRRRRRRRRRR >:( >:( >:(

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2028 Gepost op: zondag 24 juli 2011 - 22:06:22 »
Daarstraks m'n dochtertje naar haar kampplaats gebracht.

In de buurt van Nijlen, achter 1 of ander struikgewas bliezen de blauwbloezen verzameleeuh.  Een of andere controle geweest, die net opgedoekt was denk ik.  Mijn zoontje van vijf roept enthousiast: "KIJK PAPA, DE POLITIE.  WAT STAAN DIE DAAR TE DOEN?"  Waarop m'n dochtertje van 7 (die niet op haar mondje gevallen is): "Ha NIKS hé.  Tjt, tjt Bram toch. Dat ziet ge toch!"

Voor ne kleine van 7, heeft ze toch al aardig wat inzicht, moet ik zeggen.  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2029 Gepost op: zondag 24 juli 2011 - 23:30:21 »
Gisteren, E313 richting Antwerpen. Vlak voor de aansluiting met de ring staat er een Golfje te twijfelen op het verdrijvingsvak. Hij kan maar niet beslissen of hij nu Antwerpen centrum in wil, dan wel de ring richting Gent wil oprijden. Na een tijdje weet hij het weer en begeeft hij zich vanuit stilstand weer op de snelweg. Het nochtans rustige verkeer wordt plots hectisch omdat er onverwacht wordt geremd. Het Golfje tuft rustig verder richting Gent, tegen een trouwens veel te lage snelheid (zo'n 80 km/u).

En da's helaas geen alleenstaand geval.

"Dju, de afrit gemist".  Dan zetten we toch gewoon de vier pinkers op, en rijden we weer achteruit.  Voilà se, problem solved.  "God weet hoe ver de volgende afrit nog is".

In zo'n geval moet onmiddellijk het rijbewijs worden ingetrokken, deze persoon is zich duidelijk niet bewust van de gevaren van het verkeer. Je kan gerust verkeerd rijden of je vergissen, maar los dat dan op door even een kleine omweg te maken, breng daarvoor niet bewust de anderen in gevaar.


Met de camion heb ik 't al eens meegemaakt, me stomweg vergissen. 

In Loenhout moest ik via de katerstraat, naar de Terbeekseweg.  De Katerstraat ligt vlàk naast de oprit.  Guess what: efkes niet goed opgelet, en voor ik 't wist zat ik al gelijk op de oprit van de E19 richting Antwerpen.  Tsja, soit, het was nu eenmaal zo.  Dan maar rijden tot in Brecht, en dan via de Oudaenstraat terugrijden.  Tot ik in Brecht aankwam natuurlijk, en mijne frank viel dat de oprit en afrit in de rijrichting Antwerpen al lang afgesloten zijn ivm de HST-lijn die daar ligt.  Dus 'k had 't aan mijnen tutter.  'k Kon GVD mee tot in Sint-Job in 't Goor.  :D (Maar toch nog altijd beter dan achteruit beginnen rijden, en daardoor anderen in gevaar brengen).

Geen twee weken later, had ik net mijn laatste klant opgehaald in Meer, vlakbij de oprit naar de E19 daar.  Ikke dus via de E19 naar de melkerij in Loenhout (fabriek is intussen wel gesloten).  'k Zit goed en wel de autostrade op, wanneer ik plakkaten zie staan dat .... de afrit Loenhout afgesloten is voor veertien dagen.  Kleine onderhoudswerken blijkbaar.  Miljaaaaaardeee!  NOG 's mee tot in Sint-Job in 't Goor.  Maar dan nog: geen haar op mijne kop dat er aan zou denken zulke levensgevaarlijke toeren uit te halen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2030 Gepost op: maandag 25 juli 2011 - 08:57:18 »
Ik heb dit weekend mijn klassieke Duitsland ritje nog eens gemaakt, vrienden gaan bezoeken in Witten. Zaterdag was het relatief druk in Duitsland, maar toch verliep alles er nog redelijk vlot. De snelheid bleef evenwel beperkt tot zo'n 100 a 110 km/u met nu en dan eens een sprintje tot 140 km/u. Gelukkig was er nog een stuk tussen Venlo en Essen waar er relatief weinig verkeer was waar ik mijn knalpot nog eens heb kunnen leegblazen  ;D.
De terugrit verliep in de gietende regen. Het valt op dat de Duitsers hierop reageren met meer afstand en een gezapiger tempo. Zelden werd er sneller dan 100 km/u gereden. Eenmaal in NL krijg je al een voorproefje van de mentaliteit van de Belgische bestuurders: traag inhalen, vlak voor je neus in halen, nodeloos links plakken, schoolmeesterkes-mentaliteit, ... Eens in België krijg je daar dan nog eens de putten en het luidruchtige wegdek bij.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2031 Gepost op: maandag 25 juli 2011 - 18:41:57 »
@ JC: altijd leuk als je niet bij het binnenrijden van België, doch bij het verlaten ervan kunt zeggen: "We rijden naar huis."  :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2032 Gepost op: dinsdag 26 juli 2011 - 01:21:30 »
Iemand al mogen genieten van het nieuwe stukje E313 in Tessenderlo ?

Richting A'pen lag zelfs de oude brolbaan beter !
Dat kan toch nooit zo belabberd slecht opgeleverd worden  ???

Is het misschien daarom dat ze de 70 er nodeloos lang aanhouden ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2033 Gepost op: woensdag 27 juli 2011 - 14:01:19 »
Nen trekker door de keuring krijgen, 't is moeilijk, precies.  Rit 103 (Limburgers), moesten met hun trekker naar de keuring.  Op de nieuwste trekkers, zit tegenwoordig een onderhoudscontract.  All in.  Onderhoud, keuring, allemaal bij Mercedes.  Zelfs een simpel lichtballoneke van bvb de koplamp, mogen onze mekaniers niet vervangen.

Soit.  Die trekker moest dus naar Mercedes voor de keuring.  Chauffeurs halen 'm op, en kijken niet veel verder dan hun neus lang is blijkbaar.  Want een week later, belden ze van den bureau dat die trekker naar de keuring moest.

"Hallo, rit 103?"
"Jawel, hij is gekeurd.  'k Heb hier 't keuringsbewijs liggen op het dashboard".
" Ten eerste moet dat papier geklasseerd worden bij de boorddocumenten.  En ten tweede: een nummerplaat die met een Q begint, is van de oplegger, niet van je trekker!"

Onze garage verwittigd, die belden met Mercedes, waarom die trekker niet naar de keuring geweest was?  Ze hadden hem daar nagezien, maar kennelijk over 't hoofd gezien dat ook het voorrijden op de keuring zélf, mee in het onderhoudscontract zat, en dus door hen diende uitgevoerd te worden.  Dus, de combinatie opieuw naar Mercedes voorgereden.  's Anderendaags belde die garage naar onze garage.  Probleemke.  Ze waren blijkbaar met de losse trekker naar de keuring geweest.  Terwijl je voor de keuring van de remmen, daar moet aankomen met een oplegger aangekoppeld.

Het mag dan een eerder kleine garage zijn in Bree.  Maar 'k moest toch effe mijn wenkbrauwen fronsen toen ik dit hoorde.  Qua service lijkt dit me niet wat 't hoort te zijn.  Nen tamelijk nieuwe trekker, die nu al drie dagen stilstaat, dat kost geld hé mannen.  Curieus of onzen baas dit gaat claimen of niet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2034 Gepost op: zondag 31 juli 2011 - 22:35:04 »
Daarstraks met de kids naar Metropolis geweest.  Bij het buitengaan, nog even overgestoken om een kennis die daar toevallig ook met z'n kids rondliep, gedag te zeggen.

Ene met geel-zwarte nummerplaat VOL door rood zien rijden.  Wij (voetgangers) hadden al volop groen.  Ik zeg hen altijd te kijken, maar je weet hoe kinderen (kunnen) zijn, zeker?  Ze zien dat voetgangerslicht op groen springen, en dan willen ze naar de overkant spurten.  Blij toe dat ik bij het oversteken er nog altijd streng genoeg in ben.  We hadden hen dus gelukkig stevig genoeg vast, dus gelukkig niks gebeurd.  De kids waren danig geschrokken, een half uur nadien waren ze er nog over bezig.

Dan maar van de nood een deugd gemaakt.  "Zien jullie nu waarom jullie ons een hand moeten geven?  En zien jullie nu waarom jullie ALTIJD goed moeten kijken (zelfs al heb je groen)?"  Nog altijd liever dat 't ze 't op zo'n manier (ondervindend) leren, dan dat ze eerst 's op de motorkap van zo'n gek moeten belanden....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2035 Gepost op: zondag 31 juli 2011 - 23:29:50 »
Ene met geel-zwarte nummerplaat VOL door rood zien rijden.

Laat me raden... NL = ne NoLlander?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2036 Gepost op: maandag 01 augustus 2011 - 00:11:39 »
idd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2037 Gepost op: woensdag 03 augustus 2011 - 17:57:58 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2038 Gepost op: woensdag 03 augustus 2011 - 18:13:16 »
Vorst-Laakdal vergroot haar zone 30. Met een C43 30 km/u in de bebouwde kom, aan elke inrit van de bbk mag je dus nog 100 meter 50 km/u en daarna mag je gezellig in slaap vallen aan 30 km/u.

Euh, Rafael.  

C43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
- De vermelding "km" op het verkeersbord is facultatief.
- Wanneer op een onderbord een bepaalde massa is aangeduid, is het verbod slechts van toepassing op voertuigen waarvan de maximale toegelaten massa hoger is dan de aangeduide.
Het verkeersbord C43 met de vermelding 30 km per uur,
geplaatst boven het verkeersbord F1 is van toepassing op alle openbare wegen binnen de bebouwde kom.

Die C43 van 30 km/u, staat dus 100 meter VOORBIJ de F1?   En je hebt 't dus niet over een zone 30 hé?


Als ik jou goed begrijp tenminste, dan geldt die C43 slechts tot aan het eerstvolgende kruispunt ipv in gans de bebouwde kom.  ;)

Want: niet boven, doch 100 meter voorbij de F1 geplaatst.  Of begrijp ik je ergens verkeerd?
« Laatst bewerkt op: woensdag 03 augustus 2011 - 18:26:45 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2039 Gepost op: woensdag 03 augustus 2011 - 18:26:55 »