Nen trekker door de keuring krijgen, 't is moeilijk, precies. Rit 103 (Limburgers), moesten met hun trekker naar de keuring. Op de nieuwste trekkers, zit tegenwoordig een onderhoudscontract. All in. Onderhoud, keuring, allemaal bij Mercedes. Zelfs een simpel lichtballoneke van bvb de koplamp, mogen onze mekaniers niet vervangen.
Soit. Die trekker moest dus naar Mercedes voor de keuring. Chauffeurs halen 'm op, en kijken niet veel verder dan hun neus lang is blijkbaar. Want een week later, belden ze van den bureau dat die trekker naar de keuring moest.
"Hallo, rit 103?"
"Jawel, hij is gekeurd. 'k Heb hier 't keuringsbewijs liggen op het dashboard".
" Ten eerste moet dat papier geklasseerd worden bij de boorddocumenten. En ten tweede: een nummerplaat die met een Q begint, is van de oplegger, niet van je trekker!"
Onze garage verwittigd, die belden met Mercedes, waarom die trekker niet naar de keuring geweest was? Ze hadden hem daar nagezien, maar kennelijk over 't hoofd gezien dat ook het voorrijden op de keuring zélf, mee in het onderhoudscontract zat, en dus door hen diende uitgevoerd te worden. Dus, de combinatie opieuw naar Mercedes voorgereden. 's Anderendaags belde die garage naar onze garage. Probleemke. Ze waren blijkbaar met de losse trekker naar de keuring geweest. Terwijl je voor de keuring van de remmen, daar moet aankomen met een oplegger aangekoppeld.
Het mag dan een eerder kleine garage zijn in Bree. Maar 'k moest toch effe mijn wenkbrauwen fronsen toen ik dit hoorde. Qua service lijkt dit me niet wat 't hoort te zijn. Nen tamelijk nieuwe trekker, die nu al drie dagen stilstaat, dat kost geld hé mannen. Curieus of onzen baas dit gaat claimen of niet.