Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906062 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2040 Gepost op: woensdag 03 augustus 2011 - 19:18:11 »
Dat weet jij, dat weet ik, dat weet bijna iedereen die hier zit, maar dat weten zij niet ;)

Toch jouw probleem niet?

Als je voorbij het eerstvolgende kruispunt geflitst zou worden aan max. 50 km/u, dan heb je de wegcode toch aan je kant?  Vooropgesteld dat die C43 30 km/u niet herhaald is, natuurlijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2041 Gepost op: maandag 08 augustus 2011 - 18:07:06 »
Bij deze laat ik jullie weten, dat ik afgelopen zaterdag een toffe, goeie, bekwame collega verloren heb.  Wellicht zullen jullie Cor Roosen niet bij naam kennen.  Maar als ik jullie de hints: "Natalia" en "gekantelde vrachtwagen met melk op  de E313" geef, dan zou er toch een belletje moeten rinkelen.

Cor heeft hard en moedig gestreden.  Maar de strijd tegen kanker was gewoonweg niet eerlijk.  Afgelopen zaterdag is hij dan zachtjes heengegaan.

Cor, ik ga je vreselijk missen.  Want veel meer dan een toffe collega, verliezen wij allemaal een vriend op de melkerij.  We troosten ons met de gedachte dat je nu tenminste toch geen pijn meer hebt.

Beste Cor, tot in het hiernamaals.

« Laatst bewerkt op: maandag 08 augustus 2011 - 18:10:53 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2042 Gepost op: maandag 08 augustus 2011 - 19:49:34 »
Vreselijk, Bert.

Ons verstand is te beperkt om te kunnen begrijpen waarom sommige dingen in het leven gebeuren.

Als je wil, mag je hier gerust de brief publiceren die Cor nog naar zijn collega's gestuurd heeft, want het is een zeer ontroerend prachtstuk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2043 Gepost op: maandag 08 augustus 2011 - 20:50:25 »
Bedankt, Jozef.

Hierbij de brief die wij (zijn collega's op de melkerij), onlangs in ons bakje vonden:

Citaat
"ALS IK WIST DAT DE WERELD MORGEN VERGAAT, DAN ZOU IK VANDAAG EEN BOOM PLANTEN."
(Maarten Luther)

Neerpelt, de dag van vandaag

Beste allemaal,

Mijn leven was nog lang niet af.
Te horen krijgen dat ik kanker had was dan ook een zware slag.
Maar ondanks mijn geknok en steun van iedereen,
kreeg ik te horen, je gaat spoedig heen

Midden in 't leven, ik wilde nog zoveel geven.
Ideeën en plannen te over.
Binnen de momenten van het leven moet ik straks gaan
en laat ik jullie hier achter.

Ik heb het leven liefgehad en zo omarm ik ook het eeuwige.
Heb gerust verdriet, maar vindt het plezier weer terug.

De tranen in mijn ogen doen niet zo zeer
als jullie mij troosten en omhelzen voor de laatste keer.



We wonen nu op het *** en het is ook daar dat ik je uitnodig voor mijn laatste wens.  Je nog een laatste keer te zien, een laatste keer een tas koffie met je te drinken, een laatste gezellige babbel, je een laatste keer tot ziens te kunnen zeggen.


Geef even een belletje (tel.******) op voorhand, maar ook zo ben je steeds welkom.

Je doet ons een groot plezier door ons geen kaartjes, bloemen of kransen te sturen.  Maar schrijf een mooie herinnering of bemoediging op een lintje en kom die in de boom hangen.  Deze boom zal na mijn laatste reis in intieme kring uitgeplant worden in de Kolisbos te Neerpelt.  De lintjes zullen als deugddoende herinnering gekoesterd worden.

Met de eenvoud dat ik geboren ben zou ik ook willen gaan.  Wanneer het dan zover is, zou ik graag met mijn dierbaarsten in intieme kring mijn laatste reis willen maken.

Cor.

"Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven;"
Matteus 11:28
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2044 Gepost op: dinsdag 09 augustus 2011 - 22:07:00 »
Zondag.  Ik moest naar Merksem, om er de verjaardag van m'n neefje te vieren.  Jawadde, Merksem was en onbewoond eiland geworden.  Enerzijds een wielerwedstrijd.  Anderzijds een kermis.  Daarbovenop nog 1 of andere manifestatie in de omgeving van het Kroonplein.  De politie sloot wel straten af, maar een omleiding was nergens te bespeuren.  Geluk dat ik Merksem op m'n duimpje ken, en er nog een aardeweg weet liggen, die veel mensen niet kennen.  Het was zelfs zo slecht georganiseerd dat ook een lijnbus zich mee vastreed.  Ook die zou moeten terugdraaien (ging natuurlijk niet).  En die agenten stonden daar te gapen.  Het kostte de chauffeur enorm veel moeite om die mannen aan hun verstand te brengen dat hij met een gelde bus écht wel meer plaats nodig had dan de gemiddelde fietser om te kunnen keren.  En dan zie je die agenten daar tegen elkaar bezig:
"Verdoemme, hemme ze die bussen ni verwittigd?"  
"Kweettet ook ni"  "
"Allé, 't is goe veur ne kier.  De koers is just weg deze ronde.  Rij mor door".

Enfin.  vandaag kom ik terug thuis na een bezoekje aan de opa van Greet.  Het middenvak op de A12 was afgesloten voor het dwarsverkeer komende vanuit Kontich, en Aartselaar.  Verkeer komende vanuit Kontich werd omgeleid via de Helststraat.  Die is sowieso al "uitgezonderd plaatselijk verkeer".  Bovendien zijn daar nu wegenwerken bezig.  Ideaal toch, om daar een omleiding richting A12 doorheen te sturen?


« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 22:09:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2045 Gepost op: woensdag 10 augustus 2011 - 00:03:04 »
Zondag één of andere loopwedstrijd, van Oelegem over Wijnegem naar Schoten, jaagpad en andere wegen naast het kanaal (oa. Metropoolstraat) als ook verschillende straten (in Oelegem bvb. het centrum en voor 300m meer loopplezier ook de verbinding Broechem Schilde).
Dit krijg je 3 (DRIE) dagen op voorhand via een flyer in je bus gemeld, niet van het gemeentebestuur trouwens want die hebben daar niets aan te zeggen, dat gaat via één of andere mobiliteitsverantwoordelijke die zomaar mag beslissen.
Plezant de week ervoor was het 4 dagen kermis wat ook al de nodige omleiding had.

Ik wil begrijpen dat er vertier moet zijn maar om constant die overlast te moeten verdragen, stel dat je iemand uitnodigd, die kan ik telkens tegemoed rijden want die geraken hier anders niet.

A12 zat aardig in de knoei al had ik er richting Antwerpen meer voordeel dan nadeel van, ik kwam al van de Brusselse ring en de E19, Waver -Boom in 2.5uur dus was een redelijk vlotte A12 en een lege A-pen ring een verademing, E313 10 minuten file gehad en er in Wommelgem afgereden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2046 Gepost op: vrijdag 12 augustus 2011 - 21:51:39 »
Bij deze laat ik jullie weten, dat ik afgelopen zaterdag een toffe, goeie, bekwame collega verloren heb.  Wellicht zullen jullie Cor Roosen niet bij naam kennen.  Maar als ik jullie de hints: "Natalia" en "gekantelde vrachtwagen met melk op  de E313" geef, dan zou er toch een belletje moeten rinkelen.
Cor heeft hard en moedig gestreden.  Maar de strijd tegen kanker was gewoonweg niet eerlijk.  Afgelopen zaterdag is hij dan zachtjes heengegaan.
't Is een smerige ziekte.
In de vriendenkring recent helaas ook een paar gevallen, maar gelukkig zijn zij er nog wel.

Sterkte !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2047 Gepost op: vrijdag 12 augustus 2011 - 21:54:29 »
 Ideaal toch, om daar een omleiding richting A12 doorheen te sturen?

Subliem, een omleiding langs een weg sturen waar 99% eigenlijk niet door mag ...

Blijkbaar zijn er 2 wegcodes :
- 1 zoals het moet zijn
- 1 zoals het goed uitkomt voor de wegbeheerder

En dan maar klagen dat de weggebruikers het er ook niet al te nauw meer mee nemen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2048 Gepost op: vrijdag 12 augustus 2011 - 22:52:48 »
De volgende keer hebben ze daar een zandbak gelegd en bij de eerste kermliskoers kunnen ze geen omleiding meer maken....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2049 Gepost op: vrijdag 12 augustus 2011 - 23:51:44 »
Bij deze laat ik jullie weten, dat ik afgelopen zaterdag een toffe, goeie, bekwame collega verloren heb.  

deelneming

bij ons zijn er deze week 4 vertrokken (die ik niet persoonlijk ken)
maar er staan er nog 3 op de lijst waarvan 2 goede vrienden
het went nooit
 
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2050 Gepost op: zondag 14 augustus 2011 - 03:26:50 »
Bij deze laat ik jullie weten, dat ik afgelopen zaterdag een toffe, goeie, bekwame collega verloren heb.

Oei, dat was plots snel.
Venijnige ziekte die kanker en als het moet kan ik er ook wel van meepraten en niet alleen uit mijn directe omgeving (mijn vader onder andere) .... maar zelfs met persoonlijke ervaringen.
Jawel. :-X

Innige deelneming voor een oud collega die ik echter persoonlijk niet zo goed kende daar we in een andere vestiging tewerkgesteld waren.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2051 Gepost op: zondag 14 augustus 2011 - 21:51:19 »
Subliem, een omleiding langs een weg sturen waar 99% eigenlijk niet door mag ...

... en waar dan ook nog 's wegenwerken bezig zijn!


En dan maar klagen dat de weggebruikers het er ook niet al te nauw meer mee nemen ...

Yep.
« Laatst bewerkt op: maandag 15 augustus 2011 - 13:46:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2052 Gepost op: zondag 14 augustus 2011 - 23:56:19 »
Vandaag maar een langer ritje gemaakt om nog eens een blauwe lucht te zien. Op de terugrit op de E40 t.h.v. Gistel vertraagde het verkeer fel. Nu is dit een gekende file-locatie dus begon ik al binnenmonds te vloeken. Na een paar minuten had ik echter de oorzaak van de file gevonden. Een gezelschap in een nieuwe Mercedes E220cdi tufte tegen een gezapige 80 km/u over de snelweg. In dergelijk geval verwacht je natuurlijk - ook door het voertuig - een klak met een paarse bomma. Niet in dit geval, een gezelschap van jonge dertigers  :o.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2053 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2011 - 01:59:29 »
Wat weer meegemaakt? na een week Frankrijk België binnengereden.
Tussen Lille en Parijs een mega file zien staan verleden week, dacht nog van als ik die niet heb volgende week, vandaag (gisteren al) waren de werken reeds afgerond en geen file gezien, in België ik zal maar zwijgen zekers?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2054 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2011 - 12:55:47 »
Van Mechelen-Zuid tot aan afrit UZA op de E19 werken, dan van Wommelgem tot aan de splitsing met de E34 op de E313 werken. M.a.w. vandaag een snelwegritje waarvan 3/4 aan wegwerkzaamheden. Ik ben eens benieuwd wanneer de eerste putten in het nieuwe wegdeg gaan verschijnen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519