Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906162 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2070 Gepost op: maandag 29 augustus 2011 - 16:22:13 »
Dan denk je dat je alles gezien hebt, toch zijn er nog dingen die je niet verwacht. Vandaag heb ik zo iemand zijn spookrijden op een rotonde. Deze idioot draaide dus met de klok mee op het ronde punt! :o :o :o :o
Ook al gezien  :-\

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2071 Gepost op: maandag 29 augustus 2011 - 19:18:12 »
Het nieuw stukje E19 t.h.v. de oprit Kontich richting Brussel is ook niet echt vlak (zacht uitgedrukt).
Dat heb ik vorige week ook gemerkt.

Op de E313 was ik me gisteren zelfs aan het afvragen of ik op een oud of een "nieuw" stuk wegdek reed.

Als Wegen en verkeer dit goedkeurt voor oplevering, is het tijd voor een parlementaire onderzoekscommissie wegenbouwfraude.
Als je de splitsing E34 neemt in Ranst merk je "boenk" dat die 2 stukken asphalt niet gelijk gelegd zijn. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2072 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2011 - 06:42:45 »
Dat is al meerdere jaren aan de gang.
Onbegrijpelijk hoe ze tegenwoordig zitten te knoeien.
Misschien zijn alle goeie (alez betere) wegenbouwers van indertijd op pensioen of afgedankt wegens geen werk meer gezien het achterstallige onderhoud van de wegen.

Bruggen en viaducten, ook zo'n ramp in België.
Toen ik indertijd in Frankrijk over een brug reed merkte je het meestal niet eens, hier moet je je schrap zetten precies alsof je over een spooroverweg moet rijden.
Vaak zijn de wegen, die er al zo slecht aan toe zijn, na de "vernieuwing" nog slechter dan voordien.
Viaduct Gentbrugge en afrit R4>E40 richting Brussel om er maar 2 te noemen.

Extra moeilijk te vatten voor mij als ik me bedenk hoe streng ze indertijd waren toen ik 23 jaar geleden nog putjes ging herstellen van water-, elektriciteit-, telefoon- en gas-aansluitingen of herstellingen of aanleg.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2073 Gepost op: maandag 05 september 2011 - 23:57:05 »
Vandaag heb ik een zware snelheidsovertreding begaan. Een goede 90 op een weg waar maar 70 mag gereden worden, nl. de Prins Boudewijnlaan in Kontich. Tot voor kort was daar nog een stukje van ongeveer één km 90 km/u. Ik vermoed dat ze de borden deze morgend hebben vervangen. Plots kreeg ik door dat het nu 70 was, even een bordje hangen dat er iets gewijzigd is zou teveel borden opleveren waarschijnlijk. Ik ben eens benieuwd hoelang het gaat duren tot de eerste flitsers er op duiken.

Er gebeurden wel veel ongelukken op die weg, maar zoals meestal door voorrangsnegatie, vooral dan t.h.v. de Villermontstraat. Na gaan de voorrangnegeerders nog minder aangemoedigd worden om toch de andere maar voor te laten gaan, ze kunnen toch stoppen !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2074 Gepost op: dinsdag 06 september 2011 - 00:03:20 »
Vandaag stond daar een flitser. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2075 Gepost op: dinsdag 06 september 2011 - 00:12:59 »
Vandaag stond daar een flitser. :-X

Ik zou het nog durven geloven.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2076 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 00:27:16 »
Dan denk je dat je alles gezien hebt, toch zijn er nog dingen die je niet verwacht. Vandaag heb ik zo iemand zijn spookrijden op een rotonde. Deze idioot draaide dus met de klok mee op het ronde punt! :o :o :o :o

't Was misschien iemand die lang in Engeland gezeten had ? Daar draaien ze met de klok mee op ronde punten  ;D
Echt raar als je dat de eerste keer ziet hehe.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2077 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 00:42:38 »
Waarom moet de spitsstrook in Wommelgem nog wachten tot eind september om open te gaan?
Crevits moet nog een lintje komen knippen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2078 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 07:49:32 »
Ze is dat lintje nog aan het breien. ;D

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2079 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 08:51:35 »
Waarom moet de spitsstrook in Wommelgem nog wachten tot eind september om open te gaan?
Crevits moet nog een lintje komen knippen?

Hetzelfde motto als het Vlaams Verkeerdcentrum:

Wacht niet tot morgen als je vandaag nog files kunt creëren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2080 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 15:33:48 »
Waarom moet de spitsstrook in Wommelgem nog wachten tot eind september om open te gaan?
Crevits moet nog een lintje komen knippen?

Hetzelfde motto als het Vlaams Verkeerdcentrum:

Wacht niet tot morgen als je vandaag nog files kunt creëren.
Gisteren file aan de Kennedy, super want ik kom van de E19 en moet naar Wommelgem, kom op een haast lege ring, ineens de borden floep naar 70 en naar 50, 100 meter verder terug 100..
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2081 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 18:30:51 »
't Was misschien iemand die lang in Engeland gezeten had ? Daar draaien ze met de klok mee op ronde punten  ;D
Echt raar als je dat de eerste keer ziet hehe.

Hier in Bayern doen ze dat ook, maar dat is omdat de klok hier andersom draait.  :D

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2082 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 19:31:07 »
Waarom moet de spitsstrook in Wommelgem nog wachten tot eind september om open te gaan?
Crevits moet nog een lintje komen knippen?
Is naar 't schijnt open gegaan met de filemiserie rond A'pen gisteren.
En nadien terug dicht.
Best gevaarlijk aan de opritten, waar ineens ook de rechterrijstrook wegvalt ipv enkel de invoegstrook.

Er is geen enkele reden om ze niet meteen of niet permanent open te stellen, 't boeltje is gemarkeerd als gewone rijstrook.

Iemand de C43s (100) er al zien staan, want de meesten zien die precies over het hoofd.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2083 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 19:42:08 »
Die 100 net na de afrit Wommelgem maar wel voor de oprit?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2084 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 19:53:17 »
Die 100 net na de afrit Wommelgem maar wel voor de oprit?
Er staan er nog.
na parking Ranst bvb
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder