Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906214 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2085 Gepost op: woensdag 07 september 2011 - 23:23:18 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2086 Gepost op: donderdag 08 september 2011 - 19:44:39 »
Eergisterenochtend file nabij één van de Brusselse tunnels. Het verkeer stopt. Ik eindig naast een wijven-monovolume met een dame die geen ruimte maakt voor moto's, maar dat ligt eerder aan het feit dat ze druk aan het bellen was. Ze sprong een deuk in haar dak toen ik op haar ruit tikte.

Gisteravond rij ik een rotonde op als ik op de volgende oprit een auto snel zie naderen. In een oogwenk zie ik dat de bestuurder geen gordel draagt. Hij voegt na mij in en ik rij de rotonde af achter een gesloten bestelwagen. De weg heeft links parking van een drukbezocht cafe en rechts parking van een drukbezochte frituur. Na beide parkings buigt de weg naar rechts, dus je hebt nul de botten overzicht als je achter een dichte cabine zit. Gaat ie toch mij en de camionette inhalen. Daar moet ie remmen, en zie ik dat ook zijn richtingsaanwijzer en twee van zijn drie remlichten het niet doen.

Vandaag op de E40 Brussel-Leuven op het linkervak iemand die op kop reed. Aan 80 km/u. Terwijl hij een SMSje aan het sturen was.

Neem maar van me aan: als je in een file staat, is dat niet omwille van de drukte, maar omdat er in de verte een lul abnormaal traag rijdt. Keer op keer moet ik dat op de motorfiets vaststellen hoe mensen aanzienlijk en onnodig traag gaan rijden nadat ze in een file zijn terecht gekomen, en daarbij dus het op gang brengen van het verkeer extra hinderen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2087 Gepost op: donderdag 08 september 2011 - 20:13:40 »
Vanavond in de regen, ik vond het niet nodig plaats te maken voor die moto die op een paar meter rechtachter me hing, ik reed 90-100 ruitenwisser kon nog net op stand 1 blijven stand 2 stond klaar, nee dan wil ik zo'n lul niet voor laten om er dan achteraf over te moeten rijden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2088 Gepost op: donderdag 08 september 2011 - 20:46:24 »
Jo, het probleem is dat die motorrijder vermoedelijk een veel beter overzicht had dan jij... En met de bolle banden heeft ie ook minder last van aquaplaning dan jij.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2089 Gepost op: donderdag 08 september 2011 - 21:07:53 »
Ja en remmen heeft hij ook beter zeker?
Verstand had hij in elk geval minder.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2090 Gepost op: donderdag 08 september 2011 - 21:18:42 »
Ik weet het niet... Waar reed je op dat moment? Snelweg of gewone weg, rechtervak of linkervak?

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2091 Gepost op: donderdag 08 september 2011 - 21:46:38 »
Snelweg, heel druk verkeer stevig aan het regenen en dan hangt die ineens rechtsachter mij op een paar meter, dus volop in mijn spray, wat bezielt zo iemand?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2092 Gepost op: donderdag 08 september 2011 - 21:58:31 »
Ja, ongelofeloos maar waar... Zijn  motor zat misschien in zijn spray, maar als motorrijder die niet op z'n tank moet liggen kijk je daar dus boven.

Ik neem aan dat je 90-100 reed omdat voor je ook verkeer reed?

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2093 Gepost op: donderdag 08 september 2011 - 22:07:55 »
Dat is de definitie van druk verkeer, er zijn er meerdere op de weg. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2094 Gepost op: donderdag 08 september 2011 - 23:42:38 »
Ik eindig naast een wijven-monovolume met een dame die geen ruimte maakt voor moto's,
ik heb nog niet gezien in de wegcode hoe dat moet
kan je dat met een wettekst verduidelijken
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2095 Gepost op: vrijdag 09 september 2011 - 08:02:49 »
Oh, ze moet geen ruimte maken hoor. Maar dat betekent wel dat ik dus naast of achter haar auto tot stilstand kom, en genoeg kan zien. Bijvoorbeeld een verklaring waarom ze niet vrijwillig ruimte maakt, in dit geval omdat ze druk in gesprek was via de niet-handenvrije telefoon.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2096 Gepost op: vrijdag 09 september 2011 - 08:21:34 »
Niet ik, maar iemand anders:

Citaat

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2097 Gepost op: vrijdag 09 september 2011 - 10:32:49 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2098 Gepost op: vrijdag 09 september 2011 - 11:41:50 »
Deze zomer in Temse ook zoiets meegemaakt: omleiding, stuurt je ergens heen maar plots geen borden meer en je weet begot niet meer waarheen.  Uiteindelijk kom je weer waar de omleiding begon.  Je probeert het opnieuw. Ondertussen zie je andere bestuurders ook "in hun haar krabben".  Toen ik de omleiding de eerste keer aanvatte, snapte ik niet dat er daar een paar aan het twijfelen en sukkelen waren, ik dacht "man volg toch gewoon de oranje borden ipv hier het verkeer op te houden".  Toen ik noodgedwongen de omleiding de tweede keer aanvatten gedroeg ik me wschlk net zoals degene die daarvoor nog had vervloekt ...
En het ergste is, ik kwam nog een derde keer op dezelfde plaats uit, ben dan maar terug naar huis gereden, zo beu was ik het  >:( ??? :'( ::) :-[ :-\ :-X

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2099 Gepost op: vrijdag 09 september 2011 - 18:41:11 »
Draai die bordjes toch gewoon om en rijd naar waar je wil!  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."