Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906145 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2115 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 13:52:16 »
Daarstraks een blonde in een Mercedes hetzelfde zien doen, al bellend.

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2116 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 13:54:29 »
Daarstraks een blonde in een Mercedes hetzelfde zien doen, al bellend.

"Met Een Rijbewijs Chauffeert Elke Dwaas Een Slagschip...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2117 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 17:41:36 »
Vandaag door het rood vertrokken, ik weet het instinker pijl om af te slagen springt op groen en ik vertrek rechtdoor.
Na een paar meter had ik het door dus direct gestopt maar of de flitspaal dat ook zo zal zien  :-\ was op de ring van Lier.

Geen probleem als je minder dan 30 km/h reed.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2118 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 18:08:01 »
Ik stond nog terug stil naast het licht dus max 1-2 wagenlengtes gereden, dat zal wel onder de 30/uur zijn. :)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Freddie

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 127
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2119 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 19:11:34 »
Stoppen voor het rood licht is ook niet altijd zonder gevaar :P
Ik was donderdagavond gestopt omdat het licht van oranje op rood gesprongen was, knalt er iemand vanachter in m'n gat.
Z'n commentaar: "ik dacht dat je ging doorrijden"...

Vlak daarvoor komt er een zijstraat van rechts (die geen voorrang heeft) waaruit hij de hoofdbaan op kwam gereden, dus hij heeft gelukkig enkel het rechterdeel van m'n bumper geraakt en z'n snelheid was relatief beperkt.
Hij had letterlijk niks, bij mij is de bumper op 2 plaatsen gebarsten/gekraakt (waaronder 1 barst met een lengte van 15cm).
Het rechterlichtje van de nummerplaatverlichting hangt enkel nog vast met het draadje en is deels afgebroken ook.
Ten slotte is de naad tussen bumper en zijpaneel rechtsachter ook wat open gekomen en sluit het daar niet meer mooi aan.

Was vrij druk op dat moment, dus foto's getrokken en afgesproken dat hij me volgde naar de dichtstbijzijnde plek waar we ons langs de kant konden zetten om de papieren in te vullen.
Beide wagens zijn omnium verzekerd en hij gaf direct z'n fout toe, m'n verzekeraar is donderdagavond nog langs geweest en hij zei dat de papieren duidelijk en goed ingevuld waren.
Nu is het dus wachten op meer nieuws.

Dat aanrijdingsformulier was eigenlijk toch iets dat ik hoopte nooit te moeten gebruiken :(
Al bij al valt de schade nog mee, maar het was de eerste keer dat ik iets voorhad en dat is toch altijd wel schrikken.
Wel zonde van een auto met amper 20.000km op de teller, maar dat zijn dingen die kunnen gebeuren zeker :-X
« Laatst bewerkt op: zondag 18 september 2011 - 19:15:10 door Freddie »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2120 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 19:37:27 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2121 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 22:10:13 »
De schoolmeesters worden agressief! Ik ging vlot mee op de E40 op de linker rijstrook, komt er plots iemand langs rechts mij voorbij gereden en voegt voor me in. Ik houd altijd keurig afstand en al helemaal als de baan nat is en het redelijk druk is. Als hij zich mooi voor mij heeft gezet laat hij de snelheid teruglopen tot zo'n 105 km/u op de teller. Daarvoor reed ik zo'n 125 km/u op de teller, maar op GPS nog net onder de 120 km/u. De reden van dat illegale manoeuvre? Even de boel vertragen want ze rijden in zijn ogen te snel? Pas na enkele km storend gedrag ging hij toch terug naar rechts.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2122 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 22:15:18 »
Op een rechte baan ook eentje die wakker schoot toen ik voorbij ging en hij 20 km/u onder de limiet reed. En dan plots natuurlijk versnellen, zodat ik een tandje moet bijsteken en vrouwlief me afvraagt waarom ik daarna weer moet remmen om terug in te kunnen voegen.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2123 Gepost op: maandag 19 september 2011 - 18:33:31 »

Offline Freddie

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 127
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2124 Gepost op: maandag 19 september 2011 - 21:11:29 »
Dat wordt een nieuwe achterbumper zoals bij mij dus. Hopelijk heb je een betere garage / carrossier of je komt in dezelfde sh*t als mij terecht.
Dat zei m'n makelaar ook.
'k ga het bij de dealer laten herstellen waar ik de wagen gekocht heb, maar dat het 100% in orde zal moeten zijn staat nu al vast.
Vandaag zat er een brief in de bus dat de expert vrijdag naar de garage komt, met de vraag of ik dus wil zorgen dat de wagen dan daar aanwezig is.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2125 Gepost op: maandag 19 september 2011 - 21:17:53 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2126 Gepost op: maandag 19 september 2011 - 21:29:26 »
Rafael Rafael Rafael... Laatste keer dat ik iets raakte, was het de garage zelf die de expert voor een voldongen feit stelde: wij vervangen alles wat defect of beschadigd is, en door originele onderdelen.

Fout merk gekocht.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2127 Gepost op: maandag 19 september 2011 - 22:01:55 »
Fout merk gekocht.

Dat denk ik niet. Er is alleen veel verschil tussen de dealers bij elk merk.

Wij zoeken hier ook al meer dan 3 jaar naar een goede VW-garage.

We zijn al 3 onderdelen kwijt: afdekklep van de zekeringen en sleutel voor de speciale wielbout (Touran), VW-embleem van een wiel (Bora). De garage weet telkens van niets.

De laatste keer dat de Touran van de carrosserie kwam, stond het bestuurdersportier er schots en scheef in. Onze overbuur heeft er geen 5 minuten voor nodig gehad om ervoor te zorgen dat het portier weer perfect past.

Een collega van Leslie, die al tientallen jaren met BMW rijdt, gaat met haar BMW naar een dealer op 80 km van hier, omdat ze er dichterbij nooit een degelijke gevonden heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2128 Gepost op: dinsdag 20 september 2011 - 18:51:40 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2129 Gepost op: dinsdag 20 september 2011 - 18:54:04 »
Tijd om je misnoegen op de plaatselijke TV te tonen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien