Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906167 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2145 Gepost op: donderdag 22 september 2011 - 09:01:06 »
En dat is natuurlijk het nadeel als je productieproces kloten waard is en mensen meer dan 6 maanden moeten wachten op hun auto:

http://dieterensucks.com/

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2146 Gepost op: donderdag 22 september 2011 - 10:12:51 »
En dat is natuurlijk het nadeel als je productieproces kloten waard is en mensen meer dan 6 maanden moeten wachten op hun auto

Toen mijn vader zijn Mercedes W123 bestelde, heeft hij geluk gehad dat hij maar 17 maanden moeten wachten heeft, want de voorziene leveringstermijn was 24 maanden. Er was namelijk een klant die zijn bestelling van een groene 230 (zoals mijn vader wilde) afgezegd had. Dat kon toen probleemloos, je kreeg onmiddellijk je voorschot terug, want zo konden ze een andere klant vlugger bedienen.

En de prijs was de prijs op de dag van de levering, niet die op de dag van de bestelling.

Mercedes is toen in een vicieuze cirkel terechtgekomen. Er werden namelijk heel wat wagens besteld door speculanten, die wisten dat ze er zelfs 6 maanden na de levering nog meer konden voor krijgen dan ze ervoor betaald hadden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2147 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 08:59:02 »
In het begin was ik tegen de invoering van DRL's.  Op dagen als vandaag begrijp ik de noodzaaak ervan.  Het is voor al die stomme kl*ten die zonder licht in de mist rijden.  Met DRL's hebben ze dan toch tenminste al iets van verlichting. 
En het zijn niet alleen autobestuurders, ook "professionele" chauffeurs als vrachtwagenbestuurders, koerierdiensten e.d. bezondigen zich hieraan.

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2148 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 15:42:24 »
In het begin was ik tegen de invoering van DRL's.  Op dagen als vandaag begrijp ik de noodzaaak ervan.  Het is voor al die stomme kl*ten die zonder licht in de mist rijden.  Met DRL's hebben ze dan toch tenminste al iets van verlichting. 
En het zijn niet alleen autobestuurders, ook "professionele" chauffeurs als vrachtwagenbestuurders, koerierdiensten e.d. bezondigen zich hieraan.

Daarvoor is geen DRL nodig. Een goed afgestelde en goed werkende(*) automatisch werkende verlichting helpt hier ook tegen.

(*) Bij sommige automerken schakelt die aan en uit wanneer het niet moet, en is dus onbruikbaar. Merkwaardig hoe andere merken er wel in slagen om de verlichting consequent dezelfde beslissing te laten nemen als je zelf als goede bestuurder zou doen, zelfs in 'moelijke' situaties zoals mist bij daglicht. En nog merkwaardiger is hoe dat gecorreleerd is aan de nauwkeurigheid van de cruise control. Kwestie van aandacht voor kwaliteit zeker ?

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2149 Gepost op: zaterdag 24 september 2011 - 22:18:38 »
Daarvoor is geen DRL nodig. Een goed afgestelde en goed werkende(*) automatisch werkende verlichting helpt hier ook tegen.
Weinig merken die het goed doen bij mist, als er al zijn
Want als het 1 keer op 100 niét goed aangaat bij mist, dan deugt het niet

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2150 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 03:46:47 »
Met het merk VW op zich heb ik ook niks aan te merken, de dealers daarentegen.

Ik heb indertijd ook 2 Golfkes gehad en beiden in dezelfde garage gekocht.
Mijn ouders hadden al VW sinds halfweg de jaren '70.
De tweede was amper 3 weken oud toen ik 's morgens de brokstukken vond voor de deur toen ik naar mijn werk vertrok.
De nobele onbekende was er tegen gereden en met de noorderzon vertrokken.
Om een lang verhaal kort te houden ben ik 2,5 jaar later met slaande deuren vertrokken uit de garage* en toen mijn Golfke 4 jaar was heb ik hem bij een autohandelaar ingeruild voor een Toyota Camry.

Tot zover mijn avontuur met VW.

(*mijn (ondertussen ex-)vrouw wijsmaken dat ik in de rosse buurten gezeten had met geld dat hij in zijn zakken had gestoken, en dat terwijl ik er bij stond, was er net iets te veel aan.)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2151 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 20:45:13 »
Mijn broer deed z'n Golf half jaren tachtig in een VW garage in Borgerhout binnen, 16000Bfr was de rekening, dat was toen een forse rekening.
In elk geval hij komt thuis aangereden en zegt : die rijdt nog niet goed.
Ik duik onder de motorkap en zie direct dat filters en bougies niet vervangen zijn, de rest dat ook gefactureerd was nog niet gecontroleerd, hij terug, sorry mijnheer factuur was al klaar maar uw auto is mogelijk vergeten in het atelier.  Ge moet het durven zeggen, zeker tegen een klant waar er drie VW in het huishouden waren.
Mijn vrouw (toen nog gewoon een vriendin)  in diezelfde garage, mastercilinder met drukgroep laten vervangen, toch nog slecht remmen.
Ik duik onder de motorkap, hetzelfde verhaal bij de garage, gewoon geld teruggevraagd ik heb hem dan zelf gemaakt, 5 minuten werk en een literke remolie was genoeg, niks kapotte master en servo.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2152 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:33:32 »
Zolang je geen MINI koopt ben je bij BMW nog veilig. En anders Mercedes eh :D

Het nieuws van het Mercedes Dieselfront is allesbehalve positief.

Ik denk trouwens niet dat de volgende nog een diesel wordt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2153 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:39:11 »
Ik heb hier anders net nog een diesel gekocht, 2e hands, morgen of overmorgen leveren ze hem.
De benzine versie daarvan is een 3.0 V6 dat vond ik net iets teveel (nu een 2.2 dci)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2154 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:59:01 »
Dagje IAA Frankfurt.

Op weg ernaar en terug zie je dat het middenvakrijden populairder wordt. Sjans dat er nog genoeg linkervakrijders zijn die ruimte maken. En snelheidslimieten en de opvolging ervan... Wat wil je ook, als je een bord 80 km/u zet op een drievaks-snelweg met een wegdek dat beter is dan het Belgische, geen scherpe bochten en geen versmalde rijstroken of verdwenen pechstrook... Niet dat het de politiepatrouille die ik spotte ook wat kon schelen, want waar ik nog remde tot 80, reed de rest me massaal voorbij, inclusief de politie :).

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2155 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 22:38:53 »
Op weg ernaar en terug zie je dat het middenvakrijden populairder wordt. Sjans dat er nog genoeg linkervakrijders zijn die ruimte maken. En snelheidslimieten en de opvolging ervan... Wat wil je ook, als je een bord 80 km/u zet op een drievaks-snelweg met een wegdek dat beter is dan het Belgische, geen scherpe bochten en geen versmalde rijstroken of verdwenen pechstrook... Niet dat het de politiepatrouille die ik spotte ook wat kon schelen, want waar ik nog remde tot 80, reed de rest me massaal voorbij, inclusief de politie :).
De verbelgizering van het wegbeheer is helaas volop aan de gang.
De Duitsers zijn al een tijd begonnen met zo mogelijk nog gekkere snelheidsbeperkingen op snelwegen dan hier - zoals 80 zonder enige zinnige reden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2156 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 10:26:41 »
Of ongelimiteerd, 130, 130, 130, ongelimiteerd en 50 meter later 120, 120, 100, 80, ongelimiteerd, 100, 80, ongelimiteerd, 130, 120, 120, ongelimiteerd.

Afgaande op wat voor me reed en wat me volgde kon je daar massaal rijbewijzen verzamelen. Zelfs aan snelheidslimiet + 40 hield je de massa nog niet bij...

Het enige leuke met een krachtige wagen is dat je in Duitsland weet dat het ofwel vlot vooruit gaat, of je voorligger na enkele kilometers toch wel beseft dat ik als achterligger niet afgeef :).
« Laatst bewerkt op: maandag 26 september 2011 - 10:28:40 door wooter »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2157 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 17:31:47 »
België... Ik vraag me soms af waarom ik met de auto niet gewoon alle regels negeer en los over een lege buslaan een file voorbijrij...

Op 300 meter op de Bergensesteenweg zag een passerende politiepatrouille géén van de voertuigen die een kruispunt blokkeerden, noch de veroorzaker van de file die iets verder bonnetjes voor een gratis iets aan het uitdelen was midden op de rijbaan.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2158 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 19:25:57 »
Mijn broer deed z'n Golf half jaren tachtig in een VW garage in Borgerhout binnen, 16000Bfr was de rekening, dat was toen een forse rekening.
In elk geval hij komt thuis aangereden en zegt : die rijdt nog niet goed.
Ik duik onder de motorkap en zie direct dat filters en bougies niet vervangen zijn, de rest dat ook gefactureerd was nog niet gecontroleerd, hij terug, sorry mijnheer factuur was al klaar maar uw auto is mogelijk vergeten in het atelier

Iets soortgelijks heb ik ooit met mijn Morris Marina bij Leyland meegemaakt.

Ik had hem 's morgens vóór de garage gezet en de sleutel in de brievenbus gedeponeerd in een gesloten omslag.

Toen ik hem 's avonds ging afhalen, verwonderde het mij al dat hij op juist dezelfde plaats stond waar ik hem 's morgens geparkeerd had.

Ik betaalde de rekening, en toen kwam het: waar is de sleutel? Nog in de brievenbus, in de gesloten omslag!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2159 Gepost op: vrijdag 30 september 2011 - 19:12:36 »
Spitsstrook op de 313 is fantastisch, het leek wel een zondagmoirgend vanavond om 16.45.

Tip voor de heren wegbeheerders, open de spitstrook in de andere richting ook, ze ligt er, enkel het woordje Bus weghalen. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien