Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2160 Gepost op: vrijdag 30 september 2011 - 20:42:58 »
ze ligt er, enkel het woordje Bus weghalen. ;D
en zorgen dat er legaal kan op gereden worden
nu kan zelfs de bus er niet legaal op geraken, enkel over verdrijvingsvakken en over volle witte lijnen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2161 Gepost op: vrijdag 30 september 2011 - 22:35:52 »
Dat is een bijkomstigheid, vraag maar aan Wooter.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2162 Gepost op: vrijdag 30 september 2011 - 23:55:29 »
 ???

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2163 Gepost op: zaterdag 01 oktober 2011 - 22:37:32 »
Op een kaarsrechte voorrangsweg met max. 90 km/u springen er uit een klein zijstraatje enkele fietsers. Ze hadden beter blijven staan, ik had tenslotte voorrang. Op het eerste zicht ziet het er echter naar uit dat ik door even gas te lossen er zonder krassen voorbij geraak. In die groep bevindt zich echter een hersenloze koe die haast haar fiets in het midden van de weg gooit, mij een stopteken geeft en een groepje van zo'n 4-tal fietsers laat oversteken. De zwakzinnige weggebruikers worden nu ineens nog volleerde signaalgevers! Even het raampje opengetrokken en gevraagd wat de bedoeling van haar manoeuvre was. Natuurlijk kreeg ik verwijten naar mijn hoofd. Dat stopbord in het straatje waar zij uitkwamen staat er niet voor niks!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2164 Gepost op: zondag 02 oktober 2011 - 17:25:07 »
Spitsstrook op de 313 is fantastisch, het leek wel een zondagmoirgend vanavond om 16.45.
Fantastisch voor de doorstroming, maar een puinhoop inzake de verkeerswetgeving.

Citaat
Tip voor de heren wegbeheerders, open de spitstrook in de andere richting ook, ze ligt er, enkel het woordje Bus weghalen.
Yup, en de scheiding Gent / Breda veel vroeger doorvoeren
Zo zit verkeer voor de éne richting niet meer in de weg van de andere richting.
Er zijn 2 rijstroken richting Gent, 2 richting Breda, naar de dichtslibbende afvoer naar Gent verstropt de afvoer richting Breda vaak.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2165 Gepost op: zondag 02 oktober 2011 - 17:28:12 »
nu kan zelfs de bus er niet legaal op geraken, enkel over verdrijvingsvakken en over volle witte lijnen

Die volle witte lijn is de voorziene afbakening van een BOB.
Alleen heeft een dwaas beslist dat die op snelwegen net even breed is als de doorlopende streep van de rijstrookmarkering ....

Die BOB is een klassiek geval van jarenlang aanslepende verkeerstechnische onkunde.

Rijstrookverminderingspijlen op een BOB  ???
F97 op een BOB ???
Rijstrooksignalisatie boven een BOB ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2166 Gepost op: maandag 03 oktober 2011 - 06:14:26 »
Tip voor de heren wegbeheerders, open de spitstrook in de andere richting ook, ze ligt er, enkel het woordje Bus weghalen.
Yup, en de scheiding Gent / Breda veel vroeger doorvoeren
Zo zit verkeer voor de éne richting niet meer in de weg van de andere richting.
Er zijn 2 rijstroken richting Gent, 2 richting Breda, naar de dichtslibbende afvoer naar Gent verstropt de afvoer richting Breda vaak.

Precies of dat iedereen zich dat plots zich zal aantrekken?
Het zal gewoon wat vroeger opstoppen dan. ::)

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2167 Gepost op: donderdag 06 oktober 2011 - 06:26:34 »
Vandaag meegemaakt; bijna gelyncht door 2 "inboorlingen" van een gemeentje (meer gehucht) tussen Lessen en Ronse omdat ik met de vrachtwagen een wegomlegging aan het volgen was en daardoor de, deels afgeplakte/verwijderde, borden 7,5ton uitgezonderd plaatselijk verkeer moest negeren.

Wat is het toch tof om vrachtwagenchauffeur te zijn. ::)

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2168 Gepost op: donderdag 13 oktober 2011 - 15:05:40 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2169 Gepost op: donderdag 13 oktober 2011 - 23:37:35 »
Rafael, stap eens een dealer in Duitsland binnen...

Mensen die hun VAG-product rechtstreeks uit Duitsland halen hebben meer succes.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2170 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2011 - 00:11:30 »
Citaat van: VW DE
We kindly request your understanding that it is not possible for us to attend to all our customers from our headquarters in Wolfsburg, but count on the competence of our world-wide network. Consequently, we have forwarded your correspondence to our importer d'Ieteren.
Mailtje terug dat je dat begrijpt, maar dat ze enkel een klantenprobleem moeten bekijken dat hun nationale verdeler d'Ieteren niet netjes / niet competent oplost.

Nu, er is ook wel wat kans dat d'Ieteren de boel iets coulanter gaat bekijken als ze post krijgen vanuit Wolfsburg.

Bij post vanuit Ingolstadt weet ik dat het werkt - vanuit Zuffenhausen 't schijnt ook  ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2171 Gepost op: zondag 16 oktober 2011 - 12:06:27 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2172 Gepost op: zondag 16 oktober 2011 - 13:16:33 »
Ik vind het vreemd dat die deuken altijd gebeurt bij mensen die a) al apart parkeren om deuken te vermijden, en b) bij gewone auto's. Ik zet mijn auto gewoon in eender welk parkeervak, hoe kortbij hoe beter, en nooit problemen daarmee.

En als het ooit eens zou voorkomen ga ik wel naar de Vito. Die regelt me dat wel.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2173 Gepost op: zondag 16 oktober 2011 - 13:54:19 »
Zo vreemd is dat niet. Als je kortbij parkeert kan je de deur niet openzwieren en zal bij impact er geen deuk ontstaan.

Ik parkeerde vroeger ook wel eens al Rafaël, toen ik nog met mijn privé-wagen rondbolde. Op een zeker moment zwierde een rijkelijk bijgeplamuurde bimbo haar deur van een Renault Alpin open, knal tegen mijn auto. Ze werd nog kwaad dat ik er een opmerking rond maakte.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2174 Gepost op: zondag 16 oktober 2011 - 15:04:13 »
Té is meestal niet goed, bvb te ver of te kort langseen parkeren, ook een té parking is niet ´aan te bevelen´...  ;)

Wat men natuurlijk helemaal niet kan bepalen, is dat er frequent andere auto´s en pipo´s langs je gaan parkeren op een bepaalde manier met bepaalde passagiers (ook kinderen), hoe langer je ergens op zo´n (openbare) parking staat hoe meer kans.

Supermarkten met gestresseerde-verstrooide shoppers zijn de ergste parkings denk ik, dan heb je het extra-winkelkarverkeer op de parking nog...

Een compleet achterlicht is wel veel goedkoper in Duitsland...  ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 16 oktober 2011 - 15:15:30 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I