Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906079 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2190 Gepost op: donderdag 20 oktober 2011 - 23:03:59 »
Ik blijf wel in mijn auto zitten als ik 'm laat draaien hoor

Vergrendel dan wel de portieren, zodat je het carjackers niet al te gemakkelijk maakt. Kijk goed rondom je vooraleer je ze even ontgrendelt om je dochter te laten in- of uitstappen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2191 Gepost op: donderdag 20 oktober 2011 - 23:30:05 »
Hyundai Veloster had ik nog niet van gehoord, is blijkbaar zowat als een Honda CRZ, leuk.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2192 Gepost op: donderdag 20 oktober 2011 - 23:36:15 »

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2193 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2011 - 00:33:31 »
Rafael, je zegt het zelf al, die persoon reed niet te snel en dan is 't veilig, natuurlijk...

Oh, wacht  ::)
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2194 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2011 - 01:46:31 »
Half minuutje nadat ze gepasseerd zijn komt er een Toyota Auris aan met alternerende grootlichten en een blauw lampje op z'n dak.

Ik vraag me af op basis van welke wetgeving die alternerende grootlichten zouden toegestaan zijn.

Citaat van: De wegcode
AR 30.1.
[...]
De grootlichten moeten echter gedoofd worden en door de dimlichten vervangen worden:
[...]
c) wanneer het voertuig een ander voertuig op minder dan 50 meter afstand volgt, behalve wanneer het inhaalt;
d) wanneer de rijbaan onafgebroken en voldoende verlicht is zodat de bestuurder in staat is tot op ongeveer 100 meter duidelijk te zien.
[...]

Bovendien is rijden met alternerende grootlichten eigenlijk hetzelfde als rijden met grootlichten waarvan er afwisselend één van de twee defekt is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2195 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2011 - 13:16:02 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2196 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2011 - 13:18:42 »
Ik vraag me af op basis van welke wetgeving die alternerende grootlichten zouden toegestaan zijn.
België.

Ik raad mijn klanten altijd aan om de grootlichten synchroon te laten knipperen als ze echt met de grootlichten en de originele bedrading willen gaan spelen. Ten eerste wegens de wetgeving, ten tweede wegens het feit dat je dan minder moet knippen in originele bedrading en de garantiegever dus niet over de zeik gaat.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2197 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2011 - 18:03:21 »
Ik vraag me af op basis van welke wetgeving die alternerende grootlichten zouden toegestaan zijn.
Op basis van geen enkele.
Het is trouwens een inbreuk op de technische vereisten, en daarvoor heeft de politie geen vrijstellingen ...

Maar zichzelf (of andere hulpdiensten) verbaliseren doen ze niet...
Zo'n FAST+ geval, dat staat vol onregelmatige lichten .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2198 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2011 - 18:28:38 »
We zijn vandaag nog eens geflitst.
Dat moet een jaar of 7, 8 geleden zijn intussen.

Uiteraard zal het hierbij gaan om een zeer zware en verkeersgevaarlijke inbreuk, waarbij een gecorrigeerde 51 of 52 km/u verwacht wordt, in een zone 50.

Het gaat na nazicht van mijn camera om een mini-zonebordje met kleine afmetingen.
Morgen eens nameten of dat wel minstens 40x60 is - wat "rekening houdend met de plaatsgesteldheid" de minimumafmeting is die bijna overal neergepoot wordt ipv de normale zoneborden (60x90).

Zonebord staat tesamen met nog 3 (!) andere borden op dezelfde paal.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2199 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2011 - 21:23:21 »
Zo'n FAST+ geval, dat staat vol onregelmatige lichten .
Meer nog: het FAST-contract verplicht signalisatie, die niet toegelaten is door het technische reglement.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2200 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2011 - 22:38:27 »
Zo'n FAST+ geval, dat staat vol onregelmatige lichten .
Meer nog: het FAST-contract verplicht signalisatie, die niet toegelaten is door het technische reglement.
Richtlijnen opgemaakt door igean zeker?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2201 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2011 - 06:45:30 »
We zijn vandaag nog eens geflitst.
Dat moet een jaar of 7, 8 geleden zijn intussen.

Uiteraard zal het hierbij gaan om een zeer zware en verkeersgevaarlijke inbreuk, waarbij een gecorrigeerde 51 of 52 km/u verwacht wordt, in een zone 50.
...

Troost je, ik vorige maand 2 keer geflitst en 1 parkeerboete hier recht voor de deur.(blauwe zone sinds begin dit jaar)
Die parkeerboete hebben ze gelukkig geseponeerd maar blijft toch een dure maand nl. €110 voor de dienst "onmiddellijke diefstallen".

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2202 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2011 - 08:07:54 »
Gisteren nog een kleuterjuf aan 't werk gezien.  Ze was ferm goed bezig.

Op de N13 op kpt met de baan naar Nijlen (jawel, die drukke weg dus richting de E313 Herentals West).  Schooltijd was om.  Drie juffen komen er elk met hun klasje aan.  De eerste twee steken over met hun klasje, en vijf meter daarachter een derde klasje.  De eerste twee klasjes konden oversteken, zij hadden nog groen.  Het verkeerslicht sprong vervolgens op rood.  Ipv dat de juf van het derde klasje het goede voorbeeld zou geven en zou wachten.  Nope.  "Alllé mannekes, komaan rap zijn.".  En jawel: het ganse klasje vol het rode licht genegeerd op bevel van de juf.  Van zo'n dingen word ik dus écht misselijk.  

Goeie verkeersopvoeding dat die kindjes krijgen.  Rood licht op een drukke weg = rap oversteken.  Goe bezig, juf.  Goe bezig.  Leer je kindjes maar hoe ze moeten verongelukken.  Moest het hier in Hemiksem voorvallen, dan zou ik toch 's een hartig woordje gaan klappen met de directie.  Is gelukkig niet het geval, integendeel.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 22 oktober 2011 - 14:46:31 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2203 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2011 - 12:39:47 »
Ofwel, hoe giet ik kinderen met de paplepel in dat voetgangers altijd voorrang hebben. 't Zal nog druk worden op 't kerkhof op deze manier.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2204 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2011 - 14:42:25 »
Mooi weer fietsers massaal op de rijbaan met 2-3 naast elkaar, niet alleen het terroristen soort hoor, en ook niet omdat het fietspad van 1.5m er vuil of wat dan,ook bijligt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien