Schooldirectie helpt meestal niet.
Misschien in het vervolg haar heel vriendelijk vragen van welke school ze is, en dan even contact opnemen met de inspectie van het betrokken onderwijsnet.
Ja. Kan ik doen als ik niet met de trekker-oplegger ben. Er was daar helaas geen plaats om mij reglementair, laat staan veilig op te stellen.

In vriendenkring het voorval ook nog besproken. De reacties
(wat had je gedacht?):
1) Jama, da mag. Als de eerste van een groep groen heeft, dan mag de ganse groep oversteken ook al wordt het intussen rood.
2) Jama, gij moogt die groep niet doorbreken hé.
Op 1): men mag mij altijd eens zeggen waar in de wegcode dat dan wel zou staan. En toen werd 't ineens stillekes.
Op 2) Ja, ge bedoelt zeker:
40bis1. Het is de weggebruikers verboden te breken door een groep kinderen, scholieren, personen met een handicap of bejaarden:
1° ofwel in rijen, vergezeld van een leider;
2° ofwel die de rijbaan oversteekt onder de controle van een jeugdverkeersbrigade, van een leider of van een gemachtigd opzichter.Het derde en laatste klasje liep minstens vijf à zes meter achter de andere twee klasjes. Is dat dan nog wel een aaneengesloten groep? Of is er sprake van minstens twee verschillende aaneengesloten groepen? Los van het feit dat ze sowieso niet zomaar een rood licht mogen negeren. Het lijkt mij maar redelijk dat de groepsleiders (in dit geval dan de kleuterjuffen) erover moeten waken dat de groep aaneengesloten is en blijft. Bij al te grote groepen, die te ver versnipperd raken, is het mij allang niet altijd even duidelijk meer in hoeverre er sprake is van 1 groep, of van een opeenvolging van meerdere groepen.
Moest ik nu zelf groepsleider zijn, was dat 1 van de dingen waarover ik zou waken. Namelijk dat de groep compact genoeg blijft. Indien er teveel achterblijvers zijn, desnoods de voorsten uit de groep wat trager laten stappen, of eventjes wachten. Dan blijft het tenminste duidelijk 1 geheel, 1 groep.